Vreemd Electrisch probleem thuis

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik ben redelijk thuis in (industriele) stroomvoorziening maar nu heb ik thuis toch een vreemd probleempje zeg...

Een week geleden ging de frituurpan die in de schuur staat stuk - zat geen leven meer in, maar als de termperatuur-knop helemaal naar onder werd ingesteld en de 'klik' van de temperatuur sensor gehoord wordt dan begon het ' aan' lampje heel lichtjes te branden. Toen ik de situatie aantrof vond ik trouwens dat het vet bizar heet verhit was - ik ging er vanuit dat er een thermische beveiliging door was gegaan - maar dit is een aanname...

nu een gloednieuwe pan gekocht en vandaag aangezet - en wat blijkt, precies hetzelfde gedrag. als de pan aan staat en moet verhitten dan komt er niks uit. Draai ik de knop helemaal omlaag dan begint het 'power' lampje heeel vaag te branden.

Ik het stopcontact met mijn Fluke doorgemeten, gewoon 230 Vac, aardlek getest, doet precies wat het moet doen. Een mixertje aan het stopcontact gehangen, die werkt gewoon.

En nu... de frituurpan naar binnen in de keuken gezet - en ik zie precies hetzelfde gedrag als in de schuur?!? wat is hier gaande? Ik heb 3 fasen thuis; en ik heb zonnepanelen met omvormer. Geen enkel ander probleem - de wasmachine, warmtepomp en vaatwasser doen het prima...

Wat kan er hier aan de hand zijn? Ik heb niks veranderd - ja drie maanden terug een inductie plaat ingebouwd die aan fase drie hangt; maar die plaat stond toch uit...

dus, iemand een ideetje?

at your service

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 17:38
frituurpan kaduuk gegaan, te veel stroom getrokken vanuit /door die groep en daar zit de keuken ook op ofzo ? Zou in de centraaldozen/wcd's kijken of alles in orde is

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• The_Butler
Cybersijp schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:52:
frituurpan kaduuk gegaan, te veel stroom getrokken vanuit /door die groep en daar zit de keuken ook op ofzo ? Zou in de centraaldozen/wcd's kijken of alles in orde is
Goede suggestie, ik heb de meterkast bekeken en ik heb dus al iets aan het stopcontact gehangen, maar ik heb inderdaad niet geprobeerd om iets met een hoge load er aan te hangen....

nog 1 leuk weetje; dat rode lampje die aangaat.... die gaat NIET aan als ik de stekker omdraai...

at your service

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13
Om uit te sluiten dat je niet toevallig 2 kapotte frituurpannen hebt; heb je de mogelijkheid om de nieuwe frituurpan ergens anders te testen?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• The_Butler
Ik heb hem in de keuken gezet - ik ga even kijken of dit dezelfde groep is.... als ik het bij de buren wil proberen vrees ik dat ik even tot morgen moet wachen... hoewel het wel een komisch momentje zal zijn, aanbellen met een pan onder je arm... zullen wel denken dat ik de rekening niet heb betaald ofzo ;P

at your service

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-01 08:05
Zwevende nul misschien?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05

Onbekend

...

En meet eens de spanning van het stopcontact als de frituurpan aan staat.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1