Toon posts:

[Win2K] Netwerkshares maar voor 50% zichtbaar...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej, dit is een vaag probleem:
Ik heb hier op een Win2K bak een stuk of 8 shares aangemaakt (verschillende partities, cdrom-drives en jaz-drive). In de netwerkomgeving van deze computer zijn al deze shares gewoon te zien en te benaderen. Als ik echter vanaf een andere PC (met Win98SE) probeer de Win2K bak te bereiken, zie ik maar de helft v.d. shares. Vaaaaaag!!!!

Hoe komt dat?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eindigen een aantal van die shares toevallig op een dollarteken ($) ?

Verwijderd

Topicstarter
Uhh... dat niet.
Ze heten gewoon
P3_450_Data,
P3_450_Download,
P3_450_Archive
P3_450_Dump
etc...
en ik zie er maar 3 of 4 in netwerkomgeving van win98...

vaag dit :)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

hmm het dollarteken ($) is toch voor de admin share??
ik neem niet aan dat ie dat heeft gedaan...
Komen je mappen ook niet na een tijdje er plotseling WEL in te staan? Probeer anders een het netwerkverbinding maken grapje.
klik op netwerkomgeving met rechtermuisknop en doe dan
netwerkverbinding maken
tik vervolgens de naam in van een map die je niet kan zien, en geef er een letter aan, klikken en kijken of ie het doet, ik heb het hier ook een keer gehad, en daarna (als ie hem vind) staat alles er ineens tussen, give it a try, probeer anders eerst ook eens met een map die je wel kan zien.
standaard moet je iets intikken als
\\<jouw_pc_naam_hier>\<mapnaam_van_de_map_die_je_wil_zien>
b.t.w. het kan ook map network drive heten......
greetz,
liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je op de w2k machine een user aangemaakt, met de username en passw waarmee je op de w98 machine inlogt?? Dan alleen nog ff de user bij permissions van je share toevoegen en dan zou het moeten werken..

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Het lijkt allemaal zo leuk maarehmmm ik heb ditzelfde ook gehad en die dingen worden gewoon nooit zichtbaar, gewoon een typical M$ probleempje. Als je ze echter gewoon handmatig invoert via Start-Run of via Zoeken dan vind ie ze wel!

Verwijderd

HHmmm, lijkt alsof ze ruzie hebben wie de lijst met shares in het netwerk bij mag houden. Probeer het te forceren op de win2k machine.

A browser election is a normal network occurance. An election provides a means to guarantee there is never more than one master browser present in a domain/workgroup. A master browser is elected in the following priority:

NT Server installed as PDC
NT Server
NT Workstation
other

A PDC (Primary Domain Controller) is automatically the Domain Master Browser even if "IsDomainMaster=TRUE" is set in the Registry on another NT Server in the domain.

If you are running workgroup servers (no domain controller) and want to force a specific server to be the preferred master browser, set the following registry entry on that server to TRUE:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters\IsDomainMaster

To prevent an NT Workstation or Server (non-PDC) from acting as a browser, set the following entry to No:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters\MaintainServerList

To prevent a WFWG system from acting as a browser, create and/or set the following statement in the [Network] section of System.ini of the WFWG client:

MaintainServerList=No. Other valid entries are Yes and Auto.

Windows 95 machines can only participate in a browser election if they are configured for File and/or Print sharing. This is accomplished in Control Panel / Networks. To set or check the browser settings, scroll the network Configuration for File and printer sharing for Microsoft Networks. Highlight this entry and click the Properties button. Select Browse Master and choose from Disabled, Enabled, or Automatic.

Bron: http://www.jsiinc.com/reghack.htm
Pagina: 1