Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 13:26
Hoi Tweakers,

Ik heb een vraag want ik begrijp er even niets van. De muren in de slaapkamers en woonkamer worden gestuct dus we hebben in totaal 6 verwarmingen afgekoppeld er resteren er nu nog 3. Een maand geleden zijn er 4 afgekoppeld 3 boven in de slaapkamers en 1 in de gang. Geen problemen na het afdoppen en vullen. Gister nog 2 in de woonkamer en totaal nu 6 afgekoppeld en afgedopt. Helaas tijden en na het bijvullen blijft de cv afslaan.

Het gaat om een Remeha Calenta 40c. Na hem even aan gehouden te hebben door de aan knop klem te zetten kwam er geen foutmelding te voorschijn. Echter net na het gebruiken van warm water komt er water staan in de afvoer onder de cv en loopt deze over. Zie de fotos.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of wat ik hier aan kan doen? Meer dan afdoppen is er niet gedaan nadat de cv ineens gek doet. Huidige druk is 1.7 bar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/allYzUAoiGbrAKtsUdp2NChXh0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQxeLhQ0lHOic038q9Y3akk7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJDEBXnM9x_Z3dHId5RfsZ0nm38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08dXKNXXFWtNVkmCYI7ie0NR.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
BK >>> DEI

Ik vermoed dat er te weinig afgiftepunten overblijven. Boven gaat meestal wel, maar de begane grond heeft vaak meer capaciteit staan die nu niet meer meedoet.

Geeft de ketel nog een foutcode?

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 17-04-2023 15:19 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 15:38
Overduk? Kan het zijn dat die het wat niet kwijt kan omdat door het afdoppen de lus / kring onderbroken is?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:43
1: stroomt de sifon over of zit de schroefdop aan de onderzijde niet goed dicht?
2: na het afdoppen, is de boel weer ontlucht en op druk gebracht. Op druk ja maar ook ontlucht?

Voor SWW gebruik is namelijk CV druk nodig. Nu is dat wel 1.7 maar bij erg korte leidingen kan dat snel fluctueren

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
Mijn vermoeden is ook dat ik nu teveel druk heb voor te weinig verwarmingen of überhaupt nu een te kleine circulatie. Een foutcode geeft de cv niet. Hij blijft al slaan zodra ik de aan knop los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Zet alle radiatoren eens open, dan de stekker uit het stopconatact van de ketel, en die er na 1 minuut weer in doen. Dan gaat de calenta een automatisch ontluchtingsprogramma draaien. Daarna van onder naar boven al je radiatoren ontluchten.

Als dat gelukt is de druk checken, zo nodig bijvullen tot 1.6 a 1.8 bar. Thermostaat een zwieper geven naar 25C, 20 minuten laten stoken. CV weer uitzetten en weer je radiatoren ontluchten.

Ik heb hetzelfde euvel gehad, met dezelfde ketel. Was gewoon veel lucht in het systeem waardoor de ketel raar deed.

/ edit. Ik lees nu net pas dat je alles heb afgekoppeld. Zitten er nu uberhaupt nog radiatoren aangesloten ?

[ Voor 9% gewijzigd door Galaxis op 17-04-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
The-Source schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:20:
1: stroomt de sifon over of zit de schroefdop aan de onderzijde niet goed dicht?
2: na het afdoppen, is de boel weer ontlucht en op druk gebracht. Op druk ja maar ook ontlucht?

Voor SWW gebruik is namelijk CV druk nodig. Nu is dat wel 1.7 maar bij erg korte leidingen kan dat snel fluctueren
De verwarmingen zijn ontlucht. Ze werden ook volledig warm, maar ik geloof zodra er warm water gevraagd werd liep het vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
Galaxis schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:23:
Zet alle radiatoren eens open, dan de stekker uit het stopconatact van de ketel, en die er na 1 minuut weer in doen. Dan gaat de calenta een automatisch ontluchtingsprogramma draaien. Daarna boven onder naar boven al je radiatoren ontluchten.

Als dat gelukt is de druk checken, zo nodig bijvullen tot 1.6 a 1.8 bar. Thermostaat een zwieper geven naar 25C, 20 minuten laten stoken. CV weer uitzetten en weer je radiatoren ontluchten.

Ik heb hetzelfde euvel gehad, met dezelfde ketel. Was gewoon veel lucht in het systeem waardoor de ketel raar deed.
Top ga ik dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 17:38
Ik snap de relatie tussen stuccen en je verwarmingen afkoppelen niet. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
Aschtra schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:27:
Ik snap de relatie tussen stuccen en je verwarmingen afkoppelen niet. Waarom?
Ik bedoel de verwarming van zn plek halen tijdelijk zodat de muur gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
Galaxis schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:23:
Zet alle radiatoren eens open, dan de stekker uit het stopconatact van de ketel, en die er na 1 minuut weer in doen. Dan gaat de calenta een automatisch ontluchtingsprogramma draaien. Daarna van onder naar boven al je radiatoren ontluchten.

/ edit. Ik lees nu net pas dat je alles heb afgekoppeld. Zitten er nu uberhaupt nog radiatoren aangesloten ?
Hoi,

Ja 1 tje minder dan de helft en denk een kwart van de originele oppervlakte aan verwarming. Ik wacht denk ik tot ik ze weer allemaal kan ophangen en kijk dan verder. Kan ze waarschijnlijk morgen allemaal terughangen.
Heb voor nu even een kacheltje in de slaapkamer.
Pagina: 1