Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 17:00
Mijn oude smartphone oneplus nord is pasgeleden gestolen en heb een tijdelijke samsung galaxy a10s te leen. De oneplus nord voldeed in principe goed aan mijn gebruik alleen was na ongeveer 2 jaar de batterij wel snel leeg.

Ik zoek een?
(tijdelijke) smartphone, wil dat de smartphone zo'n half jaar meegaat tot ik wat meer geld bij elkaar heb kunnen sparen voor een betere smartphone.
Het liefst niet een te grote smartphone broekzakformaat.

Wat is je budget?
Het gaat om een zo goedkoop mogelijke telefoon rond de 200€ (ben in het buitenland dus prijzen zijn relatief).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gebruik het voornamelijk voor basiszaken zoals whatsapp, surfen, netflix(en andere streaming diensten).
Maak wel graag fotos,ik verwacht geen super kwaliteit maar zo goed mogelijk binnen budget. En het liefst een zo goed mogelijke batterij.

Wat heb je zelf al gevonden?

De prijzen van onderstaande smartphones zijn allemaal binnen het budget en verschillen zijn klein.
Samsung Galaxy A14 5G 128GB/4GB
Oppo A57 128G/4GBB
Vivo Y21S 128GB/4gb
Oppo A77 128gb/4GB
Xiaomi Poco M5 128GB/4gb
Xiaomi redmi note 11 128gb/4GB

[ Voor 12% gewijzigd door francis998 op 17-04-2023 23:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je beter op V&A of eBay naar een tweedehands telefoon kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:28
precies wat gambieter zegt - koop een tweedehands mobieltje , zonde om over half jaar al je mobiel weg te gooien.

ps - prijzen in chili zijn totaal anders als hier. kijk anders lokaal even rond op tweedehands sites?

[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 17-04-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
99ruud99 schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:34:
precies wat gambieter zegt - koop een tweedehands mobieltje , zonde om over half jaar al je mobiel weg te gooien.

ps - prijzen in chili zijn totaal anders als hier. kijk anders lokaal even rond op tweedehands sites?
Heb al rondgekeken naar 2e hands mobieltjes, maar die zijn enorm duur en alleen de high end smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

francis998 schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:45:
Heb al rondgekeken naar 2e hands mobieltjes, maar die zijn enorm duur en alleen de high end smartphones.
Dan kijk je niet goed. Een Pixel 3a hoeft niet meer dan 100 euro te kosten en is uitstekend geschikt voor wat je wil.

Of kijk naar de Motorola reeks.

En je hoeft helemaal geen 128 GB telefoon te hebben voor wat jij wil. Kun je er beter een kopen waar een SD kaartje in kan.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 17-04-2023 23:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat voor merk telefoon je had, en hoe goed dat merk beviel. Wat meestal zo is, is dat een ander merk op onderdelen net wat anders kan werken, of wat lastiger te installeren is met backups terughalen (zo maakt Samsung een backup van al je draadloze netwerken en startpagina, dus dat kun je bij een Samsung dan ook weer exact zo terugzetten).

Echter, ik heb je toestellen in de Pricewatch naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pric...;1860360;1829900;1759096/

En de kleinste is de Redmi Note 11. Die heb ik toevallig onlangs nog in mijn handen gehad (mijn schoonvader werkt ermee) en is een prima noodoplossing. Je moet alleen wel even wat extra tijd steken in bloatware uitschakelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
gambieter schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:55:
[...]

Dan kijk je niet goed. Een Pixel 3a hoeft niet meer dan 100 euro te kosten en is uitstekend geschikt voor wat je wil.

Of kijk naar de Motorola reeks.

En je hoeft helemaal geen 128 GB telefoon te hebben voor wat jij wil. Kun je er beter een kopen waar een SD kaartje in kan.
Ik zit in zuid amerika en hier zijn de prijzen van telefoons bizar duur. En pixels zijn hier net als oneplus en andere merken alleen op importbasis te verkrijgen.

En van de goedkopere motorola wat zijn ongeveer aanraders?
swhnld schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:00:
Ik weet niet wat voor merk telefoon je had, en hoe goed dat merk beviel. Wat meestal zo is, is dat een ander merk op onderdelen net wat anders kan werken, of wat lastiger te installeren is met backups terughalen (zo maakt Samsung een backup van al je draadloze netwerken en startpagina, dus dat kun je bij een Samsung dan ook weer exact zo terugzetten).

Echter, ik heb je toestellen in de Pricewatch naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pric...;1860360;1829900;1759096/

En de kleinste is de Redmi Note 11. Die heb ik toevallig onlangs nog in mijn handen gehad (mijn schoonvader werkt ermee) en is een prima noodoplossing. Je moet alleen wel even wat extra tijd steken in bloatware uitschakelen e.d.
Ik had voorheen een oneplus nord, die beviel prima. Enige minpunt is dat oneplus hier alleen op import basis te verkrijgen is en daarnaast vallen ze op dit moment ruim buiten budget.

Is het uitschakelen van de bloatware een lastige klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloatware uitschakelen is niet lastig, kost alleen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:59
Wat levensduur betreft, ik heb de Xiaomi Redmi Note 9 pro nu bijna 3 jaar en ben er nog steeds tevreden over!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik zou inderdaad een Motorola aanraden. Die passen in je budget, hebben een prima batterijduur en komen met de minste bloatware in het budget segment.

In deze vergelijken kun je een aantal goede budget Motorola's bekijken:
https://tweakers.net/pric...;1834506;1889770;1793146/
De G52 en G72 zijn (relatief gezien) niet overdreven groot en lekker licht (onder de 170 gram).

Afhankelijk van de prijs daar zijn ook de goedkopere en jaar oudere modellen nog prima voor zo'n korte periode. Motorola heeft heel veel modellen...
Pagina: 1