Beste Tweakers,
Ik heb een systeem met 13 panelen (trina vertex 395 WP, 120 cells) met een IQ7+ micro-omvormers.
Uiteraard zit er ook een 3 fasen Q-Relais tussen (ik heb een 3 fasen meterkast).
Ik gebruik daarvan nu 2 fasen voor de zonnepanelen.
Dit werkt perfect en heb nu mijn systeem uitgebreid met 6 panelen (Jinko 420 WP. 108 cells) in combinatie met een IQ8M.
Dit om de 3e fase nu ook aan te sluiten (dus fase 1 en 2 zitten op de 13 panelen, fase 3 nu de uitbreiding van 6 panelen).
Wat ik niet wist is dat dit schijnbaar niet kan
Het probleem is ook dat ik het al geïnstalleerd heb op 1 Envoy S.
Normaliter lees ik mij altijd goed in maar dit keer dacht ik niet dat het nodig is en ik het gewoon kan combineren. Stom natuurlijk maar ja, ik zit nu met de gebakken peren.
Ik kan ook niet op deze panelen een IQ7+ omvormers aansluiten omdat die alleen met 60 en 72 cells panelen werken. Deze Jinko is 108 cells (dus 2 x 58).
Nu lees ik ook dat het wel zou kunnen met 2 Envoy S?
Wat moet ik nu precies doen om dit systeem toch werkend te krijgen?
Kan eventueel een 108 cells paneel ook omgaan met een IQ7+?
Ik weet op dit moment even niet wat ik nu moet doen.
Ik heb een systeem met 13 panelen (trina vertex 395 WP, 120 cells) met een IQ7+ micro-omvormers.
Uiteraard zit er ook een 3 fasen Q-Relais tussen (ik heb een 3 fasen meterkast).
Ik gebruik daarvan nu 2 fasen voor de zonnepanelen.
Dit werkt perfect en heb nu mijn systeem uitgebreid met 6 panelen (Jinko 420 WP. 108 cells) in combinatie met een IQ8M.
Dit om de 3e fase nu ook aan te sluiten (dus fase 1 en 2 zitten op de 13 panelen, fase 3 nu de uitbreiding van 6 panelen).
Wat ik niet wist is dat dit schijnbaar niet kan
Het probleem is ook dat ik het al geïnstalleerd heb op 1 Envoy S.
Normaliter lees ik mij altijd goed in maar dit keer dacht ik niet dat het nodig is en ik het gewoon kan combineren. Stom natuurlijk maar ja, ik zit nu met de gebakken peren.
Ik kan ook niet op deze panelen een IQ7+ omvormers aansluiten omdat die alleen met 60 en 72 cells panelen werken. Deze Jinko is 108 cells (dus 2 x 58).
Nu lees ik ook dat het wel zou kunnen met 2 Envoy S?
Wat moet ik nu precies doen om dit systeem toch werkend te krijgen?
Kan eventueel een 108 cells paneel ook omgaan met een IQ7+?
Ik weet op dit moment even niet wat ik nu moet doen.