De verkoper is op dit moment gesloten, zal volgende week teruggaan. Ik vind het echter niet erg om zelf e.e.a. te proberen, leerzaam bovendien. Daarom ook de vraag voor jullie hulp.
Voor een fietsje van meer dan 400 euro hoop ik toch eigenlijk niet dat de kwaliteit zo slecht is dat je het niet goed gemonteerd krijgt.
@
Yaksa, geen terugtraprem of versnelling. 1 tandwiel voor en 1 tandwiel achter, wiel loopt vrij.
@
sypie, de inbus waarmee de trapper vastzit krijg ik niet los, dus ik kan niet kijken of ik het tandwiel beter kan centreren.
Overigens denk ik zelf dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de "dalletjes" tussen de tanden van het tandwiel niet allemaal dezelfde diepte hebben. Denk dat er een mm verschil in zit. Omdat het een kinderfiets is, en het geheel dus sowieso vrij klein, kan ik me voorstellen dat dit verschil van een mm al tot dit probleem leidt. Zou dit het kunnen zijn? Of toch echt dat het tandwiel niet helemaal gecentreerd is?
Wat ik wel frappant vind is dat het bij elke omwenteling op exact hetzelfde moment te voelen is, precies als de trappers horizontaal staan. Maar wel slechts 1 keer per rotatie.
[
Voor 83% gewijzigd door
zunrob op 16-04-2023 00:39
]