"ik verkoop dit omdat mijn werk mij een laptop geeft"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FootOfWrath
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2024
Wie doet zo 'n ding? Lijkt me alléén scammers te zijn. Of niet? Ik vind dit niet en seriose reden. Zou graag weten wat jullie ook davon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-10 21:20

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Het kan ook berust op waarheid, of een verkooppraatje zijn, waarom zou het persé een scammer moeten zijn? Om wat voor advertentie gaat het?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:16

HUW

Ik denk dat dat mensen zijn die van hun werkgever een laptop krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 12:38
Raar geformuleerde zin. Voor mij al voldoende reden om geen zaken met de verkoper van die laptop te willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:24

Blokker_1999

Full steam ahead

Zoals altijd: vertrouw je iets niet, doe dan geen zaken en ga naar de volgende.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FootOfWrath
JZX81_Drift schreef op maandag 17 april 2023 @ 00:42:
Het kan ook berust op waarheid, of een verkooppraatje zijn, waarom zou het persé een scammer moeten zijn? Om wat voor advertentie gaat het?
Ik zie dit bij MacBooks, die ik nul wil kopen. Zeker, ik zie het want ik een laptop zoek. Kan niet weten of het bij Windows laptops ook zo is. Een Alexa, een Kaffeemachine , andere spullen, geen probleem, wanneer de werkgever een geeft, verkoop maar de jouwe, geen twijfel. Maar bij een laptop lijkt me dat heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FootOfWrath
Blokker_1999 schreef op maandag 17 april 2023 @ 01:18:
Zoals altijd: vertrouw je iets niet, doe dan geen zaken en ga naar de volgende.
En dan als meer dan de halfde dit reden geven? Is er was an der hand op de markt zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik heb de advertentie bekeken waar je waarschijnlijk aan refereert. Hoewel ik eerst ook dacht aan oplichting (lege doos truuk, geen bon) zijn er toch een paar dingen die echt lijken. De shrinkwrap lijkt echt, ook al heeft Apple betere verpakking gebruikt bij andere versies. Er zit een pull tab aan die scheef hangt, dat komt overeen met het filmpje. De prijs is niet te laag, wat oplichters wel plegen te doen. Het is in goed Nederlands opgesteld, oplichters zijn vaak niet zo goed in taal. De omgeving lijkt een goed verzorgde woonkamer, de foto kan niet met google image search elders worden gevonden en de aanbieder is al 16 jaar actief op Marktplaats en gebruikt een echte naam die te vinden is op internet.

Het account heeft een enkele waardering van 1 ster van iemand die niets ontvangen heeft. Een dure laptop cadeau krijgen blijft wel vreemd.

Conclusie: het is misschien echt, maar ik zou wel ter plekke de laptop uitpakken voordat er betaald wordt. Als het niet exact lijkt op de foto's hoeft dat al niet meer, dan is er geen deal. Betaling zou digitaal moeten gaan, cash heeft een berovingsrisico. Tevoren zou ik een foto van de label op de achterzijde vragen en kijken of die gestolen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:56

Eren

Boss of this gym

mrmrmr schreef op maandag 17 april 2023 @ 03:17:
Ik heb de advertentie bekeken waar je waarschijnlijk aan refereert. Hoewel ik eerst ook dacht aan oplichting (lege doos truuk, geen bon) zijn er toch een paar dingen die echt lijken. De shrinkwrap lijkt echt, ook al heeft Apple betere verpakking gebruikt bij andere versies. Er zit een pull tab aan die scheef hangt, dat komt overeen met het filmpje. De prijs is niet te laag, wat oplichters wel plegen te doen. Het is in goed Nederlands opgesteld, oplichters zijn vaak niet zo goed in taal. De omgeving lijkt een goed verzorgde woonkamer, de foto kan niet met google image search elders worden gevonden en de aanbieder is al 16 jaar actief op Marktplaats en gebruikt een echte naam die te vinden is op internet.

Het account heeft een enkele waardering van 1 ster van iemand die niets ontvangen heeft. Een dure laptop cadeau krijgen blijft wel vreemd.

Conclusie: het is misschien echt, maar ik zou wel ter plekke de laptop uitpakken voordat er betaald wordt. Als het niet exact lijkt op de foto's hoeft dat al niet meer, dan is er geen deal. Betaling zou digitaal moeten gaan, cash heeft een berovingsrisico. Tevoren zou ik een foto van de label op de achterzijde vragen en kijken of die gestolen is.
Taal en grammatica maakt echt niet meer uit. We zijn in de tijd met AI. Oplichter kan mooie een tekst creëren met chatgpt.

Hoe oud een account is op marktplaats maakt ook niet echt uit kan een gehackte account zijn.

Ik zou het alleen ophalen en ter plekke testen. Meestal reageren oplichters niet eens als je vraagt om het op te halen of ze verzinnen een rare smoes dat het alleen verzonden kan worden.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Eren schreef op maandag 17 april 2023 @ 04:27:
[...]
Ik zou het alleen ophalen en ter plekke testen. Meestal reageren oplichters niet eens als je vraagt om het op te halen of ze verzinnen een rare smoes dat het alleen verzonden kan worden.
Beetje vreemde redenering. 8)7
Ik wil nooit iemand aan huis hebben en bied zelfs alleen verzending aan. Als potentiële kopers vragen om het op te halen, geef ik gewoon antwoord dat ik geen zaken van thuis uit doe. Niet om een wazige reden, maar omdat je niet de eerste zou zijn die overvallen wordt, waar ze met vals geld betalen of andere listige trucs gebruiken.
Sommigen haken dan af, maar er zijn ook genoeg mensen die het item dan alsnog verzonden willen hebben, waarschijnlijk niet in de laatste plaats omdat ik al heel wat 5 sterren verzameld heb op MP. Met één of geen ster zakendoen is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ik vind dit eigenlijk helemaal niet raar. Werkgever vervangt hier regelmatig hardware, waarbij oude hardware gewoon achterblijft of overgenomen kan worden.

Tuurlijk, je gezonde verstand gebruiken is heel belangrijk. Bij twijfel, ophalen en per tikkie betalen.

Dure dingen die ik verkoop kan je bij mij alleen ophalen, en ook per betaallink betalen. Thuis mensen ontvangen vind ik niet zo’n probleem, ben zelf niet de kleinste en de hond ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:13
Ik heb laatst een auto verkocht omdat m’n werkgever me een leaseauto geeft. Wat is het probleem?

Als je een laptop hebt en je krijgt een nieuwe, snellere van je werkgever die je ook voor privé mag gebruiken, dan laat je je oude toch niet verstoffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Lijkt me een hele legitieme rede om iets te verkopen. Een scammer kan iedere rede opgeven, incl. geen rede. Ik zou er niets achter zoeken.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:07

Detmer

Professioneel prutser

Ik denk dat TS bedoeld dat werknemer een nieuwe laptop cadeau krijgt van werkgever. Dus niet als werklaptop, maar als bonus of kerstcadeau of...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Detmer schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:48:
Ik denk dat TS bedoeld dat werknemer een nieuwe laptop cadeau krijgt van werkgever. Dus niet als werklaptop, maar als bonus of kerstcadeau of...
Men deed dat vroeger wel eens, de bonus (een stuk) uitbetalen in natura. Ik weet niet of het fiscaal nog mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03

sapphire

Die-hard pruts0r

HenkEisDS schreef op maandag 17 april 2023 @ 00:49:
Raar geformuleerde zin. Voor mij al voldoende reden om geen zaken met de verkoper van die laptop te willen doen.
Heb je de TS zijn zinnen al gelezen? Moet ook wel een scammer zijn :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helmmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 11:04
Vaak legitieme producten afkomstig van Credit card fraude of RMA Fraude. Die moeten worden geliqideerd zodat het geld kan worden verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk nooit begrepen dat mensen privezaken op een werklaptop doen. Maarja, ik zit ook op Tweakers nu O-). Zou mijn eigen laptop nooit om die reden wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 13:16
poing schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:50:
[...]

Men deed dat vroeger wel eens, de bonus (een stuk) uitbetalen in natura. Ik weet niet of het fiscaal nog mag.
Mag wel, moet je alleen wel fiks belasting over betalen, want inkomen. Dat kan de werkgever voorheffen of moet je zelf opgeven met je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mijn werk-laptop gebruik ik ook zo min mogelijk voor prive doeleinden, maar scheelt dat ik al een laptop had en er veel op doe.
Ik kan me voorstellen dat imand niet snel een nieuwe kopen om alleen zijn mail op te checken.

Maar Ik heb mijn gsm wel verkocht omdat ik voor de baas een toestel moet hebben, en daar een dualsim voor gekozen heb. (waarbij ik de helft van het prive bellen, en alle inet doe op de onbeperkte sim van mijn werk :) )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.