Ik heb in mijn systeem een quantum fireball 15,3gb HD ata66 (volgens de verkoper ), mijn mobo is een msi ms-6199 VA met apollo 133pro chipset welke volgens het boekje udma 33/66 ondersteunt. De hd staat op de primaire ide, in z'n eentje.
Op de secundaire staat een plextor 8/4/32 rewriter.
Als ik in de bios udma enable, terug opstart dan herkent ie mijn schijf als een udma4. Als ik dan in m'n config ---apparatenbeheer---vaste schijven of zoiets ga kijken is mijn hd verdwenen + systeem ( w98se ) loopt voor geen meter.
kernelfout bij opstart shell, bsod, etc..
Wanneer ik in de bios udma disable dan selecteert hij mijn hd als een mode 4 en loopt alles wel redelijk normaal ( nouja????). Test met hd dan 12MB/s ( = idd mode 4 ).
Maar hij moet toch veel sneller kunnen. En dat verdwijnen gebeurt enkel als ik in windhoos de dma aanvink.
Als iemand me kan helpen graag, want ik word gewoon gek van die pjoeter.:?:?
Op de secundaire staat een plextor 8/4/32 rewriter.
Als ik in de bios udma enable, terug opstart dan herkent ie mijn schijf als een udma4. Als ik dan in m'n config ---apparatenbeheer---vaste schijven of zoiets ga kijken is mijn hd verdwenen + systeem ( w98se ) loopt voor geen meter.
kernelfout bij opstart shell, bsod, etc..
Wanneer ik in de bios udma disable dan selecteert hij mijn hd als een mode 4 en loopt alles wel redelijk normaal ( nouja????). Test met hd dan 12MB/s ( = idd mode 4 ).
Maar hij moet toch veel sneller kunnen. En dat verdwijnen gebeurt enkel als ik in windhoos de dma aanvink.
Als iemand me kan helpen graag, want ik word gewoon gek van die pjoeter.:?:?