Vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• Mimoto
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-05-2024
Beste mede Tweakers,

Ik ben bezig met de verbouwing van ons huis en tijdens de start van de verbouwing hebben wij besloten om geen vloerverwarming aan te brengen. Echter na veel overleg zowel met loodgieter gaan we toch het besluit nemen om dit aan te brengen. Alleen moeten wij hiervoor de plavuizen en zandcementdekvloer verwijderen. Ik heb alleen kort geleden de hal opnieuw geplaatst en deze heb ik bevestigd met pluggen en schroeven op de huidige plavuizen vloer. De hal is zowel benden als op het plafond bevestigd via hout regelwerk.

Nu wil ik in de hal geen vlv leggen omdat deze relatief klein is hier hang ik een kleine radiator op die we eventueel aan kunnen zetten.

Nu zit ik met het volgende probleem, de hal wil ik niet meer slopen omdat deze net nieuw is, alleen moet ik de gehele plavuizen vloer verwijderen. Is het mogelijk om de vloer geheel te verwijderen tot 30cm van de hal af? Later zal dit weer volledig tot het zelfde niveau aangesmeerd worden. Wellicht hebben jullie een beter idee, vlv invrezen zal helaas niet gaan omdat de vloer op bepaalde delen poreus is.

Ik weet dat de volgorde niet de beste is, maar dit is helaas door omstandigheden zo gelopen.

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:50
Begrijp ik goed dat er een hele grote tegelvloer ligt waar je eigenlijk een deelbaar wilt verwijderen? Ik zou dan proberen ( geen garantie) met een slijptol een paar cm diepe gleuf te maken op de rand van wat weg moet. Dan weet je zeker dat je geen tegels mee Bilt die moeten blijven. Wel stoffig.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:48
Is je vloer wel geïsoleerd van onderaf?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Mimoto
No Hands schreef op zondag 16 april 2023 @ 07:16:
Is je vloer wel geïsoleerd van onderaf?
Zeker, een RD waarde van 5,5

• Mimoto
Loodgieter is geweest, gelukkig hoeven we niet te breken. De vloerverwarming wordt in de bestaande tegelvloer gevreesd. Geen troep en stof.