Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 01:09
Vorige built heb ik dit moederbord gebruikt van rev 1.4, hierbij zaten op het moederbord meerdere RGB aansluitingen.

Nu wilde een vriend dezelfde pc/built 2 maanden later en heb ik opnieuw dit moederbord bestelt.
Echter tot mijn verbazing zitten de RGB aansluitingen nu niet meer op dit moederbord en is het rev 1.5.

Iemand enig idee waarom dit eraf is gehaald? Ik ben niet erg bekend met RGB aansluitingen, maar de case die ik gebruik heeft fans welke ik nu dus niet kan aansluiten.

Beste antwoord (via Thoraxx op 17-04-2023 20:04)

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Ziet er uit als ordinair kosten snijden door de fabrikant, waarbij die spreadsheet-managers heel goed weten dat dit nieuwe model nog zal profiteren van de reviews van de oudere revisies met zelfde modelnaam.

Je kan ervoor kiezen om de fans te installeren zonder de rgb, de rgb fans aan te sturen met een apart kastje, of om gebruik te maken van je terugstuur-recht bij internetaankopen.

[ Voor 4% gewijzigd door emphy op 16-04-2023 22:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• emphy
  • Laatst online: 12:52
Ziet er uit als ordinair kosten snijden door de fabrikant, waarbij die spreadsheet-managers heel goed weten dat dit nieuwe model nog zal profiteren van de reviews van de oudere revisies met zelfde modelnaam.

Je kan ervoor kiezen om de fans te installeren zonder de rgb, de rgb fans aan te sturen met een apart kastje, of om gebruik te maken van je terugstuur-recht bij internetaankopen.

[ Voor 4% gewijzigd door emphy op 16-04-2023 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:11
Ik zou de winkel vragen of ze toevallig nog een oud bord hebben, meeste mensen willen juist liever nieuw model "want klinkt beter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Ik ga even contact opnemen met de winkel idd. Nadeel is ik kwam er pas achter toen alles al gemonteerd was 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanw848
  • Laatst online: 00:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:46
Jep, ik kwam er ook achter... Bord van mijn dochter had wel een rgb connector op het(1.4), bord wat ik twee weken kocht (1.5) niet... En laat die eerste pc nou geen rgb nodig hebben en de tweede wel. Gelukkig zat er een rgb hub in de kast, maar dat was wel even balen

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 17-04-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
roffeltjes schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:17:
Jep, ik kwam er ook achter... Bord van mijn dochter had wel een rgb (1.4), bord wat ik twee weken kocht (1.5) niet... En laat die eerste pc nou geen rgb nodig hebben en de tweede wel. Gelukkig zat er een rgb hun in de kast, maar dat was wel even balen
Triest he!! Heb Gigabyte al gemaild ook haha
Maar jou kast had dus een soort rgb controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:46
Ja bequiet pure base 500 fx heeft een rgb controller met een stuk of 20 presets (uit mijn hoofd, solide kleur, verlopend en dat per een aantal kleuren, dan nog twee soorten regenboog en uit). Ik heb dus geen software aansturing, alles wordt via de kast geregeld (uit mijn hoofd gevoed via een mooi weggewerkte sata stekker, maar pin me daar niet op vast, het was iig supersimpel en netjes)

Dat bedien je met een knopje op de voorkant van de behuizing, en dat werkt prima, de eigenaar (ik heb hem gebouwd voor een familielid) gaat toch geen custom zelf verzonnen schemas draaien. Sowieso vond ik het persoonlijk ook heel smaakvol, veel minder kermis dan ik dacht. Dus dat heeft bequiet toch wel mooi gedaan.

[ Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 17-04-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
roffeltjes schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:38:
Ja bequiet pure base 500 fx heeft een rgb controller met een stuk of 20 presets (uit mijn hoofd, solide kleur, verlopend en dat per een aantal kleuren, dan nog twee soorten regenboog en uit). Ik heb dus geen software aansturing, alles wordt via de kast geregeld (uit mijn hoofd gevoed via een mooi weggewerkte sata stekker, maar pin me daar niet op vast, het was iig supersimpel en netjes)

Dat bedien je met een knopje op de voorkant van de behuizing, en dat werkt prima, de eigenaar (ik heb hem gebouwd voor een familielid) gaat toch geen custom zelf verzonnen schemas draaien. Sowieso vond ik het persoonlijk ook heel smaakvol, veel minder kermis dan ik dacht. Dus dat heeft bequiet toch wel mooi gedaan.
Dankzij jou berichtje ging ik nog eens goed kijken naar mijn case. Ik zie nu net dat die ook gewoon een rgb controller heeft verstopt ergens.

Bedankt! Is het probleem alsnog op die manier opgelost. Erg blij met je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Had overigens nog contact gezocht met Gigabyte.

Maar wat een flapdrollen daar zeg.
Gebrekkig engels waarschijnlijk Indiërs. Die zeggen eerst er zit wel RGB op. Toen reageerde ik van niet en verwees naar hun eigen document. Toen zeiden ze ja dit is een totaal ander moederbord.

Ik zei nee dit wordt bij webshops verkocht als hetzelfde moederbord / product nummer.

Maar opnieuw, nee volgens hun totaal ander moederbord omdat het een nieuwere revisie is en hier zit inderdaad geen RGB op.

Lekker bezig gigabyte

[ Voor 3% gewijzigd door Thoraxx op 20-04-2023 10:39 ]

Pagina: 1