Weer een Asus P2B topic...

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Alleen dit keer met een andere vraag. :)

Om meteen wat reacties voor te zijn: Ik heb de search al gebruikt en als ik op p2b+vio zoek krijg ik maar 4 topics waarin mijn probleem niet met oplossing te vinden is :) (ik heb trouwens ook ff met google gezocht).

Mijn probleem is dus dat ik niet verder kom met overclocken. (volgens mij het probleem van elke tweaker).
Ik heb dus een Asus P2B 256mb PC133, Celly 600@1009 (112 fsb), voltage op 2,05 :)

Als ik mijn Vcore iets hoger zet (2,1v) en de fsb op 115 (volgende stap na de 112) dan gaat mijn pc spontaan rebooten onder windows. Dat noem ik niet echt stabiel. :) Ik denk zelf dat het aan het vio voltage ligt (wat normaal 3,3v is). Ik wil dit voltage dus wat hoger hebben, maar nu is mijn probleem.. hoe? Met google kwam ik wel wat schema's tegen om er een regelbaar dingetje op te zetten van 2,7 tot 4,2v ofzo, maar dat vind ik wat overkill :)

Nu zit er toevallig onderaan het slot aan de linkerkant een jumpertje waar VIO bij staat >:)
Alleen in het boekje kan ik nergens vinden wat er gebeurd als ik dat verzet.
Weet iemand misschien wat er gebeurd als ik dat wel doe, want ik heb al iets te veel met me mainbord en proc geëxperimenteerd en ben bang dat ze binnenkort toch echt door hun levens zijn (denk aan solderen mainbord voor hogere vcore wat achteraf overbodig was omdat ik toch een converter met andere proc kocht, met een foutje 2,3V door m'n celly600 heen jagen etc).

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jij bent een echte tweaker! 600@1009 en nog niet tevreden >:)

They made me do it.

• InterCC
Op zaterdag 01 september 2001 21:04 schreef Smoothy_ het volgende:
Jij bent een echte tweaker! 600@1009 en nog niet tevreden >:)
tsja :)

op 1036 boot ie en komt ie ook wel in windows enzo, maar die spontane reboots bevallen me niet zo ;)

[edit]

Omdat ik geen zin heb om lang te wachten op replies en ik zoiezo al niet erg veel replies verwacht in dit topic heb ik zelf de gok maar genomen en me VIO is nu 3,6V *D

Nu heb ik alleen een volgende vraag:

Hoe hoog zou ik kunnen gaan qua voltage met m'n Celly die standaard op 1,7V loopt. 2,3V overleefde ie toen wel, maar om 'm daar 24/7 op te laten draaien vind ik wat link.
m.a.w Wie heeft z'n voltage hoger dan 2,1 24/7 gehad?
:)

• InterCC
Okee. Mijn (vooralsnog) laatste reply in dit topic :)

Ik kom dus geen %()&*^*%&( verder met een hoger VIO en 2,2V
stabiel draaien op 1036Mhz doet ie niet (115Mhz bus) en de stap daarvoor is de 112Mhz bus die ik nu ook al draa (1009Mhz dus).

Wat ik wel leuk vond was dat ie bootte op 1078Mhz!! :)

Hier de pics met digi camera:

Afbeeldingslocatie: http://www.intercc.f2s.com/p2b/1078-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.intercc.f2s.com/p2b/1078-2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.intercc.f2s.com/p2b/1078-3.JPG

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Volgens mij is dat spul van jou geen lang leven beschoren >:) Eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon op de grens zit van het haalbare met die Celeron (en 1009 is behoorlijk knap voor een 600). Wil je meer, dan moet je volgens mij toevlucht zoeken in drastischer koelmethoden.
Overigens denk ik niet dat de VIO omhoog gooien enig zin heeft; deze spanning staat los van jouw cpu maar hangt samen met b.v. de DIMM's en PCI bus. Aangezien je deze laatsten niet echt zwaar belast (112~115MHz FSB stelt in wezen niks voor) zou ik je aanraden deze weer op 3.3V te zetten, temeer Asus standaard veelal een hogere waarde geeft (3.3 is vaak 3.4~3.5V). Wat voor koeler heb je eigenlijk op je Celly zitten?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• InterCC
Op zondag 02 september 2001 11:21 schreef abbadon het volgende:
Volgens mij is dat spul van jou geen lang leven beschoren >:) Eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon op de grens zit van het haalbare met die Celeron (en 1009 is behoorlijk knap voor een 600). Wil je meer, dan moet je volgens mij toevlucht zoeken in drastischer koelmethoden.
Overigens denk ik niet dat de VIO omhoog gooien enig zin heeft; deze spanning staat los van jouw cpu maar hangt samen met b.v. de DIMM's en PCI bus. Aangezien je deze laatsten niet echt zwaar belast (112~115MHz FSB stelt in wezen niks voor) zou ik je aanraden deze weer op 3.3V te zetten, temeer Asus standaard veelal een hogere waarde geeft (3.3 is vaak 3.4~3.5V). Wat voor koeler heb je eigenlijk op je Celly zitten?
De koeler was eerst een Spire copper ding tot AMD 1,4Ghz, maar die heb ik er afgehaald en nu zit er een PIII 1Ghz boxed cooler op met een 80mm fan (coolermaster 33cfm) :)
Ik dacht trouwens dat de VIO ook te maken had met het voltage op de chipset. Gezien de BX standaard maar tot 100Mhz gaat zou dit ook het probleem kunnen zijn..
pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.intercc.f2s.com/zijaanzicht.JPG
Pagina: 1