Vervanging 2080ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe videokaart ter vervanging van de 2080TI

Wat is je budget?
rond de 700

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia heb ik eigenlijk altijd gehad dus liefst nu weer

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 9700k overklokt, 32gb ddr4, speel alle spellen op 1440p monitor 144hz

is bijvoorbeeld de 4070 echt een upgrade of moet ik dan toch al snel over naar 4070ti om meer perfomance op 1440p te kunnen halen

Beste antwoord (via bartburg op 17-04-2023 09:55)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

bartburg schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:09:
tnx voor de antwoorden zit denk ik ook meer in mijn idee dat de videokaart al wat ouder is opzich speelt het nog steeds alles goed.
@HugoBoss1985 ik speel MW2 multiplayer en straks diablo 4. in de beta deed deze het prima op 1440.

heb die amd 7900xt ook voorbij zien komen maar iets in me zegt dan liever nvidia ligt volledig bij mij hoor.
Voor w.b.t MW2 lees ik online vaak hoeveel de cpu uitmaakt.
En dan met name hoeveel meer FPS een AMD X3D cpu uitmaakt.
Je huidige cpu was dan ook de reden dat ik naar de games vroeg.
Ik denk dat het in Warzone 2.0 nog erger is (meer spelers tegelijk in een match)?
Het online gedeelte van dit soort games is heel cpu heavy (daar wordt vaak in online benchmarks/reviews geen rekening mee gehouden).
En dus ook zo voor strategy games, dat is veel op de cpu.

Grafische instellingen omlaag zetten kan altijd maar een cpu bottleneck tover je niet altijd zomaar weg zonder upgrade :P

Kijk daar dus ook eens naar.

Ik had heel lang ook liever Nvidia, met name omdat er veel mis is gegaan met AMD in het verleden (ook in de software/drivers).
Maar de 6800 XT doet het hier super goed met een flinke undervolt meer prestaties en heel stabiel.
En dus 16gb vram.
De 6000 series AMD kaarten doen het volgens mij ook een stuk beter/sneller in COD MW2 dan vergelijkbare kaarten van de Nvidia 3000 series.

Nvidia speelt verder, naar mijn mening, al heel lang vieze spelletjes met (te weinig) vram op hun kaarten doen. ;)

Dan zou ik als ik jou was gewoon lang afwachten (wellicht een platform upgrade doen) totdat de 4080 betaalbaar is anders valt het ver buiten je budget.
Ik ben bang dat je spijt gaat krijgen van een 12gb kaart kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-04-2023 09:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wat is de reden dat je een andere grafische kaart wilt?
Qua of het beter is, kun je ook prima reviews bekijken online. Denk dat er genoeg over te vinden is.

https://www.reddit.com/r/.../10gaudc/comment/jaly7v9/

De meesten zeggen toch dat het niet echt een upgrade is.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 17-04-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Nee, de 4070 is geen echte upgrade, of kan je je 2080ti voor hoop geld verkopen waardoor het goedkope upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zou het met een 2080ti nog even lekker afwachten.

En nu een kaart kopen met "maar" 12gb vram lijkt mij ook niet verstandig (als je al ziet wat sommige games gebruiken aan vram).
Resident Evil 4 Remake gaat hier ook gewoon over de 11gb volgens de drivers en benchmarks.

Anders zou ik zou eerder bij AMD shoppen; 6950 XT of 7900 XT met een budgetverhoging.

Welke games speel je?

[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-04-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
tnx voor de antwoorden zit denk ik ook meer in mijn idee dat de videokaart al wat ouder is opzich speelt het nog steeds alles goed.
@HugoBoss1985 ik speel MW2 multiplayer en straks diablo 4. in de beta deed deze het prima op 1440.

heb die amd 7900xt ook voorbij zien komen maar iets in me zegt dan liever nvidia ligt volledig bij mij hoor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

bartburg schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:09:

Voor w.b.t MW2 lees ik online vaak hoeveel de cpu uitmaakt.
En dan met name hoeveel meer FPS een AMD X3D cpu uitmaakt.
Je huidige cpu was dan ook de reden dat ik naar de games vroeg.
Ik denk dat het in Warzone 2.0 nog erger is (meer spelers tegelijk in een match)?
Het online gedeelte van dit soort games is heel cpu heavy (daar wordt vaak in online benchmarks/reviews geen rekening mee gehouden).
En dus ook zo voor strategy games, dat is veel op de cpu.

Grafische instellingen omlaag zetten kan altijd maar een cpu bottleneck tover je niet altijd zomaar weg zonder upgrade :P

Kijk daar dus ook eens naar.

Ik had heel lang ook liever Nvidia, met name omdat er veel mis is gegaan met AMD in het verleden (ook in de software/drivers).
Maar de 6800 XT doet het hier super goed met een flinke undervolt meer prestaties en heel stabiel.
En dus 16gb vram.
De 6000 series AMD kaarten doen het volgens mij ook een stuk beter/sneller in COD MW2 dan vergelijkbare kaarten van de Nvidia 3000 series.

Nvidia speelt verder, naar mijn mening, al heel lang vieze spelletjes met (te weinig) vram op hun kaarten doen. ;)

Dan zou ik als ik jou was gewoon lang afwachten (wellicht een platform upgrade doen) totdat de 4080 betaalbaar is anders valt het ver buiten je budget.
Ik ben bang dat je spijt gaat krijgen van een 12gb kaart kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-04-2023 09:38 ]

Pagina: 1