Grillplaat voor inductie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 16:49
Hallo tweakers,

Gezien hier ook een vrij groot kooktopic is, laat ik hier eens mij vraag stellen.

Sinds kort heb ik een inductiekookplaat (60 diep, 90 breed) met aan de linkerkant twee zones die gecombineerd kunnen worden voor een grillplaat.

Het officiële accessoire koste z'n 350 euro en is niet leverbaar. Deze plaat is bij 52 centimeter lang. Nu ben ik opzoek naar een alternatief die niet zo verschrikkelijk duur is, maar wel ongeveer dezelfde lengte is.

Wat ik vooral tegen kom zijn platen van 40-43 centimeter, want mij toch aan de kleine kant lijkt. Zijn er wel grotere platen of doet een plaat van 40 centimeter het prima op een kookplaat van 60 diep?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:02
Zoek je niet zoiets:

https://www.vanhattemhore...rral&utm_campaign=easyads

Gietijzer, dus zou op inductie moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door scoobs op 17-04-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:14
Ik wil dit ook hebben voor mijn bora pure x.
Heb nog niks gevonden, gietijzer zou zeker moeten werken. Ik wil er wel echt 1 hebben met een gladde onderkant zodat het niet gaat krassen op de plaat. Graag fotos en ervaringen posten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:50
scoobs schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:47:
Zoek je niet zoiets:

https://www.vanhattemhore...rral&utm_campaign=easyads

Gietijzer, dus zou op inductie moeten werken.
Wel ff goed checken of de onderkant vlak is, op de foto lijkt het alsof de randen aan de onderkant dikker zijn dan het midden.

Le Creuset heeft ook zoiets, wel duurder. Maar er is hoe dan ook genoeg keuze. Gietijzer is top op inductie.
@Lollercopter Mijn Le Creuset (niet die van de link!) is volgens mij rondom geëmailleerd, in ieder geval netjes vlak, geen krassen. Gewoon ff een kookwinkel inlopen en kijken, voelen, ruiken, proeven :+

Een langwerpige inductiezone is dan wel prettig, ik zet mijn grillplaat over 2 ronde kookzones, maar dan is hij in het midden duidelijk minder warm.

[ Voor 12% gewijzigd door Wild Chocolate op 17-04-2023 10:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-05 14:35
Ik heb er 1 van Atag en die werkt perfect op de inductieplaat: https://www.atag.nl/colle...n/000000000000725423_0001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Ik heb ook die van Atag.
Kostte toen 199,-
Werkt perfect en heeft voetjes waardoor het niet krast op je plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 12:24
Ik heb een van Demeyere. Glad RVS. Makkelijk schoon te houden.
Normaal gesproken zou deze zo'n 200 euro moeten kosten maar ik kocht hem voor 99 en volgens mij zijn deze echt vaak in de aanbieding voor rond de 100 euro (linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl...x-20-cm/9200000019076308/

Deze past precies op onze bosch kookplaat en neemt vrijwel een hele lengte (2 kookzones) en breedte in beslag.

Mogelijk vind je die met wat zoeken nog wel ergens goedkoper.

Let wel op als je die in de vaatwasser doet of met de hand afwast, hij is vatbaar voor roest. Dus niet in een vochtige vaatwasser laten staan of in een sopje laten weken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2

In bovenstaand topic zitten een paar knappe koppen met heel wat pannen verstand. Misschien een tip.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:53
Wij hebben de AEG versie, die heeft ook een 43cm pan, maar de handvatten steken ook nog uit, daarmee kom je wel op 50cm. Heel veel groter past dus niet als je de kookplaat bij een muur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Ik zou eerlijk gezegd een plaat zoeken die plat is, niet geribbeld, de toegevoegde waarde daarvan is nihil, en de nadelen groot. Waarom niet bruin op je hele stuk vlees? Het geeft geen magische bbq/rooksmaak, juist minder maillard reactie. En dat minder vet is volgens mij ook onzin, daar zijn ze veel te klein/ondiep voor. En je kan niet lekker schrapen, bloedheet contact etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 16:49
Bedankt voor alle reacties. Voor ons zal het vooral gebruikt worden om groente te grillen. De kookplaat staat inderdaad tegen de muur aan, goede tip om op de handvatten te letten.

Het leven is te kort om te testen

Pagina: 1