e-mail hosting ipv eigen server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Al enige jaren heb ik de beschikking over eerst 2, nu weer 1 VPS. Gehost bij Contabo. Met Ubuntu server.
Nu ik er nog maar 1 heb en het aantal draaiende services heb teruggebracht gebruik ik deze alleen nog maar als mailserver, met mailcown dockerized.
Voorheen configureerde ik dit zelf met postfix, dovecot en etc.
Mailcow ben ik zeer tevreden over. Juist vanwege de flexibiliteit.

- ssl, dkim, etc, gemanaged door mailcow;
- caldav en carddav support;
en vanwege mijn vps met veel opslag.
Voor de VPS betaal ik 7,25 per maand.
domeinnaam hosting / dns kost me zo'n 2x 4,95 per jaar bij Vimexx.
Dus samen zo'n 8 euro per jaar.

Maar nu mijn vraag. Zou dat niet goedkoper of efficiënter kunnen? Bijvoorbeeld via e-mailhosting?
Ik heb al even gezocht, maar vind de beschikbare opslag erg beperkt en weinig flexibel wat gebruikersaccounts betreft. Weet iemand een goed alternatief? Of zal ik het lekker zo laten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zit al erg aan de onderkant wat bedragen betreft. Denk dat je er niet te veel moeite in moet steken om het nóg goedkoper te doen. Dat ga je namelijk niet zomaar vinden, zeker niet met dezelfde functionaliteit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Tja, daar was ik al bang voor. Maar de VPS is wel overkill als alleen mail-server. Jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ahbart schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:14:
Tja, daar was ik al bang voor. Maar de VPS is wel overkill als alleen mail-server. Jammer dan.
Goedkoopste hosting met mail kost bij Vimexx maar 71 cent per maand en dan heb je 2Gb ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 17-04-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Ik zit daar naar te kijken, maar zie geen email hosting ansich. Is die e-mail optie niet in combinatie met webhosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ahbart schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:19:
Ik zit daar naar te kijken, maar zie geen email hosting ansich. Is die e-mail optie niet in combinatie met webhosting?
Hier is een pagina voor alleen emailadres, maar hosting is dezelfde prijs.
https://www.vimexx.nl/email/emailadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

kan zeker goedkoper, maar met Mailcow heb je wel alle mogelijkheden om instellingen/filters etc aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Het goedkoopste is email plus bij vimexx a 5,43pm eerste jaar. Maar bij afrekenen wordt dat het webhosting plus pakket, en dan ben ik toch wel duurder uit. Ik ben bang dat ik beter uit ben met mijn eigen configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ahbart schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:24:
Het goedkoopste is email plus bij vimexx a 5,43pm eerste jaar. Maar bij afrekenen wordt dat het webhosting plus pakket, en dan ben ik toch wel duurder uit. Ik ben bang dat ik beter uit ben met mijn eigen configuratie.
Pijltje naar links klikken en het email start pakket nemen van 54 cent per maand het eerste jaar en daarna 71 cent per maand.
Pagina: 1