Hi alle!
Wij gaan dit jaar ons stadstuinje (gedeeltelijk) laten doen. Om de kosten te drukken doen wij een aantal dingen zelf. Waaronder het aansluiten van elektra.
Dit moet natuurlijk goed en veilig gebeuren. Vandaar dat ik graag het plan wil delen om te kijken of het logisch is wat ik voor ogen heb. Ik heb inmiddels het e.e.a. gelezen op het internet. Volgens mij allemaal niks spannends, maar ik heb hier geen ervaring mee dus fijn als iemand even wilt meekijken.
Ik heb een tekening toegevoegd waarin het elektra plan te zien is. Toelichting:/f/image/sPx1cGq1ali8HfoX3mlJBkjh.png?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Betreft installatie => schopje naar DEI
Wij gaan dit jaar ons stadstuinje (gedeeltelijk) laten doen. Om de kosten te drukken doen wij een aantal dingen zelf. Waaronder het aansluiten van elektra.
Dit moet natuurlijk goed en veilig gebeuren. Vandaar dat ik graag het plan wil delen om te kijken of het logisch is wat ik voor ogen heb. Ik heb inmiddels het e.e.a. gelezen op het internet. Volgens mij allemaal niks spannends, maar ik heb hier geen ervaring mee dus fijn als iemand even wilt meekijken.
Ik heb een tekening toegevoegd waarin het elektra plan te zien is. Toelichting:
- Punt 1: Startpunt grondkabel. Hier komt een grijze grondkabel de tuin in. Die hebben wij tijdens ons verbouwing geplaatst. Deze komt uit in de meterkast, maar is nog niet aangesloten.
- Punt 2: Centrale lasdoos (kabeldoos). Vanuit hier een kabel naar punt 3 en punt 4 voor stroomvoorziening.
- Punt 3: Hier wordt de kabel geplists met een HOFTRONIC™ - Kabelverbinder - T-vorm.
- Punt 4: Dubbele contactdoos. Hier komt een Philips Hue 40W adapter aan waarop een 2/3-tal spots worden aangesloten (elk 8W). Verder gebruikt worden om af en toe laptop oid aan op te laden.
- Punt 5: Naar dit punt wordt voor nu enkel de kabel doorgetrokken. In de toekomst komt hier een overkapping met een kleine buitenkeuken. Dus hier zullen spotjes oid worden aangesloten en een contactdoos (waar wellicht eens een keukenmachine oid zal worden aangesloten?)
- Welke aderige grondkabel heb ik nodig? 3 aderig voldoende?
- Kan ik de kabel in de meterkast gewoon aansluiten op een beschikbaar stopcontact in de meterkast?
- De kabel bij punt 5 waar vooralsnog niks zal worden aangesloten. Kan die kabel gewoon uit de grond steken?
/f/image/sPx1cGq1ali8HfoX3mlJBkjh.png?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Betreft installatie => schopje naar DEI
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 20-04-2023 09:14 ]