Vermist pakket alsnog gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.815 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Een poosje geleden heb ik van een medetweaker een product gekocht. Deze heeft hem in België verzekerd verzonden met een bezorger die ook in Nederland zit.

Nu is het pakket vermist geraakt. Eerst werd de schuld gegeven aan stakingen, vervolgens aan IT problemen. En uiteindelijk is het pakket na zoeken als "vermist" opgegeven.

Aangezien het pakket vermist is geraakt hebben ik en de verkoper een passende oplossing gevonden. Waarbij de verkoper een claim bij de vervoerder heeft gelegd. Deze is nog niet betaald, maar inmiddels is het pakket alsnog afgeleverd. Maar het product is inmiddels voor mij overbodig. Terugsturen zou dus de oplossing zijn (wat de verkoper ook prima vind). Maar om dan 2 maal verzendkosten betaalt te hebben door de vervoerder voelt voor mij onterecht.

Iemand anders die in een zelfde soort situatie gezeten heeft of op andere wijze hier ervaring meeheeft en wat advies heeft? En dan bedoel ik op het punt van de vervoerder. De verkoper en ik kunnen het prima vinden en indien de vervoerder het niet op wilt lossen regelen we het zelf wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Danny Phantom op 16-04-2023 18:07 ]

Beste antwoord (via Danny Phantom op 16-04-2023 19:45)

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Laat het product nog een keer te koop zetten door de verkoper en dan stuur jij het op naar de volgende koper?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +10 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Laat het product nog een keer te koop zetten door de verkoper en dan stuur jij het op naar de volgende koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

*knip* Dat kan ook iets minder agressief.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 16-04-2023 18:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:42
Danny Phantom schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:41:
Een poosje geleden heb ik van een medetweaker een product gekocht. Deze heeft hem in België verzekerd verzonden met een bezorger die ook in Nederland zit.

Nu is het pakket vermist geraakt. Eerst werd de schuld gegeven aan stakingen, vervolgens aan IT problemen. En uiteindelijk is het pakket na zoeken als "vermist" opgegeven.

Aangezien het pakket vermist is geraakt hebben ik en de verkoper een passende oplossing gevonden. Waarbij de verkoper een claim bij de vervoerder heeft gelegd. Deze is nog niet betaald, maar inmiddels is het pakket alsnog afgeleverd. Maar het product is inmiddels voor mij overbodig. Terugsturen zou dus de oplossing zijn (wat de verkoper ook prima vind). Maar om dan 2 maal verzendkosten betaalt te hebben door de vervoerder voelt voor mij onterecht.

Iemand anders die in een zelfde soort situatie gezeten heeft of op andere wijze hier ervaring meeheeft en wat advies heeft?
Mijn advies: doe niet zo moeilijk. Wees blij dat de verkoper uberhaupt je tegemoet is gekomen.
Tweedehands verkoop is geen webshop aankoop met bijbehorende (vergaande) rechten.

Zet dat ding zelf te koop als je het niet meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
t14wo schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:49:
[...]

Mijn advies: doe niet zo moeilijk. Wees blij dat de verkoper uberhaupt je tegemoet is gekomen.
Tweedehands verkoop is geen webshop aankoop met bijbehorende (vergaande) rechten.

Zet dat ding zelf te koop als je het niet meer nodig hebt.
ik heb nu dus 2x een product en heb 1x betaalt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar aangezien het pakket vermist is geweest door postnl, waarbij deze dit expliciet hebben aangegeven. Dan lijkt het mij ook redelijk dat postnl betaalt om het pakket weer terug te krijgen. En dat is dan ook hetgeen waar ik advies op wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Danny Phantom op 16-04-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-08 23:16
Heb je het al voorgesteld aan de vervoerder, wat zeggen ze ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
BSOD baby schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:58:
Heb je het al voorgesteld aan de vervoerder, wat zeggen ze ..?
Tot dusver hebben deze de communicatie genegeerd. Inmiddels al meerdere weken lang

[ Voor 6% gewijzigd door Danny Phantom op 16-04-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Danny Phantom schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:55:
[...]

ik heb nu dus 2x een product en heb 1x betaalt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar aangezien het pakket vermist is geweest door postnl, waarbij deze dit expliciet hebben aangegeven. Dan lijkt het mij ook redelijk dat postnl betaalt om het pakket weer terug te krijgen. En dat is dan ook hetgeen waar ik advies op wil.
Maar wat is dan de deal die je gemaakt hebt met de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
t14wo schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:13:
[...]

Maar wat is dan de deal die je gemaakt hebt met de verkoper?
Pakketje inclusief verzenden.

Maar waar het voor mij vooral om gaat is dat als ik het pakket nu terug stuur de vervoerder geld heeft gekregen voor een service waar naar mijn mening geen gebruik van gemaakt is. Want het pakketje is door incompetentie bij de vervoerder vermist geraakt en weken later alsnog bezorgt.

Maar ik zal morgen nog eens de vervoerder bellen of ze iets voor mij kunnen betekenen en anders zelf de verzendkosten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Danny Phantom schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:20:
[...]

Maar waar het voor mij vooral om gaat is dat als ik het pakket nu terug stuur de vervoerder geld heeft gekregen voor een service waar naar mijn mening geen gebruik van gemaakt is. Want het pakketje is door incompetentie bij de vervoerder vermist geraakt en weken later alsnog bezorgt.

Maar ik zal morgen nog eens de vervoerder bellen of ze iets voor mij kunnen betekenen en anders zelf de verzendkosten betalen.
Je hebt er toch gebruik van gemaakt? Je aangekochte product is per pakketpost aangekomen bij jou. Als jij gewoon had gewacht, had je het nu.

Maar ik bedoel met deal dat jij zegt dat je er met de verkoper uitgekomen bent. Wat ben je overeengekomen toen het kwijtgeraakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18

SambalBij

We're all MAD here

Danny Phantom schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:00:
[...]

Tot dusver hebben deze de communicatie genegeerd. Inmiddels al meerdere weken lang
Communicatie door jou, of door de originele verzender?
Want dat ze jouw communicatie negeren is in basis niet heel raar in dit geval. Jij hebt dat originele pakket niet verzonden, jij bent niet de klant/opdrachtgever. Met jou hebben ze dus feitelijk helemaal niets te maken.

Hoe lang is dat pakketje kwijt geweest voordat ze het toch weer vonden en alsnog afleverden?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
SambalBij schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:23:
[...]

Communicatie door jou, of door de originele verzender?
Want dat ze jouw communicatie negeren is in basis niet heel raar in dit geval. Jij hebt dat originele pakket niet verzonden, jij bent niet de klant/opdrachtgever. Met jou hebben ze dus feitelijk helemaal niets te maken.

Hoe lang is dat pakketje kwijt geweest voordat ze het toch weer vonden en alsnog afleverden?
Originele verzender. En op het pakket heb ik twee week gewacht, aangezien ze aangaven dat er vertragingen konden zijn door stakingen en later door ict problemen. Waarna de verkoper contact heeft opgenomen met de vervoerder en er een onderzoek is ingesteld. Een paar dagen later hebben deze dan ook aangegeven is dat het pakket inderdaad vermist is. Nu 2 weken later, is die alsnog afgeleverd

[ Voor 5% gewijzigd door Danny Phantom op 16-04-2023 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Nogmaals: jij was de ontvanger, en dus niet de klant van de vervoerder. Dat was de verstuurder.

De vervoerder heeft niks met jou te maken. Dus je kunt ook niks claimen bij ze.

Er is een reden dat bij vermissing, de verzender een onderzoek moet instellen, en niet de ontvanger. De verzender betaalt voor de verzending en is daarmee de klant van de vervoerder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32
Zelf weinig aan doen(uiteraard je medewerking bieden). De Orginele koper moet het regelen met de vervoerder.
Geeft de orginele koper bv 2 weken de tijd om

A: een nieuwe koper te vinden en hij regelt een verzendlabel.
B: dat de vervoerder hem komt ophalen
C: hij regelt een verzendlabel naar zijn eigen adres en jij stuurt hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
... de vervoerder geld heeft gekregen voor een service waar naar mijn mening geen gebruik van gemaakt is.
en
Danny Phantom schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:20:Want het pakketje is door incompetentie bij de vervoerder vermist geraakt en weken later alsnog bezorgtd.
Uiteindelijk is er dus toch een dienst geleverd en is daar gebruik van gemaakt: het pakketje van A naar B vervoeren en afleveren. Dat het niet binnen de verwachte tijd gebeurd is lijkt me duidelijk.

Wat ik vooral vreemd vind: er is een oplossing getroffen met de verkoper. Dat is al heel netjes. Nu is het pakketje boven water en afgeleverd, het product niet meer nodig en mag het terug. Dat lijkt me niet het probleem van de verkoper in dit geval. Voor de koper is het pakketje nu overbodig maar voor de verkoper ook. Terugsturen is dan ook alleen maar een dienst die de verkoper overeenkomt, het is zeker geen recht. Sterker nog: de verkoper zou zelfs kunnen zeggen dat de oplossing ongedaan gemaakt moet worden dat je het pakket lekker houdt. Koper mag het lekker zelf weer te koop zetten als het overbodig is.

Het meest bevreemdende is dan nog dat het pakket met dezelfde vervoerder opnieuw verstuurd wordt... Ik weet dat resultaten uit het verleden geen garantie geven voor de toekomst maar dan nog, wil je weer dat het pakketje weken spoorloos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 12:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(Misschien deels al gebeurd, maar: )
Gewoon betalen voor het geleverde product en weer verkopen en dan kost je dat misschien 7 euro. Dan ben je toch klaar?
Je hebt het product, dus wat zou de vervoerder nog meer moeten doen richting de verkoper?
Ik snap wel dat het verder balen is uiteraard en dat je het heel lang wachten vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:21
Voor die paar euro's had ik niet moeilijk gedaan. Al helemaal niet in verhouding tot de tijd die je dit gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17
Mosterd na de maaltijd. Maar als je het niet mee nodig had, dan had je het ook direct retour afzender kunnen laten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
PROnline schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:24:
Mosterd na de maaltijd. Maar als je het niet mee nodig had, dan had je het ook direct retour afzender kunnen laten sturen.
Ja, helaas niet aan gedacht. Ik verwachtte een ander pakketje dus heb het gewoon direct aangenomen. Want dit pakketje was na onderzoek als vermist aangeduid.
Rubenus schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:14:
Voor die paar euro's had ik niet moeilijk gedaan. Al helemaal niet in verhouding tot de tijd die je dit gaat kosten.
Ja eens, stuur hem vandaag of morgen gewoon op. Maar denk ik vraag ff of iemand weet of vervoerders er een beetje coulant mee om gaan. Maar bijna iedereen reageert op/om iets anders :P

[ Voor 5% gewijzigd door Danny Phantom op 17-04-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32
Kijken we naar PodtNL(België heeft hoogstwaarschijnlijk een andere vervoerder). dan gaan die niet coulant zijn richting de verkoper hoor. En grof gezegd is dat een probleem van de verkoper. Het zou wel netjes zijn als de verkoper een verzendlabel aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54
loki504 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:49:
Kijken we naar PodtNL(België heeft hoogstwaarschijnlijk een andere vervoerder). dan gaan die niet coulant zijn richting de verkoper hoor. En grof gezegd is dat een probleem van de verkoper. Het zou wel netjes zijn als de verkoper een verzendlabel aanmaakt.
Mwah, denk dat verkoper al coulant genoeg is geweest.

Ik vind niet dat hij ook nog een verzendlabel voor het retour hoeft te leveren.

Ik het beste geval zou hij de situatie aan de vervoerder kunnen uitleggen, dat er een 2e product is besteld omdat het volgens hun systeem was kwijt geraakt en er dus vanuit is gegaan dat deze niet meer aan zou komen.
Met een beetje geluk tref je net de juiste medewerker die mee wil werken en een verzendlabel verzorgt als service.

Was het product trouwens verzekerd verzonden?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste @Danny Phantom , dit is een geschil tussen verkoper en vervoerder, niet tussen jou als koper en vervoerder.
Jij hebt er dus geen inspraak in wat er gebeurt, dit moet de verkoper afhandelen. Die heeft ook een melding vermissing gemaakt en contact met verzender. Enige wat jij kan doen is evt, retour sturen op kosten van verkoper of vervoerder. Net wat je bent overeengekomen ondertussen

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 18-04-2023 16:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:53

Perkouw

Moderator General Chat
@Danny Phantom heeft verzocht het topic te sluiten. Bij deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.