Beste,
Ooit was ik een enthousiaste PC gamer, maar sinds de komst van de Playstation 2 op dat platform rondgehangen. Inmiddels lijkt het me weer tof om te gaan PC gamen (mods, fancier graphics, Bethesda games die waarschijnlijk niet meer naar Playstation gaan komen, lagere aanschafprijs van games en een oude PC van meer dan 10 jaar oud die ook wel eens vervangen mag worden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen in de woonkamer op een 4K TV. Qua games, Cyberpunk 2077, Diablo 4 misschien, Forza Horizon (die mis ik wel op de Playstation hoor!), toekomst Bethesda werk, City Skylines 2 en waarschijnlijk ook een gemodde Stardew Valley (maar die zal wel draaien
)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Jawel, 2200 euro moet de max zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen nieuwe randapperatuur nodig, puur een PC. TV gaat de "monitor" zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat ik in mijn lijstje heb zitten.
Ik denk dat veel games zwaardes zijn op de GPU dan op de CPU (is dat zo?!), dus zodoende mijn keuze voor een iets lichtere CPU en een iets zwaardere GPU. Ik vind ray-tracing een coole ontwikkeling, dus daarom Nvidia.
2TB SSD ruimte lijkt me genoeg (ik speel niet veel spellen door elkaar, meestal maar 1 of 2 tegelijk).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia vanwege betere ray-tracing ontwikkeling.
Verder niet echt. Ik heb wat be-quiet! onderdelen gekozen met de hoop dat deze wat stiller zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller de PC hoe beter. Zodoende wat be-quiet keuzes in mijn lijst.
Luchtkoeling voelt wat fijner dan waterkoeling voor mij (water ergens in een computer geeft me toch een wat onveiliger gevoel)
De Fractal North Design vind ik een hele mooie kast. Gezien de PC in de woonkamer staat mag deze er wel mooi uitzien. Zag onlangs wel een filmpje waarin men aangaf dat deze wat luider is.
Ga je overklokken?
Ik denk het niet, maar misschien over een aantal jaar dat ik het interessant vind om eens naar te kijken.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik denk dat alles in de kast past, maar weet je of dat zo is? (voeding twijfel ik met name over, vond ik geen duidelijk afmetingen van wat de Fractal North Design ondersteunt)
- Heb je enig idee of dit systeem ook stil gaat zijn? (of heb je tips hoe ik de build stiller zou kunnen krijgen?)
- Wat vind je van de build in het algemeen? Voorzie je ergens bottlenecks?
Alvast bedankt voor het kijken en meedenken, super tof van je!
Ooit was ik een enthousiaste PC gamer, maar sinds de komst van de Playstation 2 op dat platform rondgehangen. Inmiddels lijkt het me weer tof om te gaan PC gamen (mods, fancier graphics, Bethesda games die waarschijnlijk niet meer naar Playstation gaan komen, lagere aanschafprijs van games en een oude PC van meer dan 10 jaar oud die ook wel eens vervangen mag worden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen in de woonkamer op een 4K TV. Qua games, Cyberpunk 2077, Diablo 4 misschien, Forza Horizon (die mis ik wel op de Playstation hoor!), toekomst Bethesda werk, City Skylines 2 en waarschijnlijk ook een gemodde Stardew Valley (maar die zal wel draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Jawel, 2200 euro moet de max zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen nieuwe randapperatuur nodig, puur een PC. TV gaat de "monitor" zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat ik in mijn lijstje heb zitten.
Ik denk dat veel games zwaardes zijn op de GPU dan op de CPU (is dat zo?!), dus zodoende mijn keuze voor een iets lichtere CPU en een iets zwaardere GPU. Ik vind ray-tracing een coole ontwikkeling, dus daarom Nvidia.
2TB SSD ruimte lijkt me genoeg (ik speel niet veel spellen door elkaar, meestal maar 1 of 2 tegelijk).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia vanwege betere ray-tracing ontwikkeling.
Verder niet echt. Ik heb wat be-quiet! onderdelen gekozen met de hoop dat deze wat stiller zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller de PC hoe beter. Zodoende wat be-quiet keuzes in mijn lijst.
Luchtkoeling voelt wat fijner dan waterkoeling voor mij (water ergens in een computer geeft me toch een wat onveiliger gevoel)
De Fractal North Design vind ik een hele mooie kast. Gezien de PC in de woonkamer staat mag deze er wel mooi uitzien. Zag onlangs wel een filmpje waarin men aangaf dat deze wat luider is.
Ga je overklokken?
Ik denk het niet, maar misschien over een aantal jaar dat ik het interessant vind om eens naar te kijken.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik denk dat alles in de kast past, maar weet je of dat zo is? (voeding twijfel ik met name over, vond ik geen duidelijk afmetingen van wat de Fractal North Design ondersteunt)
- Heb je enig idee of dit systeem ook stil gaat zijn? (of heb je tips hoe ik de build stiller zou kunnen krijgen?)
- Wat vind je van de build in het algemeen? Voorzie je ergens bottlenecks?
Alvast bedankt voor het kijken en meedenken, super tof van je!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 249,- | € 249,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 295,05 | € 295,05 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 | € 899,- | € 899,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 148,- | € 148,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 166,86 | € 166,86 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 169,90 | € 169,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.112,33 |
[ Voor 32% gewijzigd door joriss82 op 16-04-2023 16:48 . Reden: Wenslijst met correcte layout toegevoegd. ]