Ubiquiti + google protect rookmelders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
Hoi allemaal,

Heeft iemand van jullie unifi icm. Google nest rookmelders?

Mijn setup :
Udm-pro -- laatste nieuwe versie
AP6-lite -- laatste nieuwe versie
3x google nest rookmelders

Het issue :
ik krijg ze gewoon voor geen meter op mijn netwerk. Ik heb een eigen LAN netwerk (home) gemaakt voor mijn huis artikelen en voor de google nest heb ik een Wifi netwerk gemaakt die gekoppeld is aan home LAN.

Ik kan de eerste nest even koppelen, maar zodra ik andere wil koppelen beginnen ze te zagen : not in the same network, can't find device, can't couple, P030, P018,...
Ik kan via de nest app ook niet connecten naar de gekoppelde nest.
Op ubiquiti zie ik ook dat hij graag disconnect..

Iemand hier ervaring mee? Settings mogelijk?

Dank je voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe heb je de transmit power van je access points ingesteld? Idealiter staat deze voor de 2.4GHz band op automatisch. Ook zou je ervoor kunnen kiezen een apart IoT SSID te kunnen maken die alleen 2.4GHz uitzend, omdat dit soort apparaten niet altijd stabiel werken met een SSID die beide banden in één uitzendt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

busten schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:47:
Hoi allemaal,

Mijn setup :

Het issue :
ik krijg ze gewoon voor geen meter op mijn netwerk. Ik heb een eigen LAN netwerk (home) gemaakt voor mijn huis artikelen en voor de google nest heb ik een Wifi netwerk gemaakt die gekoppeld is aan home LAN.

Ik kan de eerste nest even koppelen, maar zodra ik andere wil koppelen beginnen ze te zagen : not in the same network, can't find device, can't couple, P030, P018,...

Dank je voor de hulp
Ik heb 9 Nest-rookmelders in huis, ook een UDM Pro, maar geen AP6. Drie stuks AC-Pro, een AC-IW en een U6-lite. Geen enkel probleem. Het kan in ieder geval wel dus. Ik heb er geen speciale instellingen voor hoeven doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
FirePuma142 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:56:
[...]

Ik heb 9 Nest-rookmelders in huis, ook een UDM Pro, maar geen AP6. Drie stuks AC-Pro, een AC-IW en een U6-lite. Geen enkel probleem. Het kan in ieder geval wel dus. Ik heb er geen speciale instellingen voor hoeven doen.
Dank jullie wel alvast voor het antwoord. Ik heb ook de U6-lites daar

Voor de zekerheid zie je hier alvast het netwerk waar ik mijn Nest's wil insteken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ5ciBDO69amSeaPnoroUv2WEFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9EFsZVtMxQT7teFLfGj2jsp8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR5tsrbvY4M4JT8MUvsHPSBKcUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nzregNp3ZloGSfQq7vNKfIvH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwi4QjpWs6ijKz6Z60zdb79COBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PEqboHdippC7gtMWxGTlCJae.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjygk2FvZsEdmfhaApTuW2pEJuk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8UwoArBQBErxgfIGhDOm1l3T.png?f=fotoalbum_large

Zie je hier opmerkingen of fouten?
Zou je mogelijk jou settings willen doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien de spatie in je SSID?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

busten schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:44:
[...]

Zie je hier opmerkingen of fouten?
Zou je mogelijk jou settings willen doorgeven?
Ik heb geen IPv6 aan staan. Multicast en IGML Snooping staan wel aan. Mijn AP's zenden één SSD uit voor 2.4 en 5Ghz gecombineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
FirePuma142 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:59:
[...]

Ik heb geen IPv6 aan staan. Multicast en IGML Snooping staan wel aan. Mijn AP's zenden één SSD uit voor 2.4 en 5Ghz gecombineerd.
Dus als ik het goed begrijp stuur jij maar SSID uit ?
Ik heb er 4 aanstaan op dit moment
heb je een spatie erin staan zoals een vorige tweaker aanhaalde?
gek wachtwoord met rare tekens ? (lees dit op internet dat nest geen vriend daar van is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

busten schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:02:
[...]

Dus als ik het goed begrijp stuur jij maar SSID uit ?
Twee, maar ik gebruik er maar één.
heb je een spatie erin staan zoals een vorige tweaker aanhaalde?
Nee.
gek wachtwoord met rare tekens ? (lees dit op internet dat nest geen vriend daar van is)
Nee, ik gebruik een passphrase, zeker voor Wifi heel veel makkelijker dan een random reeks, en niet minder veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:36
busten schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:47:
Hoi allemaal,

Mijn setup :

Het issue :

Dank je voor de hulp
Zoals jij beschrijf hebben wij redelijk dezelfde opzet.
Wij hebben acht Nest rookmelders en een Nest thermostaat in een 'IOT' Vlan via wifi met eigen SSID of bekabeld op basis van toegewezen Vlan op Poort.

Van het koppelen nog staan mij nog enkele dingen bij die jou misschien kunnen helpen:
  • Bij het koppelen, ben je als het goed is verbonden met het zelfde Wifi-netwerk als waar de Nest op moet komen.
    In mijjn geval had IOS de eigenschap/behoefte om soms te wisselen naar het 'normale' niet IOT -netwerk. Hierdoor ging het koppelen lang niet alitjd goed of kon de nest-app de rookmelder niet meer vinden na het 'koppelen'.
    Ik heb toen mijn 'normale' netwerk verwijderd van mijn telefoon tijdens het koppelen.
  • Na het koppelen ging elke Nest rookmelder op batterij na een 10 a 20 sec offline. De met stroom bedraadde Nest rookmelders blijven online.
    Het enige wat na dit moment nog contact kon maken was de Nest-app zelf door een Test uit te voeren. Dit gaat via Bluetooth op de dichtsbijzijnde Nest rookmelder.

Mijn ervaring is dat de Nest rookmelder hierna een keer per dag verbinding met het Wifi netwerk maakt.
  • Mij viel op dat een Nest rookmelder soms niet wist op welke AP deze moest verbinden. Ik heb er toen voor gekozen om in een uithoek van het huis en bereik van een AP, de rookmelders te koppelen
Verder heb ik qua wifi/netwerkinstellingen redelijk het zelfde, behalve dat ik geen spaties heb in de netwerknaam en 2.4 en 5 G heb aan staan. Echter zou dit geen invloed mogen hebben gezien ze altijd op 2.4G verbonden zijn.

Als laatste vroeg ik mij nog wel af of je, met je mobiel kunt internetten op het 'IOT'-wifi? Zo legt volgens mij de app de eerste verbinding via Bluetooth en gaat het daarna pas over internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
in het Unify UI forum is dit een vaker voorkomend iets en helaas lang niet altijd opgelost. Heb je daar al gezocht?

Voorbeelden:
https://community.ui.com/...cf-4f0c-a136-c8c03c44004f
https://community.ui.com/...02-4013-89bc-677436b47a1f

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
PeeCee schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:06:
[...]

Zoals jij beschrijf hebben wij redelijk dezelfde opzet.
Wij hebben acht Nest rookmelders en een Nest thermostaat in een 'IOT' Vlan via wifi met eigen SSID of bekabeld op basis van toegewezen Vlan op Poort.

Van het koppelen nog staan mij nog enkele dingen bij die jou misschien kunnen helpen:
  • Bij het koppelen, ben je als het goed is verbonden met het zelfde Wifi-netwerk als waar de Nest op moet komen.
    In mijjn geval had IOS de eigenschap/behoefte om soms te wisselen naar het 'normale' niet IOT -netwerk. Hierdoor ging het koppelen lang niet alitjd goed of kon de nest-app de rookmelder niet meer vinden na het 'koppelen'.
    Ik heb toen mijn 'normale' netwerk verwijderd van mijn telefoon tijdens het koppelen.
  • Na het koppelen ging elke Nest rookmelder op batterij na een 10 a 20 sec offline. De met stroom bedraadde Nest rookmelders blijven online.
    Het enige wat na dit moment nog contact kon maken was de Nest-app zelf door een Test uit te voeren. Dit gaat via Bluetooth op de dichtsbijzijnde Nest rookmelder.

Mijn ervaring is dat de Nest rookmelder hierna een keer per dag verbinding met het Wifi netwerk maakt.
  • Mij viel op dat een Nest rookmelder soms niet wist op welke AP deze moest verbinden. Ik heb er toen voor gekozen om in een uithoek van het huis en bereik van een AP, de rookmelders te koppelen
Verder heb ik qua wifi/netwerkinstellingen redelijk het zelfde, behalve dat ik geen spaties heb in de netwerknaam en 2.4 en 5 G heb aan staan. Echter zou dit geen invloed mogen hebben gezien ze altijd op 2.4G verbonden zijn.

Als laatste vroeg ik mij nog wel af of je, met je mobiel kunt internetten op het 'IOT'-wifi? Zo legt volgens mij de app de eerste verbinding via Bluetooth en gaat het daarna pas over internet.
Ik heb nu letterlijk mijn Home Network afgebroken en herbouwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICUgw97qTEr4f5Mg6cCu5rK-kg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9fuNsRmILinIlFRyRFFw3MVp.png?f=fotoalbum_large

erna ook mijn Home wifi afgebroken en herbouwd :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pscEcYe0ggz9Jp8g5XdyNjZs5Go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wil2Ard03ISziaEBDjaNG09A.png?f=fotoalbum_large

Ik zit op hetzelfde netwerk als de nest's en kan perfect op internet.
Ik scan de eerste QR code. connect naar het juiste wifi. ik zie in ubiquiti hem opkomen. 20 seconden.. en weg is ie. geen IP¨meer.
Ik kan dan in de nest 1x op Test duwen en dat begint ie te piepen en te zagen (wat goed is)
Ik scan de tweede QR code en dan begint het feest. Niet in hetzelfde netwerk, kan geen nest toevoegen probeer later opnieuw,....
zodra ik dit gedaan heb, kan ik ook op de 1ste ook geen testen meer doen. reageert helemaal niet meer....

IPV6 aangezet. zoals aangegeven hier --> https://community.ui.com/...02-4013-89bc-677436b47a1f

PSM en UPNP vind ik niet in mijn dreammachine --> https://community.ui.com/...cf-4f0c-a136-c8c03c44004f

Hebben deze contuni een IP af valt dit weg...

ik snap er niks van... Als het zo blijft, gaan ze terug naar Coolblue

dank jullie alvast vooor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p_iJGM6Xj0xg7HWhVT1Ca-rcZ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ucfaLVgAV7vGdFU1Q5ezfdxy.png?f=user_large

hier zie je het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
voor een of ander rede heeft uPnP ervoor gezorgd dat alles werkt!

dus for future mensen die hier issues mee hebben

2.4Ghz netwerk met uPnP actief. en alles bolt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAZtastic
  • Laatst online: 23:20
Ik heb hetzelfde probleem thuis.
Bij het koppellen van de nest protect krijg ik foutmelding nest error p006(3.10) nadat ik het juiste wifi netwerk gekozen heb en het wachtwoord ingevoerd heb.

Dit probleem heb ik sinds ik de volgende setup gebruik:
- Gateway: Unifi USG3
- Switch: UniFi USW-Lite-16-PoE
- AP's: 4x Unify AP-lite
- 4x Nest Protect versie 2

Ik lees jouw oplossing over UPNP aanzetten, maar dat is volgens mij een beetje not-done, omdat er dan dynamisch (door third party software) bepaald wordt welke poorten open en dicht gezet worden in jouw firewall. Dit lijkt me best gevoelig voor hacks etc.
Weet je inmiddels welke poorten er nodig zijn om open te zetten voor de Nest Protect melders?

Gezien ik er thuis ook last van heb, ga ik er komende dagen ook mee aan de slag, maar UPNP aanzetten is wel mijn laatste optie.

@busten : heb jij deze oplossing ook geprobeerd?
https://www.googlenestcom...ode-P006-3-10/td-p/332365

Of heb je multicast en wireless isolation aangezet, wat google/nest zelf aanraad:
Check your router's manual for instructions to find and change the following settings if needed:

Enable IPv6 or Multicast

If you want to connect a Nest Protect, make sure that your router supports IPv6.

When adding additional Nest devices, make sure your router supports multicast and that it's on. Nest devices use multicast to communicate and set up connections with other Nest products.

Check if your router has wireless isolation settings turned on. This will prevent devices on your network from connecting to other devices in your home. Nest products talk to each other during pairing, setup, and during daily use, so they may not work properly with these settings turned on.

Turn on 2.4GHz

Make sure your router is broadcasting 2.4GHz. Nest Protect can't connect to a 5GHz network iIf you have a dual band router that broadcasts both 2.4GHz and 5GHz bands,give them different names so that you can connect your Protect to the 2.4 GHz network.

Parental controls or firewall security

High firewall security or parental controls can block communication with Nest servers. You can temporarily lower these settings while you connect your Protect to the network, then change the settings back once it's connected.

Voor de unifi setup gebruikte ik de KPN ExperiaBox 10, met een TP link unmanaged switch POE en 2x de Unify AP-lite. Toen werke de Nest protects vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een UPnP uit staan, 4 rookmelders, 4 AP's, een USG-Pro-4 en geen problemen. was out of the box werkend

hierbij de instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhqKLiNrU72x0les85ytQNQeEZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNAqf1kyHEFGuSGIM06M70vQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pw_UgmFMIrw6b2CdzEV7iQA115M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uJEazI6aWYFKVYBYQXCe8lHV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 16:28
Wij hebben er hier 4, ik heb een los 2.4Ghz netwerk voor al het iot spul. Maar verder geen enkele issues, wel heb ik bss transitioning uitstaan want dat gaf wat issues met sommige lampen hier. Maar heb upnp en multicast uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAZtastic
@jimmy87 en @Verwijderd hebben jullie wel unify switches in gebruik? sinds dat ik een unify managed switch er tusssen heb is het gedoe ontstaan. daarvoor konden de nest protecs met een unmanaged switch van TP link zonder gedoe gewoon connecten. Ik ga dit weekend even de settings nalopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 16:28
Ik heb een UDM SE en een USW24-v2 inderdaad, de USW heb ik nu een maand of 2 maar daar zitten wel alle ap's al op dus die protects lopen over alles unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
BAZtastic schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:00:
Bij het koppellen van de nest protect krijg ik foutmelding nest error p006(3.10) nadat ik het juiste wifi netwerk gekozen heb en het wachtwoord ingevoerd heb.

Ik lees jouw oplossing over UPNP aanzetten, maar dat is volgens mij een beetje not-done, omdat er dan dynamisch (door third party software) bepaald wordt welke poorten open en dicht gezet worden in jouw firewall. Dit lijkt me best gevoelig voor hacks etc.
Weet je inmiddels welke poorten er nodig zijn om open te zetten voor de Nest Protect melders?

Gezien ik er thuis ook last van heb, ga ik er komende dagen ook mee aan de slag, maar UPNP aanzetten is wel mijn laatste optie.

Of heb je multicast en wireless isolation aangezet, wat google/nest zelf aanraad:
Check your router's manual for instructions to find and change the following settings if needed:

Enable IPv6 or Multicast

If you want to connect a Nest Protect, make sure that your router supports IPv6.

When adding additional Nest devices, make sure your router supports multicast and that it's on. Nest devices use multicast to communicate and set up connections with other Nest products.

Check if your router has wireless isolation settings turned on. This will prevent devices on your network from connecting to other devices in your home. Nest products talk to each other during pairing, setup, and during daily use, so they may not work properly with these settings turned on.

Turn on 2.4GHz

Make sure your router is broadcasting 2.4GHz. Nest Protect can't connect to a 5GHz network iIf you have a dual band router that broadcasts both 2.4GHz and 5GHz bands,give them different names so that you can connect your Protect to the 2.4 GHz network.

High firewall security or parental controls can block communication with Nest servers. You can temporarily lower these settings while you connect your Protect to the network, then change the settings back once it's connected.

Voor de unifi setup gebruikte ik de KPN ExperiaBox 10, met een TP link unmanaged switch POE en 2x de Unify AP-lite. Toen werke de Nest protects vlekkeloos

Enable IPv6 or Multicast

Turn on 2.4GHz

Hoi derartz , sorry voor het latere antwoord.

uPNP staat sinds kort ook gewoon terug af, en mijn nests werken nog steeds.

Verder heb ik wel mijn Housewifi aan elkaar geplakt (Lees de SSID) en het passwoord bevat enkel Letters (zowel hoofd als klein, maar geen tekens of getallen).

Verder zijn er ook niet al te gekke dingen ingesteld op de Wif

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X95fuDRcu08r3DBIoGDnA4-6nM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9z3EcVW2vYnEqutDEj0aoYCQ.png?f=fotoalbum_large

Bss trans staat op , band steering staat op en ik Hide de SSID dan ook

IpV6 staat wel aan in mijn geval :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT-0C_ik1HfG8ul_HbnY6Obmc1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H3yltwjQkZwMvWYh1hsxrHhI.png?f=user_large

De stomme tip wat ik kan meegeven is neem heel erg rustig te tijd om die dingen in te stelen :D

1. druk de toets in van de 1ste Nest. Deze lukt meestal wel. en vervolledig de setup
2. vooraleer je duwt op koppel de volgende. druk de toets al maar in van de 2de
3. zo heb ik alles stap voor stap gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
BAZtastic schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:40:
@jimmy87 en @Verwijderd hebben jullie wel unify switches in gebruik? sinds dat ik een unify managed switch er tusssen heb is het gedoe ontstaan. daarvoor konden de nest protecs met een unmanaged switch van TP link zonder gedoe gewoon connecten. Ik ga dit weekend even de settings nalopen
Dat kan dus zijn omdat die googles zo in laag verbruik hebben dat die wifi's soms die toestellen volledig niet ziet, hoewel ze online staan.

Op dit moment tussen de devices zie ik mijn Nesten gewoon NIET staan. Hoewel ik ze net getest heb alle 3.
Mijn zonnepaneel heeft dat ook. staat zogezegd er niet tussen, maar er wordt degelijk info doorgestuurd omdat ik het in de firewall zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
@busten @BAZtastic Het enige wat mij opvalt in het hele verhaal is dat het Netmask 'afwijkt' (in jouw eerdere schermprints @busten).
In jou schermprint gebruik je /26. Zelf maak ik gebruik van /24.
Naar mijn idee zou dit niet mogen uitmaken, maar misschien dat dit toch een invloed heeft op de Nest's?

Verder zie ik elke 24 uur (soms korter) onderstaand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kP9dg0QPgzWn4r965NgafB7Ry-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lgtzxzq8sfnCE0ZPQBHpYTnZ.png?f=fotoalbum_large

De onderste twee Nest's zitten aan de stroom en gaan nooit offline.
busten schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Dat kan dus zijn omdat die googles zo in laag verbruik hebben dat die wifi's soms die toestellen volledig niet ziet, hoewel ze online staan.

Op dit moment tussen de devices zie ik mijn Nesten gewoon NIET staan. Hoewel ik ze net getest heb alle 3.
Mijn zonnepaneel heeft dat ook. staat zogezegd er niet tussen, maar er wordt degelijk info doorgestuurd omdat ik het in de firewall zie
In bovenstaande afbeelding zie dat de Nest's wel online zijn geweest, maar dit heel kortstondig is. Waarschijnlijk zal de controllersoftware dit niet registeren en moet jij op het zelfde moment online zijn wil je het in de controller zichtbaar hebben.

Je kan in de Controller ook offline apparaten zien van bijv. de afgelopen 24 uur. Ik verwacht dat ze hier wel tussen staan. (client devices -> rechts bovenin onder display options)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAZtastic

...
Dag heren, het is me gisteren na uren ... gelukt hoor. Eindelijk. Ik heb dus 4 Nest Protect rookmelders waarvan er één die op zolder hangt met geen mogelijkheid meer kon connecten met de wifi. Zoals hierboven beschreven heb ik wel mijn KPN expriabox vervangen voor een unifi USG3, daarachter een unifi switch en 2 nieuwe access points in huis. één in de garage en in één op zolder.
Ik kwam achter de oorzaak van mijn probleem door in unifi controller het systeem log van de cliens te bekijken. Ik zag dat ik helemaal terug kon scrollen naar het moment dat mijn nest rookmelder op zolder gedisconnect was.

Op die entry van de 'disconnect' kun je klikken waardoor in unifi controller de client geopend wordt en jahoor onder settings stond dat hij altijd gedwongen werdt om met een vaste AC te verbinden, die een verdieping langer hangt. Als er kennelijk een AC dichterbij is (de nieuwe op zolder), of in de woonkamer omdat je aan de eettafel ermee aan het prutsen bent, dan kom je blijkbaar niet door de Nest Setup heen en ontstaan continue error p006(3.10)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISFuEZWGQpgOaHsLeMof_E-CC-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PMm3zoQYfWUEhK10T3z47Yvw.jpg?f=user_large
Let op: in bovenstaande plaatje is dus de foute configuratie waardoor de nest protect het niet meer deed. Lock to Access Point heb ik nu dus niet meer gebruikt.

Dus, om nest protecs rookmelders werkend te krijgen binnen Unifi heb ik geen UPNP of IPV6 connectie hoeven aanzetten. Wel heb ik nu een apart netwerk en SSID voor IoT hardware opgezet waarin alleen 2.4 GHz, IGMP Snooping en Multicast DNS ingeschakeld is.
Al met al, iedereen bedankt voor het meedenken hierin!

@PeeCee, @busten . De batterijversie van de protect doet +- 1x per 24 uur een wifi check, de netvoedingsversie doet dit 1x per minuut. Dit maakt waarom de batterijversie als client verdwijnt in unifi controller en de netvoedingsversie niet.

[ Voor 21% gewijzigd door BAZtastic op 24-06-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
BAZtastic schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:41:
[...]

Dag heren, het is me gisteren na uren ... gelukt hoor. Eindelijk. Ik heb dus 4 Nest Protect rookmelders waarvan er één die op zolder hangt met geen mogelijkheid meer kon connecten met de wifi. Zoals hierboven beschreven heb ik wel mijn KPN expriabox vervangen voor een unifi USG3, daarachter een unifi switch en 2 nieuwe access points in huis. één in de garage en in één op zolder.
Ik kwam achter de oorzaak van mijn probleem door in unifi controller het systeem log van de cliens te bekijken. Ik zag dat ik helemaal terug kon scrollen naar het moment dat mijn nest rookmelder op zolder gedisconnect was.

Op die entry van de 'disconnect' kun je klikken waardoor in unifi controller de client geopend wordt en jahoor onder settings stond dat hij altijd gedwongen werdt om met een vaste AC te verbinden, die een verdieping langer hangt. Als er kennelijk een AC dichterbij is (de nieuwe op zolder), of in de woonkamer omdat je aan de eettafel ermee aan het prutsen bent, dan kom je blijkbaar niet door de Nest Setup heen en ontstaan continue error p006(3.10)

[Afbeelding]
Let op: in bovenstaande plaatje is dus de foute configuratie waardoor de nest protect het niet meer deed. Lock to Access Point heb ik nu dus niet meer gebruikt.

Dus, om nest protecs rookmelders werkend te krijgen binnen Unifi heb ik geen UPNP of IPV6 connectie hoeven aanzetten. Wel heb ik nu een apart netwerk en SSID voor IoT hardware opgezet waarin alleen 2.4 GHz, IGMP Snooping en Multicast DNS ingeschakeld is.
Al met al, iedereen bedankt voor het meedenken hierin!

@PeeCee, @busten . De batterijversie van de protect doet +- 1x per 24 uur een wifi check, de netvoedingsversie doet dit 1x per minuut. Dit maakt waarom de batterijversie als client verdwijnt in unifi controller en de netvoedingsversie niet.
Super, fijn dat het werkt! *O*

Het enige wat ik mij afvraag; Waarom had je 'Lock to Access Point' aangezet. Volgens mij is dit een redelijk bewuste actie toch? Volgens mij staat dit niet default aan op een client.

Offtopic:
Nog een totaal losstaand advies, als de batterijen leeg zijn van de Nest protect; vervang ze met lithium AA batterijen, niet met de standaard Alkaline batterijen die je bij de super koopt. Ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAZtastic
PeeCee schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:08:
[...]
Het enige wat ik mij afvraag; Waarom had je 'Lock to Access Point' aangezet. Volgens mij is dit een redelijk bewuste actie toch? Volgens mij staat dit niet default aan op een client.
Staat zeker niet default aan, maar ik heb dat al een langere tijd terug aangezet, omdat ik zag dat de nest op zolder ging connecten met de AP in de meterkast terwijl op de eerste verdieping ook een AP aanwezig is. Dus het leek mij zinvol om in te stellen dat de nest protect op zolder er altijd gedwongen moet connecten met de AP op de verdieping... maar zodra je dus een nieuwe AP op zolder er bijhangt, dan gaat het dus mis en ben je uren aan het zoeken waarom de rookmelder niet meer met je wifi wil verbinden. Op dat moment is hij dus ook niet zichtbaar in het topology of bij 'Clients' in unifi controller. je zoekt je dus te barsten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je moet dat lock to accesspoint ook meer lezen als "disconnect from other accesspoints" :P

Als je client dus hardleers is dan zal die blijven reconnecten naar het accesspoint waar die verbinding mee wil maken, die schopt hem eruit etc etc..

Het enige wat in mijn ervaring werkt met "lock to accesspoint" is extra SSID's per accesspoints.
Dus:
Ap1
SSID: roamingNetwork
SSID: Network-AP1

AP2
SSID: roamingNetwork
SSID: Network-AP2

Voor je "normale" clients gebruik je dan roamingNetwork en voor je koppige iot apparaten de Network-AP$

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 26-06-2023 16:01 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1