Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb een Panasonic Lumix DC-TZ95 en een 14" MacBook Pro met M1 Pro 2021. Ik wil ze aan elkaar hangen en de methode in de handleiding werkt dus niet. Er gebeurt niets in de mac. Camera USB op PC/storage zetten en USB kabeltje erin prikken, dat zou alles moeten zijn.

...

Zou gewoon met een kabeltje insteken moeten werken. Ik heb verschillende kabels geprobeerd.
...

Erg weinig over te vinden. Behalve enkele topics op buitenlandse forae met dezelfde vraag die ook niet beantwoord wordt. Panasonic heeft 1 antwoord in de faq en die gaat over Covid, dus eigenlijk 0 over de camera's.
...

[ Voor 3% gewijzigd door DDutch op 17-04-2023 20:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
Kan je wel de SD kaart lezen met een kaartlezer? Dat is waarschijnlijk de simpelste oplossing. Volgens een post op een Apple forum werken Panasonic camera's alleen als attached storage op MacOS versies tot 10.14. Vraag me niet waarom, want ik zou ook denken dat USB/storage gewoon zou moeten werken zoals je aangeeft. Het is ook niet duidelijk of dit bij Panasonic zit of dat Apple het tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Ja, kaartje eruit werkt wel. Maar is gewoon irritant dat het niet rechtstreeks werkt. Ik ben niet zo'n fotograaf dus het is mijn duurste camera ooit en die MacBook is... nou ja. ongeveer het vierde duurste ding dat ik heb als ik mijn kinderen niet mee tel.
Op die andere fora geven ze Apple de schuld omdat die camera's eerst wel werkten met eerdere MacBooks dus ze deden wel wat ze moesten doen. Apple heeft het veranderd. Ze hebben wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
Heb je dit ook al geprobeerd: https://support.apple.com/en-ie/guide/preview/prvw28007/mac
Of via Image Capture (ik weet de naam in het NLs niet, maar het zit bij mij in het 'other' mapje in mijn apps). Bij deze opties hoef je volgens mij de USB Storage option niet noodzakelijkerwijs te gebruiken.

Even speculerend, als Panasonic een oude versie van een standaard gebruikt en deze niet wil updaten, maar Apple kiest er om veiligheidsredenen voor om dat in een nieuwe OS versie niet meer toe te laten... wie zullen we dan eens de schuld geven? 😆