rare driehoeken in direct3D en openGL

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zie rare driehoeken in in DXdiag en 3D games, en soms vastlopers.
Config: MSI KT7 Pro2A; 450 MB Kingston; Tbird 800@800; Creative Geforce 2 MX 32 MB DDR.
Getest: AGP 4*/2*/1*, alle BIOS setings, Athlon reg. fix etc.
DX 6/7/8 (alles na clean install)
Alle Creative drivers / Detonator 6.50/7.78/11.01/12.41
Exact zelfde resultaat in W98, W98SE en W2K.
Geforce kaart werkt probleemloos op andere PC.
Als ik de Geforce vervang door een PCI S3 Virge (weer clean install): exact dezelfde gekke driehoeken.

Ben nu al 4 maanden aan het prutsen, en kan alleen nog bedenken dat er een defect is aan mobo of processor (maar verder doet de PC het perfect).

Hellup graag!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Hoe zien die gekke driehoeken eruit? Alle 3d objecten in spellen zijn opgebouwd uit driehoeken (polygonen genaamd). Ik denk niet dat het aan de hardware ligt maar aan de software.

• AlterEgo
  • Niet online
ohja,
de driehoeken zijn decimeters groot (17"monitor :) )

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Als je verscheidene MS OS'en en twee kaarten hebt geprobeerd kan ik me alleen voorstellen dat het iets in/met je Bios is. Meest voor de handliggend is 'AGP Aperture size', maar dat zul je al geprobeerd hebben...

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
misschien hebbie zon defectieve cpu. amd had er toch per ongeluk een paar door laten gaan?
is maar een idee hoor... als het nergens opslaat, sorry... :)

Ik heb echt een hele goeie PC.

• AlterEgo
  • Niet online
ik weet het, het is niet netjes, maar toch:
Schop! I word hier niet blij van!

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Als ik me TNT2 vroeger net iets te ver overclockte, maar niet te ver dat ie vast liep, kon ik ook de poly's tellen. Dus ik denk dat het iets met je vid kaart te maken heeft.

Nuff Said

Verwijderd

I weet niet precies waar het aan ligt maar ik tip ook op de videokaart biossen ....

Ik zou eens powerstrip downloaden en dan je videokaart helemaal naar beneden klocken zodat hij waarschijnlijk een 15% langzamer wordt en dan kijken of hij het nog doet...

Check of er een bios update voor je grafische kaart uit is en dan ook nog voor je motherboard...

Zet je AGP aperture size op maximum dus als je 256 MB hebt dan zet je de AGP aperture ook op 256....

Check ook ff je RAM naar.... Als je toch bezig bent...
Je weet maar nooit...

Veel plezier met Puzzelen... 8-)

Verwijderd

--> VB

Lees de FAQ aub.
Pagina: 1