Ik zal nog even een update geven wat er met mijn TV is gebeurd.
Omdat er vreselijke reviews van CERepair op
Trustpilot staan, heb ik de reparatie nog even uitgesteld. Misschien kon ik een ander reparatie-bedrijf vinden met wat betere prijzen, misschien ook een goedkopere oplossing. Maar alle kwamen wel met de conclusie dat wel het scherm vervangen moet worden.
Uiteindelijk ging ik nog even proberen of ik garantie of vergoeding kon krijgen bij de ING Winkel waar ik de TV had gekocht. Deze kwamen al snel met een mail dat ik inderdaad CERepair moet bellen voor een prijsopgave, en dat ik deze dan kan opsturen om te kijken hoeveel ING zal vergoeden. Dus daar was ik al blij mee.
Aangezien ik de prijsopgave al had, heb ik deze direct opgestuurd. Een dag voordat de prijsopgave zou vervallen krijg ik een belletje van ING Klantenservice:
Het gehele bedrag wordt door ING vergoed en staat morgen op je betaalrekenening.
Nice, ik zat zelfs op dat moment te twijfelen om gewoon de reparatie af te zeggen en een nieuwe TV te kopen met een voorschot van ING. Uiteindelijk toch maar gekozen om de TV te laten repareren, wat uiteindelijk goedkoper is dan een hele nieuwe TV.
Afspraak gemaakt, en op de dag komen twee monteurs van CERepair aan de deur met een nieuw scherm. Deze zetten ze binnen een half uurtje op mijn TV. Ik betaalde het bedrag van de prijsopgave (er kwamen geen voorrijkosten bij) en mijn TV werkte weer. Prima service vond ik, en ik heb een 4 sterren review achtergelaten op Trustpilot.
Helaas krijg het verhaal nog een staartje.
Na een week of twee kwam ik erachter dat het geluid wat raar klonk. Toen ik het geluid op standaard modus had gezet en een links/rechts speaker-test op Youtube afspeelde kwam ik erachter.... mijn rechter speaker doet het niet.
[
YouTube: 4 juli 2023]
Ook toen ik een Bluetooth koptelefoon wilde aansluiten merkte ik dat mijn Bluetooth menu was uitgeschakeld.
Ik maak opnieuw contact met CERepair: "Speaker & Bluetooth werken niet meer na reparatie". Ik had een vermoeden dat ik nieuwe prijsopgave zou krijgen, maar ik krijg de volgende dag een nieuw afspraakverzoek, en twee dagen later staat er weer een monteur bij m'n TV. Die ziet dat de speakers verkeerd-om zijn gemonteerd en bij de rechter speaker het draad doorboord was door een schroef omdat deze verkeerd lag. Speaker is vervangen door de monteur.
Bluetooth module had ie niet bij zich, maar ook daar zag hij dat deze verkeerd was ingeplugd en de connectie krom was. Ook beetje houtje-touwtje met plakband teruggeplakt ipv correct in een frame geklikt waar die hoort.
Dus ik moest een nieuwe afspraak maken voor het vervangen van de bluetooth module.
Week later, weer een monteur langs voor de bluetooth module. Toevallig één van de monteurs die ook het scherm had vervangen. Die legt de schuld bij z'n collega, die nieuw was en nog ingewerkt moest worden. (Kan gebeuren). Hij vervangt de Bluetooth-module, en zet hem nu ook goed terug in het frame waar die hoort. Terug in elkaar gezet blijkt het alleen niet de oplossing te zijn. Mijn bluetooth werkt nog steeds niet.
DUS... opnieuw een afspraak gemaak voor verder onderzoek. Week later komt er weer een monteur langs, en deze heeft mijn TV meegenomen.Dat was een week geleden. Ik heb nog niets gehoord over verdere ontwikkelingen.
Al en al, heel gedoe dus nog, maar gelukkig valt alles onder de garantie en hoef ik niets te betalen.
TL;DR
Reparatie werd volledig vergoed door ING onder garantie. Alleen is bij de reparatie de speaker en bluetooth module door de monteur gesloopt, en na 3 vervolg-bezoeken ben ik ondertussen mijn TV al een week kwijt.