Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-04-2023
Mijn Samsung a70 is gevallen waardoor het scherm gewoon zwart blijft. Bij manipulaties van de zijknop zie ik af en toe een blauw/witte flits maar thats it.
Dat ik een nieuwe gsm moet kopen is geen probleem maar ik had wel graag alles van de oude gsm overgeplaatst.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Aansluiten op mijn pc doet niks, waarschijnlijk moet ik dit bevestigen op gsm zelf maar die is gewoon zwart...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt proberen met een usb-c dock een hdmi monitor aan te sluiten. Misschien werkt het touchscreen nog wel, dan zou je met een simpele usb-c naar hdmi converter al verder komen, anders een dock met hdmi en usb zodat je ook een muis kunt aansluiten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
tnx is alvast een goede tip. Ik kijk eens op bol om eentje te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Kijk eens in je Gmail account of daar niet een backup staat. Normaal wordt alles naar je gmail gesynct.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
heb geen gmail account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
ben ingelogd op Google via hotmail account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:06
Ik zou vragen bij een telefoonboer of je ewn nieuwe scherm tijdelijk mag gebruiken om alles over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
GillesB schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:03:
ben ingelogd op Google via hotmail account
Maakt niet uit, da's ook een google account, op Google inloggen met die account, daarin kijken en kijken of daar je foto's en backup staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
google fotos slaat alles van mijn galerij automatisch op ja. Maar dan heb ik geen foto's van whatsapp, bestanden etc. of kan ik niet via de samsung app een backup laten maken zodat die alle apps etc. overplaatst op nieuwe telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Dat ligt eraan of je Whatsapp ook hebt ingesteld om je media te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
Ja dat heb ik indertijd niet gedaan omdat je google fotos dan vol komt te staan met allerlei kut fotos en vuile filmpjes die je hebt van die familie, vrienden , werk groepjes etc. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
GillesB schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:12:
Ja dat heb ik indertijd niet gedaan omdat je google fotos dan vol komt te staan met allerlei kut fotos en vuile filmpjes die je hebt van die familie, vrienden , werk groepjes etc. :p
Maar staat binnen je WhatsApp wel de eigen backup aan, want dan kun je op de nieuwe telefoon WhatsApp installeren en die backup terugzetten. Dan zijn je chats gered. Mis je dan domme filmpjes kun je vragen of iemand die nogmaals opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
Ja om de zoveel tijd doet Whatsapp inderdaad wel een backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
u_nix_we_all schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:51:
Je kunt proberen met een usb-c dock een hdmi monitor aan te sluiten. Misschien werkt het touchscreen nog wel, dan zou je met een simpele usb-c naar hdmi converter al verder komen, anders een dock met hdmi en usb zodat je ook een muis kunt aansluiten.
Toestel heeft alleen usb 2.0, dat zal niet werken. Enige oplossing die ik zie is een nieuw scherm plaatsen, als het alleen is om de gegevens eraf te halen hoeft dat niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
Heb getest met usb - c van gsm naar usb - c van mijn samsung computerscherm en dat heeft geen resultaat opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
GillesB schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:20:
Ja om de zoveel tijd doet Whatsapp inderdaad wel een backup
Dus dan is je WhatsApp veilig, en je foto's zijn veilig, dus kun je over op een nieuw toestel, of missen we iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
Ja zoals ik eerder zei, via de samsung app kan je back up laten nemen en dan installeert die op je nieuwe gsm al je apps zoals die op de oude gsm stonden. Extreem handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Waarom maken zoveel mensen geen backup? Wat als je telefoon gestolen wordt?

Maar zoals hierboven aangegeven. Als je niks ziet kan je lastig commando's geven. Laat dus een nieuw scherm installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
Een nieuw scherm laten steken lijkt mij wat prijzig enkel en alleen om een back up te maken.
Ik wou hier eens luisteren naar andere methodes (zoals de hdmi naar usb-c die werd voorgesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Als het touchscreen het nog wel doet zou je nog kunnen proberen in te loggen op de gok of anders door een USB toetsenbord of muis op je telefoon aan te sluiten. Dan kun je via je computer in ieder geval een deel van je data redden.

Scherm vervangen is te doen, en een goedkoop vervangend lcd schermpje heb je al voor 15-20 euro op aliexpress.
https://www.ifixit.com/Gu...creen++Replacement/144481

[ Voor 5% gewijzigd door RepareerDroid op 16-04-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesB
getest met de usb-c naar hdmi en dat is helaas ook niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Dan wordt het gewoon een nieuwe telefoon en de backup terugdraaien. Meeste spul heeft toch wel een of andere cloud-koppeling, dus veel zul je niet missen.

Dan maar geen Samsung Smart Switch, installeer je m gewoon vanaf scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Dex zit alleen op de S, Z en Note serie van Samsung.
Pagina: 1