Hai,
Sinds kort krijg ik bij het opstarten deze melding.
The ME FW of system was found abnormal.
It is recommended to re-flash system BIOS by M-Flash to ensure normal system operation.
Het opstarten zelf duurt ook vrij lang.
Ook gaat het debug lampje van het moederbord branden tijdens het opstarten.
Na wat googlen lijkt het probleem in het intel management engine gedeelte te zitten wat blijkbaar fysiek op het moederbord te vinden is.
Nu heb ik zelf al de bios naar de laatste versie geflashed maar de melding blijft helaas.
Verder reset het moederbord zichzelf terug naar de standaard instellingen na de melding.
Als de pc eenmaal is opgestart draait alles eigenlijk vrij normaal.
Het lijkt mij een gevalletje game over voor het moederbord maar heb de ijdele hoop dat iemand eerder met dit bijltje gehakt heeft. Online is er helaas ook weinig info te vinden over de oorzaak of een mogelijke oplossing.
Het gaat om een msi z270 gaming pro carbon.
Sinds kort krijg ik bij het opstarten deze melding.
The ME FW of system was found abnormal.
It is recommended to re-flash system BIOS by M-Flash to ensure normal system operation.
Het opstarten zelf duurt ook vrij lang.
Ook gaat het debug lampje van het moederbord branden tijdens het opstarten.
Na wat googlen lijkt het probleem in het intel management engine gedeelte te zitten wat blijkbaar fysiek op het moederbord te vinden is.
Nu heb ik zelf al de bios naar de laatste versie geflashed maar de melding blijft helaas.
Verder reset het moederbord zichzelf terug naar de standaard instellingen na de melding.
Als de pc eenmaal is opgestart draait alles eigenlijk vrij normaal.
Het lijkt mij een gevalletje game over voor het moederbord maar heb de ijdele hoop dat iemand eerder met dit bijltje gehakt heeft. Online is er helaas ook weinig info te vinden over de oorzaak of een mogelijke oplossing.
Het gaat om een msi z270 gaming pro carbon.