Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labaratorious
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 13:30
Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat mijn iPad Air 2 apps toegang geeft tot de microfoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd om alles te resetten
Ik heb geprobeerd om bij privacy>microfoon apps aan te zetten, maar er staat daar geen enkele app.
Ik heb gekeken bij “schermtijd” of ik de mic had uitgesloten

Is mijn microfoon gewoon kapot? Geen enkele app vraagt om toegang na het eerste gebruik.

Wie heeft er oplossing?

Thnx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 20:29
Of je microfoon kapot is kan je wel testen door b.v. een stukje video op te nemen en af te spelen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labaratorious
JukeboxBill schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:19:
Of je microfoon kapot is kan je wel testen door b.v. een stukje video op te nemen en af te spelen.
Ja, dat snap ik en heb ik ook gedaan. Lukt dus niet. Er staan geen enkele app ‘aan’ als ik kijk bij privacy>microfoon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiExa3eKKNhQduuqLE2zmeJ0TWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xaBHKd2xzA4MDO85mf5WSeq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Dat je de microfoon al had getest stond er niet bij, dus vandaar.

Als de app er zelf niet om vraagt, dan kan je toegang tot de microfoon instellen bij de app-instellingen zelf. Dus naar beneden door scrollen naar de geïnstalleerde apps. Maar niet elke app heeft de microfoon nodig.
En apps die meekomen met IOS zelf hebben geen toestemming nodig, dus die staan ook niet bij de privacy instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labaratorious
Thnx. Wel vreemd...garageband heeft bijvoorbeeld geen optie voor een microfoon erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labaratorious
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siW82pAZgO4k_FEmPnJKKBhyCPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2H4KJE9Q9ewUh9ZSKckV4Jl7.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet geen optie voor mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Garageband is van Apple zelf, dus die zal geen toestemming vragen of nodig hebben.
Bij mij staat bij Dictafoon van Apple ook geen knop om de microfoon in te schakelen, maar b.v. wel bij Youtube, die toestemming nodig heeft voor de camera.

EDIT:
Youtube is een slecht voorbeeld. Als je nog wat anders wil uitproberen dan zou je Music-ID kunnen installeren. Dat is een muziek-herkennings-app die de microfoon uiteraard nodig heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door JukeboxBill op 15-04-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labaratorious
Ga ik doen!! Thnx
Pagina: 1