Aansluiten TV en Soundbar met HDMI kabel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Mijn vraag
Het aansluiten van HDMI kabel met pijltjes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV model: Panasonic TX-40FXW724.
Soundbar model: Panasonic SC-HTB254.
BlueRay speler model: Panasonic DP-UB424
HDMI kabels: Allemaal Audioquest Blueberry 1 meter (huidige versie).
Ziggo Mediabox Next.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere kabel.

Momenteel zijn de HDMIkabel aangesloten met de pijltjes vanaf:
TV richting Soundbar.
BlueRay richting TV.
Mediabox richting TV.

Als ik een film afspeel via mijn BlueRay speler, of als ik een film stream via Netflix, dan valt op gezette tijden het geluid even weg en komt dan weer eerst terug met een soort storing en daarna is het weer normaal. Dit gebeurd een aantal keer per film.
Wanneer ik de film een paar seconden terugspoel is het weg, maar later komt het weer terug zoals hierboven omschreven. Best wel irritant.

Het normale geluid van TV naar Soundbar met TV kijken, F1tv streamen of Youtube filmpjes kijken gaat uitstekend.

Iemand een idee, wat dit zou kunnen zijn en hoe dit is op te lossen? Bedankt

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:48

FeaR

In GoT we trust

Allereerst, de pijltjes op de kabel zijn nonsens. Zeker met de komst van HDMI ARC waar één kabel signaal twee kanten op stuurt is het ook maar een gek advies. Volgens de theorie van Audioquest heb je alles "correct" aangesloten. Enfin, ik zou het issue zeker niet in de richting (see what I did there :P ) zoeken.

Speelt het probleem alleen bij de Blu-rayspeler? Ergo, speel je Netflix ook af op deze speler of gaat dat via een andere weg? Geen idee of Netflix überhaupt kan op deze speler. Bronnen benoemen, geen diensten.

HDMI kabels al eens gewisseld/verwisseld? Van Ziggo naar Blu-rayspeler of een andere? Al eens een geheel andere HDMI kabel geprobeerd? Neem voor de grap eens een kabel van Action of een goedkope van Amazon om te testen. HDMI Handshake kan per kabel verschillen.
Het normale geluid van TV naar Soundbar met TV kijken, F1tv streamen of Youtube filmpjes kijken gaat uitstekend.
Idem. "TV kijken" gaat via Ziggo neem ik aan? Maar F1? En YouTube? Het is makkelijker trouble shooten als het bronapparaat genoemd wordt in plaats van de dienst.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 16-04-2023 23:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
Bedankt voor je reactie. Mijn antwoorden:
Ja, ik heb de kabels al eens gewisseld, zonder resultaat.
TV, Netflix en YouTube kijk ik via de Mediabox Next.
F1tv stream ik van mijn telefoon naar de TV via Chromecast.
DVD/Blueray via de Blueray speler.

De Blueray speler kan ook Netflix spelen, maar dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Thaitai schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:41:
Ja, ik heb de kabels al eens gewisseld, zonder resultaat.
Gewisseld maar ook verwisseld?
TV, Netflix en YouTube kijk ik via de Mediabox Next.
DVD/Blueray via de Blueray speler.
Oftewel, het issue is er
  • altijd bij films via de Blu-rayspeler
  • alleen bij Netflix via Ziggo Mediabox Next
  • nooit bij TV via Ziggo, YouTube via Ziggo
  • nooit bij Chromecast
Duister. Zeker omdat één device altijd issues geeft en één device alleen met één dienst. Dat het één type track is lijkt mij ook apart. Een Blu-rayspeler kan de hele zwik versturen. Plus, Netflix gebruikt Dolby Digital Plus, dat zie je op fysieke media niet. Of heb je toevallig alleen media gekeken met een bepaalde track?

Terugkomende op de TS
..dan valt op gezette tijden het geluid even weg en komt dan weer eerst terug met een soort storing en daarna is het weer normaal.
Gezette tijden als in? Altijd x minuten in de film of altijd om bijvoorbeeld 20:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
Ja, kabels verwisseld en gewisseld. Ook goedkopere gebruikt van bv de Action. Geen verandering. Met Audioquest kabels is het beeld wel veel beter. Het geluid ook, maar de storingen blijven.

Geluidstoring heeft geen vast interval. Soms na 10 min, soms na 20, dan weer 5 minuten later. Gewoon heel onregelmatig.
Gebeurd bij alle schijfjes. Ook maakt het niet uit of ik Netflix gebruik via Ziggo of via de app van de tv.
Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Thaitai schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:27:
Ja, kabels verwisseld en gewisseld
Ook maakt het niet uit of ik Netflix gebruik via Ziggo of via de app van de tv.
Doe jezelf en de rest van Tweakers een plezier en zet volgende keer alle informatie in de topic start. Met elke post komt er informatie die blijkbaar al eens getest is. Als in, antwoord op wedervragen is er direct, vanwaar dat niet direct benoemen? Post later komt er een Chromecast bij die niet benoemd was. Waarbij Netflix eerst alleen via Ziggo werd bekeken en nu speelt het issue ook bij Netflix via de TV. I'm out.

Aanvullend :
Thaitai schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:27:
Geluidstoring heeft geen vast interval. Soms na 10 min, soms na 20, dan weer 5 minuten later. Gewoon heel onregelmatig.
In de TS waren het gezette tijden?
Gebeurd bij alle schijfjes.
"Alle schijfjes" is nietszeggend, vandaar dat ik vroeg "Of heb je toevallig alleen media gekeken met een bepaalde track?". Issue lijkt in het geluid te zitten, dan zou ik op zoek gaan naar iets wat de media gelijk hebben qua audio.

Toegegeven, de "andere kabel" in de TS had ik gemist. Maar ook dat is algemeen. Dat kan kabels wisselen maar ook verwisselen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 16-04-2023 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
Nou, sorry hoor. Ik ben geen techneut.
Ik heb het zo duidelijk mogelijk geprobeerd te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
Oke, dus het gebeurt OOK als je Netflix via de ingebouwde TV app gebruikt?

Das wel een belangrijk detail, dan kunnen we namelijk alle bron apparatuur die éérst naar de TV gaat voorlopig even uitsluiten, en kunnen we focussen op alleen de TV, en de soundbar, en de verbinding daartussen…

Zijn de firmware versies van de TV en Soundbar up-to-date?

Test eens door de HDMI modus op de TV van de poort waar de soundbar op aangesloten zit, aan te passen naar een andere modus, als dat kan:
Ik weet niet of het op jouw TV mogelijk is, maar bij de Panasonic OLED TVs zit zo’n instelling in het hoofdmenu - kopje “instellingen” - item “HDMI Autom. instellen”, daar de modus verlagen voor de betreffende HDMI poort (kan 1, 2 of 3 zijn… lagere modus is meer compatible)
In datzelfde instellingen menu kun je ook proberen om eventuele HDMI 2.1 opties uit te schakelen, wellicht dat dat helpt.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Pagina: 1