Webhosting suggesties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Mijn vraag
Ik zoek een nieuwe webhosting sinds mijn huidige webhosting bij PC extreme, extreme in prijs is gestegen. Vorig jaar is de prijs van €40.- naar €80.- per jaar verhoogd, en ik net een mail heb gekregen met de nieuwe hosting prijs van €180.- per jaar omdat ze nu hun naam hebben veranderd naar Versio.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een simpele Wordpress website met domein registratie. Geen rocketscience.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hier geen verstand van, 10 jaar geleden raadde een vriend PC extreme aan, maar dat is nu geen goede deal meer. Ik zoek wat anders.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Geen idee wat je voor dat bedrag krijgt maar bij vimexx heb je wordpress hosting vanaf 7,- per maand

https://www.vimexx.nl/website-maken/wordpress-website

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:09
Hoe vaak wijzigt je site die je host? En heb je de volledige mogelijkheden van WordPress echt nodig?

Een Static website die je zo nu en dan zelf aanpast in een Git Repository, al dan niet in combinatie met een Static site generator kan je tegenwoordig voor bijna gratis laten draaien op Cloudflare Pages.

Ik zie veel mensen eigenlijk veel te veel betalen voor webhosting terwijl ze dat eigenlijk niet echt gebruiken.

Als je een beetje handig bent ... Kan je dat dus veel geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
duvekot schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:41:
Hoe vaak wijzigt je site die je host? En heb je de volledige mogelijkheden van WordPress echt nodig?

Een Static website die je zo nu en dan zelf aanpast in een Git Repository, al dan niet in combinatie met een Static site generator kan je tegenwoordig voor bijna gratis laten draaien op Cloudflare Pages.

Ik zie veel mensen eigenlijk veel te veel betalen voor webhosting terwijl ze dat eigenlijk niet echt gebruiken.

Als je een beetje handig bent ... Kan je dat dus veel geld besparen.
Nee, waarschijnlijk niet. Het is een vrij statische website. Maar ik heb zelf de ballen verstand van de rest wat je zegt dus ik ben niet zo handig. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:09
FGras schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:06:
Nee, waarschijnlijk niet. Het is een vrij statische website. Maar ik heb zelf de ballen verstand van de rest wat je zegt dus ik ben niet zo handig. :'(
Misschien is die vriend wel wat handiger .. en kan die je weer helpen met het opzetten van iets op Cloudflare Pages ....

Of zie het zelf als een uitdaging om wat te leren .. en wat geld te besparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.xxlhosting.nl/ en https://www.vimexx.nl/ heb ik goede ervaringen mee.

Bij vimexx kan je ook een heel goedkoop (0,71/maand) pakket nemen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 39% gewijzigd door Ernemmer op 17-04-2023 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:06
Is er een specifieke reden dat je Wordpress gebruikt?
Bij Wordpress hosting is het enorm belangrijk om te weten wat je doet, en om zeker periodiek te updaten omdat je anders je website binnen no-time zo lek als een mandje is.

Manged Wordpress pakketten lossen dit voor je op, maar daar betaal je dan ook vaak een relatief hoge prijs voor.

Als je dus geen directe reden hebt om Wordpress te draaien, zijn er wel betere alternatieven waarin je niks met codering hoeft te doen maar alles gewoon met slepen en loslaten is.

- Webflow -> https://webflow.com/
- WoCode -> https://www.wocode.com/
- Wix -> https://www.wix.com
- Cloudflare Pages -> https://www.pages.cloudflare.com

Die laatste kende ik nog niet, maar als ik dat zo bekijk zou ik daar eerst maar eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:55
Ik ben onlangs overgestapt naar Serverprofis.de, hostte voorheen bij Wned.nl.
Bij Serverprofi's heb ik de Elastic Siteserver(S), en heb €95,76 betaald voor 2 jaar. Bij kortere looptijd zijn de tarieven tot €0,90 per maand duurder.
Hun eenvoudigste hostingpakket kost tussen de €1,89-€2,99 (afhankelijk van de looptijd) per maand.

Je kan bij beide zelf via cPanel je gewenste CMS installeren (WordPress of Joomla bijvoorbeeld), welke je vervolgens automatisch kan laten updaten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:51
Kijk eens naar mijn.host. Hier zit ik zelf en goede ervaringen mee. Wellicht heb je al voldoende aan hun pakket van 3,99 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07 23:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik heb dezelfde vraag, nu servage de prijs heeft verdubbeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabs0r
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-09-2023
Idem aangezien PCExtreme Versio is geworden en het hosting pakket 120% duurder is geworden en de domein registratie 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:57

TDB

al bijna 20 jaar mijn website laten hosten door deheeg.nl (tegenwoordig valt die onder yourhosting.nl). Basic abonnement kost daar inmiddels 270 euries per jaar, echt belachelijk veel. Daarom nu ook op zoek naar een nieuwe partij.

Ben je inmiddels overgestapt en zo ja: naar welke partij? Ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Ik ben zelf overgestapt van sohosted.nl naar cloud86.nl.
15 jaar bij Sohosted geweest, Sohosted ging ook naar yourhosting bleh.
Cloud86 is van een van de grondleggers van Sohosted die is toen daar weg gegaan. (zo iets)
Ik vind de persoonlijke service bij Cloud86 goed je kan ze gewoon bellen en ze zijn snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Misschien dat je ook nog een blik kunt werpen op Hetzner, WordPress compatibel, installer voor 2,09 de maand voor het basispakket. Wel een eenmalige setup fee en soms willen ze nog een identiteit check doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Mijn.Host heeft ook wordpress hosting 4 euro per maand en super snel.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ben zelf erg te spreken over weboke.nl Ook belofte dat 't een onafhankelijke is en wil blijven staat me aan. Ik zou um zeker meenemen in 't prijs/kwaliteit/reviews onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

Reinier

\o/

Ik zit al 43 miljoen jaar bij Antagonist. Ik zie nu dat zij natuurlijk ook steeds prijziger worden... https://www.antagonist.nl/webhosting/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joost-7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-08-2023
Er zijn een aantal providers die precies bieden wat je zoekt. De truc is een provider te kiezen die niet onderdeel uitmaakt van het "Nederlandse hosting cartel": Your.Online (voorheen TWX) of Team.blue.

Oftewel, kies een onafhankelijke speler die extreem gepassioneerd is op het gebied van performance en hosting aanbiedt voor minder dan een tientje per maand.

Mijn favorieten:

Cloud86 (draai ik zelf 6 sites op)

Hun Webhosting Medium pakket is waarschijnlijk de beste fit voor je. Kost 6,55 euro per maand (na actietarief). Maar als je een enkele site hebt, kun je ook hun allergoedkoopste pakket overwegen.

+ Investeren hard in de allernieuwste servers (volgens mijn tests zijn ze de snelste van Nederland, en ik heb onderhand 15+ webhosters getest)
+ Klantenservice die echt weet waar ze het over hebben en reageert snel
+ Hun team heeft 20+ jaar ervaring in de hosting industrie (hebben eerder SoHosted opgebouwd)
- Beschikbaarheid klantenservice is beperkt (9-5 op werkdagen)

Mijn.host

Lijkt qua tech stack erg op Cloud86 (ook LiteSpeed servers). Hun .basic pakket of wellicht zelfs .starter zal waarschijnlijk prima voor je zijn.

+ Redis caching ook bij hun goedkoopste pakketten, wat mogelijk voordelig kan zijn voor je website
+ Klantenservice 7 dagen per week beschikbaar
+ Interessante samenwerking met The Green Web Foundation voor 100% groene hosting
- Nog niet zo gevestigd

Hoop dat dit helpt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domiges
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-06 12:56
Indien je nog niets gevonden hebt, zou ik graag nog een duit in het zakje doen voor https://feroxhosting.nl/webhosting. Ik heb daar onder andere een Minecraft server draaien, en ik ben erg tevreden. De prijzen zijn érg redelijk, de tools die ze bijleveren werken fantastisch en de klantenservice is niet normaal snel (de medewerkers lijken wel 24/7 actief op hun Discord). Ik krijg er het gevoel dat het gewoon een groepje gepassioneerde tweakers zijn die hun hobby wat hebben uitgebreid, wat mijns inziens een goede zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:57

TDB

Joost-7 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:37:
Er zijn een aantal providers die precies bieden wat je zoekt. De truc is een provider te kiezen die niet onderdeel uitmaakt van het "Nederlandse hosting cartel": Your.Online (voorheen TWX) of Team.blue.

Oftewel, kies een onafhankelijke speler die extreem gepassioneerd is op het gebied van performance en hosting aanbiedt voor minder dan een tientje per maand.

Mijn favorieten:

Cloud86 (draai ik zelf 6 sites op)

Hun Webhosting Medium pakket is waarschijnlijk de beste fit voor je. Kost 6,55 euro per maand (na actietarief). Maar als je een enkele site hebt, kun je ook hun allergoedkoopste pakket overwegen.

+ Investeren hard in de allernieuwste servers (volgens mijn tests zijn ze de snelste van Nederland, en ik heb onderhand 15+ webhosters getest)
+ Klantenservice die echt weet waar ze het over hebben en reageert snel
+ Hun team heeft 20+ jaar ervaring in de hosting industrie (hebben eerder SoHosted opgebouwd)
- Beschikbaarheid klantenservice is beperkt (9-5 op werkdagen)

Mijn.host

Lijkt qua tech stack erg op Cloud86 (ook LiteSpeed servers). Hun .basic pakket of wellicht zelfs .starter zal waarschijnlijk prima voor je zijn.

+ Redis caching ook bij hun goedkoopste pakketten, wat mogelijk voordelig kan zijn voor je website
+ Klantenservice 7 dagen per week beschikbaar
+ Interessante samenwerking met The Green Web Foundation voor 100% groene hosting
- Nog niet zo gevestigd

Hoop dat dit helpt! :)
Zit momenteel te kijken naar het verhuizen van yourhosting naar cloud86 met 5 verschillende websites (mogelijk later nog een 6e). Groot verschil tussen webhosting en managed Wordpress tarieven. Premium (max 10 website) kost 13,95 per maand (webhosting) of 60,55 per maand (wordpress). Ze schrijven zelf: Met Managed WordPress krijg je Premium WordPress Support, dat is uitgebreide WordPress ondersteuning. Hiermee kun je altijd gebruikmaken van de expertise van de mensen bij Cloud86. We gaan net even een stap verder om jou te helpen met WordPress. Bovendien profiteer je van extra performance en rekenkracht waardoor je website nog sneller laadt. Met Managed WordPress ben je altijd verzekerd van een razendsnelle en storingsvrije website.

De sites zijn niet supercomplex, maken allemaal wel gebruik van Wordpress. Verhuisservice van website / mail is gratis dus ik ga er vanuit dat de wordpress sites netjes worden verhuisd. Onderhoud daarna kan ik zelf wel. Betaal ik volgens mij dan iets meer dan 45 euro voor "extra snelheid", lijkt mij dat wij dat niet nodig hebben. Of zie ik iets over het hoofd?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 23:16
Aangezien toch door meerdere personen vragen worden gesteld over hosting, wil ik ook een vraag stellen :Y)

Ik zit nu nog bij versio, maar met achterlijke resellershosting en domeinname tarieven, wil ik graag overstappen. Ook al wat onderzoek gedaan.

Ik stel niet veel eisen:
- Ik heb een aantal domeinnamen: registreren en hosten (.com, .nl, .net),
- Domeinnamen met privacy-service tbv whois
- Hostingpakket met mogelijkheid voor meerdere domeinnamen
- Hosting is puur bedoeld voor het beschikbaar stellen van wat content op domeinnamen, er draaien niet echt websites op
- Als het kan het liefst niet bij de 2 grote jongens

Bij Versio kon ik voor eenmalig 5 euro per domeinnaam, de whoisgegevens omzetten naar Versio. Dit kan natuurlijk wel het beste bij een hostingpartij die je vertrouwd (niet dat ze er vandoor gaan met je domeinnnamen). De privacyservice is niet omdat ik spam, phishing of andere criminele activiteiten ontplooi, maar gewoon omdat ik niet graag mijn gegevens online heb staan.

Voor hosting voldoet Strato eigenlijk prima. Recent daar een pakket afgenomen, het Mini pakket (voor 50 eurocent een klein beetje webspace: 2GB). Echter biedt Strato geen privacy service voor domeinnamen, dus ik wil mijn domeinnamen liever niet overzetten naar Strato.

Nu lees ik in dit topic goede dingen over weboke, en die bieden een dergelijk dienst aan, tegen redelijke prijzen voor domeinnamen. alleen icm de Anonieme domeinregistratie (5 euro per jaar), maakt dat het prijsverschil minder groot is met versio. Daarnaast bieden ze het niet aan voor .nl domeinnamen volgens hun website.

TLDVersioweboke
.nl18,999,45+5
.com24,9913,95+5
.net26,9915.95+5

Iemand nog alternatieve hosters die een dergelijke whois privacy service aanbieden voor domeinnamen en een redelijke prijs hanteren voor domeinnamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Convirion wat kan je aan whois voor .nl en .com opvragen?

.nl alleen een emailadres en .com staat allemaal privacy...... Bij naam en adres sinds 2018 door GDPR/AVG

Zie

https://www.dutchitchanne...oor-whois-data-onder-gdpr

[ Voor 30% gewijzigd door RobbyTown op 02-11-2023 20:57 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:29
TDB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Zit momenteel te kijken naar het verhuizen van yourhosting naar cloud86 met 5 verschillende websites (mogelijk later nog een 6e). Groot verschil tussen webhosting en managed Wordpress tarieven. Premium (max 10 website) kost 13,95 per maand (webhosting) of 60,55 per maand (wordpress). Ze schrijven zelf: Met Managed WordPress krijg je Premium WordPress Support, dat is uitgebreide WordPress ondersteuning. Hiermee kun je altijd gebruikmaken van de expertise van de mensen bij Cloud86. We gaan net even een stap verder om jou te helpen met WordPress. Bovendien profiteer je van extra performance en rekenkracht waardoor je website nog sneller laadt. Met Managed WordPress ben je altijd verzekerd van een razendsnelle en storingsvrije website.

De sites zijn niet supercomplex, maken allemaal wel gebruik van Wordpress. Verhuisservice van website / mail is gratis dus ik ga er vanuit dat de wordpress sites netjes worden verhuisd. Onderhoud daarna kan ik zelf wel. Betaal ik volgens mij dan iets meer dan 45 euro voor "extra snelheid", lijkt mij dat wij dat niet nodig hebben. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb op een gegeven moment mijn Managed WP Hosting omgezet naar Premium en merk werkelijk niets van verschil tussen deze pakketten (enkel de prijs). De klantenservice heeft zelf dit pakket toen nog omgezet voor mij en er was geen downtime in deze overgang. Ik weet wel dat de support wat uitgebreider is, maar maak hier zelf geen gebruik van.
Pagina: 1