Vraag

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 08:43
Hoi. Ik wil graag mobiel betalen met mijn mobiel (Pixel 4a 5G) via de app van ASN. De telefoon draait LineageOS 19. MicroG werkt, SafetyNet werkt. De ASN Bankieren app werkt ook zonder problemen.

Als ik de ASN Mobiel Betalen app aan mijn rekening wil koppelen, dan geeft 'ie de foutmelding dat er geen interverbinding is (die er overduidelijk wel is, want alle rekeninginformatie etc is er gewoon). Op zowel wifi of 5G krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgQec-UTxpxRns0OXTeuZ_6L6rg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fel33jbJigrv0yHqTeCG7gPy.png?f=fotoalbum_large

De helpdesk van ASN is heel behulpzaam, maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. De developers snappen er niets van. Maar zij weten niet dat ik LineageOS draai, wat ze officieel niet ondersteunen.

Zou ik iets aan m'n telefoon kunnen veranderen waardoor het wél werkt? Wat zou ik kunnen proberen?

Alle input is welkom!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
Kun je de gewone Google Play Services er eens op zetten ipv MicroG?
MicroG is een namaak product dat meestal wel werkt, maar niet altijd.
Grote kans dat je hier iets mist wat nodig is.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je een unlocked bootloader?
Werkt ASN Mobiel Betalen via Google Pay?

• Limhes
Bedankt voor jullie suggesties!

De bootloader is inderdaad unlocked. Relocken durf ik niet zo goed aan - zie bijv. deze post. Kan een app dat checken?

Of de bankieren app (ook) Google Pay gebruikt weet ik niet, en ik kan dat zo snel ook niet vinden, maar het kan sowieso ook zonder door 'm te koppelen aan je bankrekening. Of zou het intern via Google Pay kunnen gaan?

Hoe ik Google Play Services kan installeren zie ik ook zo snel niet. In de verschillende app stores (Aurora, F-Droid) staat 'ie niet. Ik zal eerst eens kijken of ik Open Gapps aan de praat krijg, en dan misschien Google Play Services installeren. Ik ben er een beetje huiverig voor want ik hou m'n telefoon zo graag Google-vrij.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Google Play Services zijn niet als app te installeren maar onderdeel van een flashable pakket. Dit omdat het meer omvat dan enkel de Playstore, er zitten ook een aantal modules in. Deze zijn allemaal onderdeel van Gapps. Check even welke Gapps het minste bevatten zodat je je toestel zo Google-vrij mogelijk kunt houden.

Wat je (eerst) nog zou kunnen proberen is om met adb en logcat te kijken of de app nog wat doorgeeft qua debug meldingen. Wellicht dat je daar wijzer uit wordt en eventueel wat zaken aan kunt passen zodat het alsnog gaat werken met je huidige software opstelling.

• Limhes
Thanks voor de tips!

Vooral de laatste spreekt me aan. Want ik vermoed dat het iets onbenulligs is, waar ik wellicht iets voor kan fixen. Ik ga het checken

• Limhes
Ik heb logcat gerund (op de telefoon in termux) tijdens de procedure en er komt niets tevoorschijn. Helaas.

Ik wil bij nader inzien ook geen Google Play op m'n telefoon. Dat was het hele idee achter LineageOS.

Naja, ik geef het voor nu maar weer op denk ik. Bedankt allen 🙂
Pagina: 1