Pc start enkel na soft reset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Ik heb een vreemd probleem, wellicht herkent iemand dit zodat er een oplossing komt.

Ik heb eergisteren mijn pc volledig leeggemaakt en Windows 10 geïnstalleerd. Daarna naar 11 geüpgraded. Mijn pc had overigens geen kuren maar soms is het fijn om een weer schoon te beginnen. Sinds gisteren start mijn pc niet meer in 1x op. Hij gaat wel aan en alles gaat draaien maar ik krijg geen beeld.

Nadat ik op de reset knop druk start hij opnieuw op maar dan werkt alles wel en ondervind ik geen enkel probleem. Wanneer ik echter kies om de pc dan te herstarten krijg ik weer geen beeld tot ik weer op de reset knop. Het is dus niet alleen bij een volledig koude start maar ook als hij al een tijd aanstaat.

Ik heb een asrock b450 steel legend mb met Ryzen 2600 en 16gb gskill ram.
Het enige wat ik veranderd heb aan de instellingen is het verzetten van de ram naar 3000mhz wat het ook claimt te zijn.

Alle drivers zijn up to date.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:26
welke videokaart en voeding heb je ?
want geen beeld kan zomaar liggen aan die combinatie - vooral als hij na reset wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Ik heb een gtx 980 en voeding moet ik morgen even kijken. Voor de herinstallatie van Windows had ik het probleem niet. Ik twijfel of het gekomen is nadat ik de geheugen naar 3000mhz gezet hebt of dat het daarvoor ook was en of dat relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 23:45
BIOS batterij?
Eerste start zou dan een BIOS reset zijn, om vervolgens wel normaal te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Bios behoud wel zijn instellingen zoals die MHz veranderingen en boot settings en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 23:45
arjanvr schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:40:
Bios behoud wel zijn instellingen zoals die MHz veranderingen en boot settings en dergelijke
(y) Was een poging waard.

Anders misschien een bios reset doen en kijken wat dat oplevert. Daarna pas settings tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Ik heb nu een budget SSD 2,5"schijf eruit gehaald van het merk Kingdian (tenmiste, ik denk dat dat een budget merk is), ik had daar windows opgezet en had mijn m.2 ssd schijven gekoppeld als 1 schijf voor games. Echter was dit anders dan voorheen want toen had ik windows op de m.2 schijf en geen issues. Ik heb nu windows weer op de m.2 schijf gezet en nu lijken de eerder genoemde problemen opgelost, kan het hier mee te maken hebben of is dit toeval?

[ Voor 35% gewijzigd door arjanvr op 18-04-2023 11:12 ]

Pagina: 1