Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Eerste computer bouwen. Budget tot 1500

Pagina: 1
Acties:

• vincentboy5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-05-2023
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment de laptop Lenovo Yoga 530-14IKB met Core I7 processor met 8GB RAM. Mijn voornaamste gebruik van de laptop is gamen (runescape) en Video editen op hoge kwaliteit 4k.
Ik irriteer me alleen enorm aan mijn laptop terwijl ik dit doe. Mijn game kan ik niet op hoge kwaliteit spelen en wanneer ik mijn Gopro 11 footage wil editen hapert de software zo erg dat het niet werkbaar is.

Ik zit bij dit probleem met meerdere vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Is het normaal dat de computer die ik heb zo traag is bij het gamen op hoge kwaliteit en video editen van 4k footage?
2. Indien ik een nieuwe PC(desktop) moet aanschaffen, om wel op hoge kwaliteit te gamen en te editen. Heb ik online gekeken naar welke desktop ik kan bouwen en ik kom op de volgende onderdelen. Zouden jullie mij misschien kunnen adviseren of deze onderdelen op elkaar passen en eventueel kunnen adviseren voor betere opties voor het doel (editen en gamen 4k)? Mijn budget is 1500 euro.

*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

Zoals jullie merken is mijn verstand van computers niet zo goed en vind ik het nogal spannend om eventueel zelf een computer te bouwen. Ook ben ik nieuw op dit forum en laat mij alsjeblieft weten als ik niet goed formuleer. Ik heb al op tweakers gekeken en zie verschillende mensen nette lijstje plaatsen, maar weet niet zo goed hoe dit werkt, daarom een screenshot van Alternate, ik hoop dat dit genoeg is.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 16-04-2023 20:48 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je laptop zou op zich eea wel aan moeten kunnen, maar dan wel met een sloot meer geheugen. 8GB is heel weinig. 16GB is tegenwoordig standaard, met video editing zou ik eerder 32 of liever 64 willen.

Maar je scherm is ook slechts een full hd scherm. Hoe wilde je dan 4K editen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:10
Als je bv deze Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00FEMH) hebt kan ik me de frustratie wel voorstellen - daar zit een quadcore CPU in die ongeveer hetzelfde presteert als een i3 desktop CPU van vijf jaar oud, en inderdaad te weinig RAM.

Zo'n mooi lijstje maak je met Handleiding Pricewatch.

Een paar opmerkingen

• vincentboy5
The Eagle schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:18:
Je laptop zou op zich eea wel aan moeten kunnen, maar dan wel met een sloot meer geheugen. 8GB is heel weinig. 16GB is tegenwoordig standaard, met video editing zou ik eerder 32 of liever 64 willen.

Maar je scherm is ook slechts een full hd scherm. Hoe wilde je dan 4K editen :?
Hey The Eagle,

Het doel is meer om 4k te kunnen editen en op ultra te kunnen gamen. zou je me misschien kunnen adviseren? Ik heb een lijstje samengesteld met componenten om mijn eigen desktop te bouwen. Als je eventueel aanmerkingen hebt op het lijstje hoor ik het graag.

vriendelijke groet.

• vincentboy5
martyw schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:32:
Als je bv deze Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00FEMH) hebt kan ik me de frustratie wel voorstellen - daar zit een quadcore CPU in die ongeveer hetzelfde presteert als een i3 desktop CPU van vijf jaar oud, en inderdaad te weinig RAM.

Zo'n mooi lijstje maak je met Handleiding Pricewatch.

Een paar opmerkingen
Beste Martyw,

Dankjewel voor je reactie. Ik ben meteen aan de slag gegaan met een officieel lijstje, daarom heb ik deze nog even extra toegevoegd. Zie hieronder. Ik heb Windows er uit gelaten. Koeling vervangen met een iets simpelere variant. Deze Ram kaart is mij aanbevolen, deze kan denk ik geen kwaad toch?

Nogmaals erg bedankt voor je behulpzaamheid en tips. indien je iets opvalt qua compatibiliteit bij de huidige setup hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Vincent

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-13500 Boxed€ 265,-€ 265,-
1MoederbordenGigabyte B760M GAMING X AX DDR4€ 154,-€ 154,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR)€ 399,-€ 399,-
1BehuizingenThermaltake H570 TG ARGB Snow€ 112,95€ 112,95
1ProcessorkoelingDeepCool AG500 BK ARGB€ 38,95€ 38,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-4400C19D-32GVK€ 96,90€ 96,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 650W€ 106,66€ 106,66
1Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 129,-€ 129,-
Totaal€ 1.302,46

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:10
Als je een witte kast wilt neem dan wat meer witte componenten zoalsEn dat RAM kan geen kwaad, maar het is zonde van het geld....
offtopic:
Daar kun je een keer van naar de film/een pizza eten met iemand/een goed doel blij maken/een boek kopen/je moeder blij maken met een grote tuin plant/etc//etc/etc/

[ Voor 21% gewijzigd door martyw op 16-04-2023 21:54 ]

Pagina: 1