Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwfireandice
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08-2024
Hallo allemaal.

Ik zit al een tijd te zoeken naar een oplossing. Op een Apple device heb je maar 1 Apple account actief. Dus als je je eigen iPhone (13 Pro Max of 14 Pro Max) zakelijk wilt gaan gebruiken, is het qua simkaart geen probleem. Het uitrollen van je zakelijke account ook niet (afhankelijk van welke Mobile Management je gaat gebruiken.

Vanuit je privé iCloud krijg je je privé contacten in je lijst. Als je je zakelijke contacten toevoegt (bijvoorbeeld door Outlook app), dan komen die ook in je contactenlijst, alleen worden die dan wel met je iCloud gesynchroniseerd.

Weet hier iemand een oplossing voor, zodat het echt gescheiden is?
Wat dat betreft, is het bij Android toch beter geregeld.

Alvast bedankt voor jullie hulp/reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet meerdere iCloud accounts bijvoorbeeld toevoegen? Op mijn Android telefoon heb ik twee Google accounts. Die van mijn prive en die van de zaak (we gebruiken Google Mail voor de zakelijke e-mail en dus ook de contacten) en heb ik dan als aparte Google accounts op mijn telefoon toegevoegd, die dus ook van beide accounts alles synchroniseert naar lokaal.

Wanneer ik dan mijn zakelijke account verwijder en opnieuw synchroniseer, zijn de zakelijke contacten ook gelijk weg op mijn telefoon. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 17-04-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwfireandice
Yep, bij dAndroid is dat beter geregeld.
Nee je kunt geen twee iCloud accounts toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij settings / mail / accounts kun je je tweede iCloud account toevoegen.

Bij contacts / lists kun je filteren per account in je adresboek

Wat mis je nog hierin?

https://www.macrumors.com...-contacts-into-lists-ios/

https://www.imobie.com/an...d-ios.htm?ref=ad_transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwfireandice
Thx Itons, maar je wilt, net zoals bij Android, beide contacten lijsten kunnen zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Laat je baas voor jou een telefoon kopen als die het zo belangrijk vindt dat jij mobiel bereikbaar bent.

Dan heb je al bijkomend voordeel dat je bij einde werktijd de telefoon ook gewoon uit kunt zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Panzer_V op 17-04-2023 13:15 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwfireandice
Die heb ik al, maar wil ze juist gaan samenvoegen. Maar dank voor je reactie @Panzer_V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
Ik zie op mijn werktelefoon een duidelijke scheiding tussen mijn iCloud contacten en de contacten die ik via mijn werkaccount in Exchange heb staan. Zelf zie ik de gehele lijst omdat ik daarvoor gekozen heb, maar ik kan net zo makkelijk één van de twee selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwfireandice
@Archer_VC10 , dank voor je reactie!
Maar worden je zakelijke contacten dan ook met je privé iCloud gesynchroniseerd? Of zet je die dan bewust uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 06:23

Aiii

何これ

vwfireandice schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:45:
Thx Itons, maar je wilt, net zoals bij Android, beide contacten lijsten kunnen zien.....
Dit kan gewoon. Je kan gewoon je icloud, google, exchange accounts toevoegen en dan krijg je in Contacts gewoon "lists" per account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwfireandice
@Aiii, klopt, alleen zit je met de uitdaging dat je gehele contactenlijst gesynchroniseerd wordt met je privé iCloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
vwfireandice schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:33:
@Archer_VC10 , dank voor je reactie!
Maar worden je zakelijke contacten dan ook met je privé iCloud gesynchroniseerd? Of zet je die dan bewust uit?
Ik kan denk ik je vraag wel beantwoorden.

Ik heb twee accountlists op mijn prive telefoon staan. iCloud (met 1 contact) en een lijst die ik op mijn Synology NAS host.

Deze laatste wordt, zonder dat ik er iets voor heb ingesteld, NIET geupped of gesyncd met iCloud.

Apple zie dus niet de contacten die ik op mijn Syno host.

Dus als je zakelijke contacten Exchange zijn....gewoon toevoegen, komt in een aparte lijst en wordt niet gesynchd.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zx5EVCiob8f8ZRoGOX2lWWZ5ua4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QjAKXojcXxjx1P1T5ICMteLG.jpg?f=user_large
Volgens mij zijn ze gewoon gescheiden. Ik zou even wat meer moeten puzzelen om het zeker te weten maar zoals je ziet kan ik hier ook in de Global list, deze wordt sowieso niet gesynct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 06:23

Aiii

何これ

vwfireandice schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:35:
@Aiii, klopt, alleen zit je met de uitdaging dat je gehele contactenlijst gesynchroniseerd wordt met je privé iCloud
Nee? Het wordt gesynced met het account waarop je het contact aanmaakt. Dus als je een zakelijk contact aanmaakt op je zakelijke lijst dan wordt het ook met dat account gesynced en niet met je andere.

Als je onder "All Contacts" op het plusje duwt dan wordt het nieuwe contact onder je default account toegevoegd in plaats van een specifiek account. Welk account je default is configureer je weer in je Contacts Settings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vwfireandice
Dank voor jullie reacties @Panzer_V @Archer_VC10 @Aiii , ik ga het vanavond testen.
Pagina: 1