Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
Vraag over LinuxMint installatie en Encryptie.

Tijdens de installatie kun je een #wachtwoord en een wachtwoord voor codering invoeren. Ik neem aan dat de eerste toegang heeft tot de bedieningselementen en de tweede #decodeert de HD.

Nu heeft mijn laptop twee hd's, maar ik kan nergens vinden of deze tweede ook automatisch versleuteld wordt of hoe je dat regelt.

Relevante software en hardware die ik gebruik

LinuxMint 21
Asus Laptop A75DE

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Beste antwoord (via Eldijomo op 16-04-2023 14:10)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 19:22

jurroen

Security en privacy geek

Eldijomo schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:34:

Nu heeft mijn laptop twee hd's, maar ik kan nergens vinden of deze tweede ook automatisch versleuteld wordt of hoe je dat regelt.
Nee. De installatie doet "full disk encryptie" over de disk waar je Mint installeert. Je andere disk is hierbij niet aangeraakt (tenzij je RAID-1 oid hebt geconfigureerd).

Je kunt de tweede disk ook voorzien van LUKS encryptie. Zie bijvoorbeeld deze link.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52

Cyphax

Moderator LNX
@Eldijomo Ik pasde titel van je topic lichtjes aan; hashes doen niks op het forum, en het leidt een beetje af. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Eldijomo schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:34:

Nee. De installatie doet "full disk encryptie" over de disk waar je Mint installeert. Je andere disk is hierbij niet aangeraakt (tenzij je RAID-1 oid hebt geconfigureerd).

Je kunt de tweede disk ook voorzien van LUKS encryptie. Zie bijvoorbeeld deze link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
jurroen schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:15:
[...]

Top, ik kreeg deze ook net onder ogen van @rufovillosum@mastodon.sdf.org dus ik kan aan de slag.
https://www.erianna.com/a...with-lvm-to-ubuntu-linux/

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Eldijomo schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:11:
[...]

Top, ik kreeg deze ook net onder ogen van @rufovillosum@mastodon.sdf.org dus ik kan aan de slag.
Oh nice! Mastodon is zo'n fijn medium <3