Distributielijst Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1211
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06-2023
s

[ Voor 99% gewijzigd door jens1211 op 18-04-2023 18:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTPBlokje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:25
Zie handleiding Microsoft

Export contacts from Outlook - Microsoft Support

Export naar csv. Deze aanpassen waar nodig en import in ander profiel. Let op wanneer je wijzigd in excel worden , omgezet in ; dit dien je dan in Notepad te vervangen naar ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1211
UTPBlokje schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:29:
Zie handleiding Microsoft

Export contacts from Outlook - Microsoft Support

Export naar csv. Deze aanpassen waar nodig en import in ander profiel. Let op wanneer je wijzigd in excel worden , omgezet in ; dit dien je dan in Notepad te vervangen naar ,
Hallo Danku voor deze reactie.
Deze import/export regel had ik al een aantal keer geprobeerd.

Ik heb al de volledig "contactpersons" ge exporteerd + Externalcontacts.
Maar telkens exporteerd die enkel mijn persoonlijke contactpersonen alleen. (dus +- 200 contactpersonen worden geëxporteerd. Maar die groep adressen die bij other contactpersons staan dus een volledig aparte distrubitielijst , die komen niet terecht in de file... Heel raar.

Daarom dat ik een andere methode zocht voor die andere distributielijst te export/importeren.
Hopelijk weet iemand hier een methode voor of een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1211
jens1211 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:45:
[...]

Hallo Danku voor deze reactie.
Deze import/export regel had ik al een aantal keer geprobeerd.

Ik heb al de volledig "contactpersons" ge exporteerd + Externalcontacts.
Maar telkens exporteerd die enkel mijn persoonlijke contactpersonen alleen. (dus +- 200 contactpersonen worden geëxporteerd. Maar die groep adressen die bij other contactpersons staan dus een volledig aparte distrubitielijst , die komen niet terecht in de file... Heel raar.

Daarom dat ik een andere methode zocht voor die andere distributielijst te export/importeren.
Hopelijk weet iemand hier een methode voor of een oplossing.
Ik heb nog eens een nieuwe distributielijst gemaakt met 1000 contactpersonen.
Ik ga naar openen => import/export => naar een bestand exporteren => door komma's gescheiden => contactpersons selecteren.

En er worden maar 3-4contactpersonen geexporteerd
Ik merk dus op dat je via deze methode enkel je persoonlijke contactpersonen hiermee kunt exporteren. Maar andere distributielijsten of die verbonden zijn via en andere groep. Komen hier niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTPBlokje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:25
Wie is de beheerder van de distributielijst. De beheerder kan het via Powershell exporteren. https://www.alitajran.com...ion-group-members-to-csv/. Als dat niet een mogelijkheid is kan je het proberen met deze addon.

https://www.outlookfreewa.../OutlookContactsExportVCF

Geen ervaring met gebruik van deze addon. Wel met andere addons van deze leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1211
UTPBlokje schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:56:
Wie is de beheerder van de distributielijst. De beheerder kan het via Powershell exporteren. https://www.alitajran.com...ion-group-members-to-csv/. Als dat niet een mogelijkheid is kan je het proberen met deze addon.

https://www.outlookfreewa.../OutlookContactsExportVCF

Geen ervaring met gebruik van deze addon. Wel met andere addons van deze leverancier
Neen geen beheerder van deze distributielijst. Enkel beschikbaar via mijn outlook profiel.
Ik zou deze distributielijst contactpersonen dus willen overzetten naar een andere outlook profiel/account.

Deze powershell niet van toepassing , al geprobeerd.
Die add on is betalend alvast, ik denk wel dat die misschien de functionaliteit heeft. Er staat bestaat geen gratis oplossing hiervoor ? Begrijp niet dat microsoft dit zo complex heeft gemaakt.

Ok de contactpersonen die je hebt persoonlijk zijn heel makkelijk te exporteren. Maar een nieuw aangemaakt distributielijst , nog aantal geen idee. Hopelijk helpt iemand mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1211
s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1211
z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1211
zz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beetje asociaal om je post leeg te halen en anderen de kennis misgunnen. Nodigt niet uit tot verder meedenken…

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.