Na een aantal jaren ben ik op zoek naar een nieuwe PC. Ik speel diverse games, met name blizzard games en builders zoals Anno (veel RAM). Diablo 4 staat ook hoog op mijn lijstje.
Alvast bedankt voor de input!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen specifiek budget. Een paar honderd euro meer om iets echt goed te hebben is prima. Ik laat het wel in elkaar zetten, waarschijnlijk bij Azerty.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn scherm is een 3440 * 1440 van Alienware (AW3418DW), met G-sync.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ivm het G-sync scherm lijkt het me handig om bij nvidia te blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem staat in mijn woonkamer, dus stilte is erg belangrijk. Ik vind de North serie prachtig.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben met name op zoek naar tips en om zeker te zijn dat het systeem zo klopt.
Qua koeling, welke zal een beter/ stiller resultaat geven? Er zijn nogal prijsverschillen.
Qua SSD lijken alledrie de opties goede keuzes te zijn. Samsung duurder, maar wel sneller. Ik kan echter niet duiden of dit voor gaming merkbaar zal zijn?
Welk moederbord heb ik hierbij verder nodig? De verschillen daarin zijn me niet erg duidelijk.
Alvast bedankt voor de input!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen specifiek budget. Een paar honderd euro meer om iets echt goed te hebben is prima. Ik laat het wel in elkaar zetten, waarschijnlijk bij Azerty.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn scherm is een 3440 * 1440 van Alienware (AW3418DW), met G-sync.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ivm het G-sync scherm lijkt het me handig om bij nvidia te blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem staat in mijn woonkamer, dus stilte is erg belangrijk. Ik vind de North serie prachtig.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben met name op zoek naar tips en om zeker te zijn dat het systeem zo klopt.
Qua koeling, welke zal een beter/ stiller resultaat geven? Er zijn nogal prijsverschillen.
Qua SSD lijken alledrie de opties goede keuzes te zijn. Samsung duurder, maar wel sneller. Ik kan echter niet duiden of dit voor gaming merkbaar zal zijn?
Welk moederbord heb ik hierbij verder nodig? De verschillen daarin zijn me niet erg duidelijk.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 448,- | € 448,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS Z790 MASTER | € 555,96 | € 555,96 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z790 GAMING X AX | € 247,- | € 247,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X | € 1.449,- | € 1.449,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B | € 62,15 | € 62,15 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5200Z40 | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 169,75 | € 169,75 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 112,89 | € 112,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 128,90 | € 128,90 |
| Totaal | € 4.195,02 | |||