Hoi Allen
ben al tijdje lid maar nog nooit heb ik een eigen cloud systeem opgebouwd.
heb hier en daar alvast een begin fase een server klaar staan maar het lukt me niet om makkelijk en betere ontwikkeling te krijgen. omdat i bijna geen verstand heb hoe linux werkt.
doel voor deze cloud is dat ik op afstand 3d printer, printers en diverse gebruikers in te kunnen loggen zowel voor prive als zakelijk willen gebruiken.
-Mijn vraag
punt 1 welke zou een veilige systeem kunnen gebruiken.
punt 2 welke software is gebruik gemak en goede zelf onderhoud.
-Relevante software en hardware die ik gebruik
welke software zou het beste passen voor meerdere personen kunnen gebruiken en op afstand kunnen inloggen en onderhoud vriendelijk en makkelijk te begrijpen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al een computer met ruim 4 tb.(server)
per 28 april heb ik van kpn 1 tb up en download.
heb met linux geprobeerd maar ik word niet veel wijzer.
net iets te weinig kennis over.
voor de rest ben ik vrij nieuw en ik moet wel van begin af aan opbouwen(behalve server)
alvast bedankt allen.
met vriendelijke groet john
ben al tijdje lid maar nog nooit heb ik een eigen cloud systeem opgebouwd.
heb hier en daar alvast een begin fase een server klaar staan maar het lukt me niet om makkelijk en betere ontwikkeling te krijgen. omdat i bijna geen verstand heb hoe linux werkt.
doel voor deze cloud is dat ik op afstand 3d printer, printers en diverse gebruikers in te kunnen loggen zowel voor prive als zakelijk willen gebruiken.
-Mijn vraag
punt 1 welke zou een veilige systeem kunnen gebruiken.
punt 2 welke software is gebruik gemak en goede zelf onderhoud.
-Relevante software en hardware die ik gebruik
welke software zou het beste passen voor meerdere personen kunnen gebruiken en op afstand kunnen inloggen en onderhoud vriendelijk en makkelijk te begrijpen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al een computer met ruim 4 tb.(server)
per 28 april heb ik van kpn 1 tb up en download.
heb met linux geprobeerd maar ik word niet veel wijzer.
net iets te weinig kennis over.
voor de rest ben ik vrij nieuw en ik moet wel van begin af aan opbouwen(behalve server)
alvast bedankt allen.
met vriendelijke groet john
[ Voor 36% gewijzigd door bugsvoyager op 18-04-2023 06:24 ]