Hi Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90% Werk (software ontwikkeling - soms CPU intensief (tijdens builden) soms ook langere tijd weinig.
Max. 10% Gaming (Squad, PostScriptum, Naval Action, Company of Heroes 1-3). Dus ongeveer 40u per week werk en dan nog een keer een avond gamen, maar dan wil ook lekker high/ultra performance op 1440p/144hz Ultrawide monitor Squad bijv. kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ~2700, komt niet heel nauw, grotendeels wordt het zakelijk gebruikt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart
Muis + Keyboard: Logitech G502 X & K860 Ergo
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een PC laten assembleren door Azerty (als het qua bepaalde onderdelen heel lastig wordt overweeg ik het nog wel om het zelf in elkaar te zetten, meer gemakzucht =)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor de CPU & GPU van AMD (vanwege stroomverbruik en qua BBG's komen ze ook steeds beter naar voren). De bak staat zeker 60+ uur per week aan (niet altijd in gebruik).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Met name een check of de componenten passend zijn (fysiek), maar ook qua timings en andere specs.
En qua videokaart lijkt Sapphire qua betrouwbaarheid me wel wat, maar ik zoek iets wat dus passend is bij de Fractal Design North (355mm), maar vooral betrouwbaar en goede prestaties voor het geld (zelfs de ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 zou moeten passen als scheelt het nog geen 2mm).
Hartelijk dank voor het meedenken / kijken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90% Werk (software ontwikkeling - soms CPU intensief (tijdens builden) soms ook langere tijd weinig.
Max. 10% Gaming (Squad, PostScriptum, Naval Action, Company of Heroes 1-3). Dus ongeveer 40u per week werk en dan nog een keer een avond gamen, maar dan wil ook lekker high/ultra performance op 1440p/144hz Ultrawide monitor Squad bijv. kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ~2700, komt niet heel nauw, grotendeels wordt het zakelijk gebruikt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart
Muis + Keyboard: Logitech G502 X & K860 Ergo
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een PC laten assembleren door Azerty (als het qua bepaalde onderdelen heel lastig wordt overweeg ik het nog wel om het zelf in elkaar te zetten, meer gemakzucht =)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor de CPU & GPU van AMD (vanwege stroomverbruik en qua BBG's komen ze ook steeds beter naar voren). De bak staat zeker 60+ uur per week aan (niet altijd in gebruik).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Fractal Design North (White TG), mijn thuiswerk plek mag dit keer wat kosten maar mag er dan ook strak, mooi en warm uitzien =). Deze kast TG of Mesh is wel een eis
- Zo stil mogelijk is geen streven, maar beetje stil is fijn =)
- Geen RGB (hoe minder lichtjes hoe beter)
- In principe is de desktop via UTP kabel aangesloten, maar met aanstaande verbouwing van de woning (in fasen) zal de werkplek waarschijnlijk aantal keer verkassen, daarom lijkt me mobo met Wifi handig.
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Met name een check of de componenten passend zijn (fysiek), maar ook qua timings en andere specs.
En qua videokaart lijkt Sapphire qua betrouwbaarheid me wel wat, maar ik zoek iets wat dus passend is bij de Fractal Design North (355mm), maar vooral betrouwbaar en goede prestaties voor het geld (zelfs de ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 zou moeten passen als scheelt het nog geen 2mm).
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX | € 1.149,- | € 1.149,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 150,- | € 150,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2D6000Z36 | € 122,90 | € 122,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 128,90 | € 128,90 |
| Totaal | € 2.634,60 | |||
Hartelijk dank voor het meedenken / kijken!