Subwoofer kast voor 2 x Beyma 18GT400

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertc
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-01-2024
hey
ik ben van plan om met een vriend te gaan draaien. hij zorgt voor de controler en ik zorg voor de luidsprekers. nu ben ik van plan mij 2x Beyma 18gt400 te kopen maar ik vind nergens de kast die ik daarvoor kan maken.
dus alle advies is welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertc
yep heb al opgezocht maar vind niets. wel voor de Beyma 18lx60. heb ook de link bekeken maar vind daar niet direct iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij doelt @raze88 dat je de kist zelf kan/moet berekenen door middel van bijvoorbeeld het genoemde WinISD. Dien je wel parameters van de woofer te hebben maar Google vertelt mij dat die parameters beschikbaar zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertc
ah zo oke. de parameters had ik ook al gevonden. zal dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
FeaR schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:51:
Volgens mij doelt @raze88 dat je de kist zelf kan/moet berekenen door middel van bijvoorbeeld het genoemde WinISD. Dien je wel parameters van de woofer te hebben maar Google vertelt mij dat die parameters beschikbaar zijn.
Daar doel ik inderdaad op. Daarnaast is er via de link best veel info beschikbaar over de genoemde speaker incl. parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertc
okey bedankt ik heb WinlSD gedownload en heb nu de volumes waarmee ik rekening moet houden. maar deze zijn voor de 18G400... gelden deze ook voor de 18GT400? want deze staat niet in de lijst.

[ Voor 35% gewijzigd door Lennertc op 17-04-2023 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33
Waarom wil je zelfbouwen ? Als je gaat beginnen met draaien zou ik eerst eens wellicht een set huren de eerste paar keer.

Slaat het aan ? Heb je met regelmaat feestjes waar je kan draaien dan kan je overwegen om zelf de investering te doen om een set te kopen.

Zelfbouw moet je doen als geld geen rol speelt, je verstand heb van WINISD om het een en ander te simuleren. Kan je zelf Filters ontwerpen en bouwen ? Kan je zelf met berken multiplex overweg om de sub kasten te bouwen ?

Allemaal overwegingen die je in acht zou kunnen nemen. Zelfbouw is enorm leuk om te doen, maar daar komt best wel wat bij kijken als je het goed wil doen.

Als je wil zelfbouwen omdat je denk dat het goedkoper is , dan kom je ( vaak ) bedrogen uit. Leuk is het zeker te weten !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
Lennertc schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:25:
okey bedankt ik heb WinlSD gedownload en heb nu de volumes waarmee ik rekening moet houden. maar deze zijn voor de 18G400... gelden deze ook voor de 18GT400? want deze staat niet in de lijst.
Datasheet van de speaker met daarin de parameters:
https://www.beyma.com/speakers/Fichas_Tecnicas/18GT400.pdf

http://www.forum.licht-ge...uw-2-x-beyma-18gt400.html

Ook is dit alleen een speaker voor (sub) laag. Welke kast voor mid-hoog heb je hierbij heb je hierbij?

[ Voor 9% gewijzigd door raze88 op 17-04-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertc
ik zou voor zelfbouw willen gaan. ik heb hiermee al ervaring. ik heb in het verleden 3subs (jbl stage 1210) in een bandpass gemaakt. en deze zijn nu in gebruik. filters zelf bouwen heb ik nog niet gedaan wel al uit oude luidsprekers gehaald en gerepareerd dus dat zou moeten goed komen... het enige probleem was dat ik nog geen ervaring had met het berekenen en ontwerpen van de kast (tot nu toe plannen van het internet gehaald). als tops zou ik voor de Vibe 15 willen gaan van jb systems en later dan uitbereiden met de vibe 30 en 4subs.
geld speelt in principe geen rol omdat we dit idee al lang hebben en ik inmiddels al 3 vakantie jobs opzij gezet heb en nu aan het uitkijken ben naar de 4de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 14:40
Zoals Galaxis al zegt, stem ik mee in!
Huur eerst wat, slaat het aan, kun je van je winst mooi setje halen.
Tijd = geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
Lennertc schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:46:
ik zou voor zelfbouw willen gaan. ik heb hiermee al ervaring. ik heb in het verleden 3subs (jbl stage 1210) in een bandpass gemaakt. en deze zijn nu in gebruik. filters zelf bouwen heb ik nog niet gedaan wel al uit oude luidsprekers gehaald en gerepareerd dus dat zou moeten goed komen... het enige probleem was dat ik nog geen ervaring had met het berekenen en ontwerpen van de kast (tot nu toe plannen van het internet gehaald). als tops zou ik voor de Vibe 15 willen gaan van jb systems en later dan uitbereiden met de vibe 30 en 4subs.
geld speelt in principe geen rol omdat we dit idee al lang hebben en ik inmiddels al 3 vakantie jobs opzij gezet heb en nu aan het uitkijken ben naar de 4de.
In een ver verleden ooit eens deze gebouwd: https://www.speakerplans.com/index.php?id=gsub samen met de Fane speaker. Als topkast gebruikte ik de Vibe 30.
Mogelijk kun je deze kast wat tunen voor de Beyma. Ook staan er meerdere andere plans op die interessant kunnen zijn

Dit was een prima combinatie :)
https://thumbs-eu-west-1....9c8-98f7-e39a0a8faf3f.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door raze88 op 17-04-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennertc
yep @raze88 speakerplans is bij mij al bekend en deze zijn idd heel mooi (:
Pagina: 1