Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 15:16
Ik heb sinds kort last van een verticale lijn die willekeurig opeens in mijn beeld van mijn Philips 55PUS8804 opduikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuYFqAb22V0saXi39cVfpPjrURM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqIwTQCjHgnxLSn2p2zMYSVb.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee hoe het komt, maar de eerste paar keren kon ik mijn TV even uit en aan zetten en toen was ie weg.

Daarna lukte dat niet meer, en via deze Coolblue pagina als advies een fabriek-reset gedaan. Dit leek het op te lossen en gisteren hele dag geen last ervan gehad.

Tot vandaag weer.

Iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's waarschijnlijk een TV welke kapot is :+

Als je nog garantie hebt dan kun je zoiets onder garantie laten maken (LCD paneel wordt dan gewoon in z'n geheel vervangen).

Dat type (PUS8804) is overigens een 2019 model maar als je deze als 'overjarig model' na April 2021 gekocht hebt dan heb je zelfs nog recht op de standaard garantie van 2 jaar via de verkoper.

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 16-04-2023 17:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
De TV heb ik gekocht in November 2019.

Overigens kom ik net achter dat het iets te maken heeft met mijn PS5.
Als ik de PS5 volledig uitzet (dus niet in rust-stand) dan gaat de lijn ook weg.

Eerst dacht ik dat mn PS5 er niets mee te maken had, omdat ie ook op andere inputs te zien was, maar de lijn komt dus ook alleen in beeld als ik op mijn PS5 speel. Ik kan het zelfs reproduceren door naar een specifiek gedeelte in het spel Horizon te gaan.

Net even kwartiertje op mijn Xbox One gespeeld, en geen problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door NyteMyre op 16-04-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Probeer ook eens met een andere hdmi-kabel tusen ps en tv - Kansje dat dat helpt.
Alternatief is reparatie/vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Het lijkt er overigens op dat alleen Horizon: Forbidden West dit probleem heeft.
Net 2 andere spellen gespeeld op mijn PS5 zonder dat het probleem voorkwam.

Nu lukt het mij even niet om het te reproduceren in Horizon, maar het is wel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zet eens een hele felle witte video op. Bij zulke schermen wordt de display warmer en dan merk je vaak als eerste defecten in flatcables, etc. De soldeerverbindingen gaan dan (als ze slechter zijn geworden) uitzetten/krimpen en dat zorgt vaak voor lijnen met wegvallend beeld.

Je kunt ook proberen de tv zachtjes in de hoeken samen te drukken (behuizing), soms zorg je dan voor extra druk op een flatcable waardoor het beeld opeens goedspringt.

Maar verder zou ik eerst even de kabels en de PS5 op een andere tv proberen, voordat je gaat rommelen aan de tv zelf ;) (aangezien het slechts bij 1 game is)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyteMyre
Ik ga dat vanavond eens proberen.

Merkte inderdaad dat het echt bij sommige stukken in het spel gebeurd. Vooral in "woestijngebied" in Horizon (wat nogal fel is).

Als ik de kaart open in het spel en het op een zwart stuk zet, lijkt de lijn soms wel langzaam te verdwijnen.

Ik had al een andere HDMI kabel geprobeerd, maar de lijn blijft soms zelf staan als ik mijn PS5 ontkoppel van mijn TV.

-Edit-

@Michael Knight - Zojuist even een witte youtube video aangezet, en inderdaad kwam binnen 10 seconde de lijn in beeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYcucLLqjNWHROlALl3I_7y4zJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8FFhVk3K2prPWeRzxxrwEao.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door NyteMyre op 17-04-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

NyteMyre schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:40:
Ik ga dat vanavond eens proberen.

Merkte inderdaad dat het echt bij sommige stukken in het spel gebeurd. Vooral in "woestijngebied" in Horizon (wat nogal fel is).

Als ik de kaart open in het spel en het op een zwart stuk zet, lijkt de lijn soms wel langzaam te verdwijnen.

Ik had al een andere HDMI kabel geprobeerd, maar de lijn blijft soms zelf staan als ik mijn PS5 ontkoppel van mijn TV.

-Edit-

@Michael Knight - Zojuist even een witte youtube video aangezet, en inderdaad kwam binnen 10 seconde de lijn in beeld

[Afbeelding]
Dat is dan inderdaad het begin van slecht wordende verbindingen.. je zou kunnen proberen het geheel open te maken en de flatcables opnieuw te solderen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Ik heb ondertussen contact gehad met Philips support.

Deze wilde nog dat ik een "One Button Recovery" ding probeerde (manier om een software versie terug te gaan), maar aangezien ik al een keer factory reset heb gedaan zal het weinig helpen.

Overigens had ik gisteravond weer even veel gebruik gemaakt van mijn TV. Mandalorian gekeken, aflevering The Office gekeken, daarna nog even Horizon gespeeld, en vreemd genoeg kwam de lijn nu totaal niet meer in beeld.

Ook nog even de witte youtube video voor 10 minuten afgespeeld en toen kwam ie ook niet.

Dus toen ik dacht dat ie weg was, en ik weer verder ging met Horizon, kwam ie (natuurlijk) na 5 minuten opeens weer terug. Alleen was ie ook weer na 20 of 30 seconde ook weer weg.

Ik snap er niets van.

iig, vanmorgen nog even de One Button Recovery geprobeerd (en inderdaad mijn TV is terug naar fabriekinstellening) en weer allerlei felle videos opgezet, maar de lijn is niet meer makkelijk te reproduceren.

Nu zit ik dus te twijfelen of ik het nog even moet afwachten of toch een reparatie verzoek in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Zojuist even CEREPAIR.eu gecontact (die door Philips werd aangewezen) met het probleem, en die geven mij zojuist een prijsopgave voor een reparatie:

OmschrijvingAantalKosten
Arbeidsloon€50,84
V-BY-ONE FFC 51P 450MM 0.5MM, MT5599+2401€1,10
LCD TPT550U2-EQYA3.G S3D XM TPV1€ 186,84
Totaal€238,79
Behandelingskosten€24,36
Transport€56,51
Coulance van Philips- €106,55
Totaal€213,11
Totaal (Incl 21% BTW)€257,86

Wat veel :'(
En dan zijn de €70 voorrijkosten nog niet eens inbegrepen.

Overigens vind ik het wel apart dat ze alleen door het zien van de foto ze al gelijk bepalen dat er een heel nieuw scherm in moet komen.

[ Voor 9% gewijzigd door NyteMyre op 25-04-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Niet echt een recente post, maar hier toch een reactie.

Ik heb een Philips TV met hetzelfde probleem, maar meerdere verticale strepen die regelmatig in een andere kolom staan.

TV is 3 jaar oud.

Volgens de reparatiedienst van mijn dealer moet het scherm vervangen worden, maar zoals hierboven al wordt gemeld is dat een (te) dure grap.

De dealer vertelt verder dat ik gezien Europees consumentenrecht recht heb op een vergoeding als de TV niet gerepareerd kan worden.Omdat de consument mag verwachten dat een dergelijk apparaat zeker een 5-tal jaren probleemloos dient te werken. De dealer hanteert daarbij een standaard rekensom en ik zou wellicht grofweg 40% van de aanschafprijs terug kunnen krijgen. Moet ik natuurlijk wel een nieuwe bij hem kopen.

Dus niet zomaar accepteren dat de 2-jarige garantie is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Misschien geeft dit een indicatie wat er aan de hand kan zijn?
FIX Your TV with a TOOTHBRUSH | Fixing Vertical Lines

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NyteMyre
Ik zal nog even een update geven wat er met mijn TV is gebeurd.

Omdat er vreselijke reviews van CERepair op Trustpilot staan, heb ik de reparatie nog even uitgesteld. Misschien kon ik een ander reparatie-bedrijf vinden met wat betere prijzen, misschien ook een goedkopere oplossing. Maar alle kwamen wel met de conclusie dat wel het scherm vervangen moet worden.

Uiteindelijk ging ik nog even proberen of ik garantie of vergoeding kon krijgen bij de ING Winkel waar ik de TV had gekocht. Deze kwamen al snel met een mail dat ik inderdaad CERepair moet bellen voor een prijsopgave, en dat ik deze dan kan opsturen om te kijken hoeveel ING zal vergoeden. Dus daar was ik al blij mee.

Aangezien ik de prijsopgave al had, heb ik deze direct opgestuurd. Een dag voordat de prijsopgave zou vervallen krijg ik een belletje van ING Klantenservice: Het gehele bedrag wordt door ING vergoed en staat morgen op je betaalrekenening.

Nice, ik zat zelfs op dat moment te twijfelen om gewoon de reparatie af te zeggen en een nieuwe TV te kopen met een voorschot van ING. Uiteindelijk toch maar gekozen om de TV te laten repareren, wat uiteindelijk goedkoper is dan een hele nieuwe TV.

Afspraak gemaakt, en op de dag komen twee monteurs van CERepair aan de deur met een nieuw scherm. Deze zetten ze binnen een half uurtje op mijn TV. Ik betaalde het bedrag van de prijsopgave (er kwamen geen voorrijkosten bij) en mijn TV werkte weer. Prima service vond ik, en ik heb een 4 sterren review achtergelaten op Trustpilot.

Helaas krijg het verhaal nog een staartje.

Na een week of twee kwam ik erachter dat het geluid wat raar klonk. Toen ik het geluid op standaard modus had gezet en een links/rechts speaker-test op Youtube afspeelde kwam ik erachter.... mijn rechter speaker doet het niet.

[YouTube: 4 juli 2023]

Ook toen ik een Bluetooth koptelefoon wilde aansluiten merkte ik dat mijn Bluetooth menu was uitgeschakeld.

Ik maak opnieuw contact met CERepair: "Speaker & Bluetooth werken niet meer na reparatie". Ik had een vermoeden dat ik nieuwe prijsopgave zou krijgen, maar ik krijg de volgende dag een nieuw afspraakverzoek, en twee dagen later staat er weer een monteur bij m'n TV. Die ziet dat de speakers verkeerd-om zijn gemonteerd en bij de rechter speaker het draad doorboord was door een schroef omdat deze verkeerd lag. Speaker is vervangen door de monteur.

Bluetooth module had ie niet bij zich, maar ook daar zag hij dat deze verkeerd was ingeplugd en de connectie krom was. Ook beetje houtje-touwtje met plakband teruggeplakt ipv correct in een frame geklikt waar die hoort.
Dus ik moest een nieuwe afspraak maken voor het vervangen van de bluetooth module.

Week later, weer een monteur langs voor de bluetooth module. Toevallig één van de monteurs die ook het scherm had vervangen. Die legt de schuld bij z'n collega, die nieuw was en nog ingewerkt moest worden. (Kan gebeuren). Hij vervangt de Bluetooth-module, en zet hem nu ook goed terug in het frame waar die hoort. Terug in elkaar gezet blijkt het alleen niet de oplossing te zijn. Mijn bluetooth werkt nog steeds niet.

DUS... opnieuw een afspraak gemaak voor verder onderzoek. Week later komt er weer een monteur langs, en deze heeft mijn TV meegenomen.Dat was een week geleden. Ik heb nog niets gehoord over verdere ontwikkelingen.

Al en al, heel gedoe dus nog, maar gelukkig valt alles onder de garantie en hoef ik niets te betalen.

TL;DR
Reparatie werd volledig vergoed door ING onder garantie. Alleen is bij de reparatie de speaker en bluetooth module door de monteur gesloopt, en na 3 vervolg-bezoeken ben ik ondertussen mijn TV al een week kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Nog een update, en sorry voor de dubbelpost:

Ik krijg net de volgende mail van CERepair:
I.v.m. het niet beschikbaar zijn van de voor de reparatie benodigde onderdelen (of om economische reden) kunnen wij uw tv niet repareren. Als gevolg hiervan doen wij u, namens Philips, ter vervanging van uw defecte tv, een voorstel voor een nieuw toestel. Philips biedt u een 58PUS8517/12 aan met bijbetaling van € 291,- incl. btw. Kosten € 33,14 na aftrek vorige reparatiekosten De hoogte van de bijbetaling is gebaseerd op de afschrijvingstabel van Techniek NL.
De Bluetooth module is dus niet meer te repararen en ze bieden nu een 58PUS8517/12 (overigens niet te vinden op Tweakers Pricewatch) als vervangende TV aan.

Nu had ik specifiek de 8804 gekocht voor de Bowers & Wilkins speakers, en zo vaak gebruikte ik Bluetooth toch niet.

Maar is het misschien een goede deal? Of zou ik gewoon mijn oude TV terug moeten vragen?

[ Voor 7% gewijzigd door NyteMyre op 05-07-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De geluidsinstallatie in de PUS8517 is duidelijk minder, maar verder vind ik het een vrij redelijke vervanger. Wat betreft schermtechniek zijn ze goed vergelijkbaar. Het geluid kan je oplossen door er zelf een paar stereoluidsprekers bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
Goedkoper ga je een tv nieuw niet krijgen.. ik zou dit doen.
mocht je het niet wat vinden kun je hem nog op mp zetten, en voor dat geld een betere/andere tv halen.
Dan ga je er denk ik geen verlies op maken, aangezien je die tv voor een 300 nog wel kan verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Ik vind het vooral lastig omdat mijn TV verder het nog gewoon doet, en ik Bluetooth toch niet heel erg gebruikte.

Ik ben niet iemand die een surround/cinema/super-hifi-dolby set van 3000 euro nodig heeft, maar ik vind slecht geluid uit een TV wel storend, daarom dat ik mijn huidige TV specifiek had gekocht voor de mooie front-speakers.en ik was best tevreden.

MAAR ik zat daarentegen wel vaak met koptelefoon op TV te kijken/gamen om overlast met mijn buren te dimmen EN omdat ik soms luidruchtige parkietjes in mijn woonkamer heb :P

Daarentegen, kan ik misschien ook wat goede Edifier PC speakers kopen en aansluiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NyteMyre
Goed, het is al weer tijdje geleden maar nog even een update voor als je het interresant vind:
  • Toch gekozen om de nieuwe TV aan te nemen.
  • Week later krijg ik belltje voor een leveringsafspraak.
  • Dinsdag een belletje van CEREpair. Bezorger is helaas ziek en kan route niet rijden. Nieuwe afspraak voor de vrijdag erop
  • Vrijdag ochtend belletje van CERepair. De TV is kwijt en is waarschijnlijk per ongeluk weer retour gestuurd naar het hoofdkantoor. Ik word op de hoogte gehouden.
  • Vrijdag avond opnieuw belletje. TV is terecht en idd retour gestuurd. Nieuwe afspraak voor de Woensdag daarop.
  • TV is eindelijk geleverd. Ik sluit hem aan en.... het geluid is echt bar slecht.
  • Even mijn Edifir RT1280 speakers van mijn PC aangesloten op de TV. Geluid is gelijk 10x beter
  • Extra setje RT1280 speakers gekocht voor mijn TV. Wel stuk goedkoper dan een dure soundbar
Anyway, achteraf nog veel gedoe met CERepair, maar het is uiteindelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornbeens
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik had hetzelfde probleem inmiddels is de tv in de staat zoals op de foto te zien is welke stamt uit juli 2021. Inmiddels contact gehad via de mediamarkt wie de verkopende partij is. Deze hebben mij doorgestuurd naar LetMeRepair waar de recensies op trustpilot op z’n zachts gezegd dramatisch over zijn. Heeft wellicht iemand een idee hoe ik dit het best kan oplossen aangezien ik de malafide lui van LetMeRepair niet vertrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-LadXa2urX9yL61Fpq3V0ZkIGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tm4qajpIFN99sG4wrhRZW4YI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Aangezien ik een notification kreeg van deze topic... de reviews van CERepair zijn ook echt dramatisch op Trustpilot, en zoals je in dit topic kan lezen ging het bij mij ook niet meteen goed...

maar uiteindelijk ben ik wel geholpen en is het opgelost
Pagina: 1