Ik ben me aan het oriënteren in een laadpaal voor bij me op de oprit. Ik heb al vele reviews en forum topics gelezen, maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer.
Wat mijn wensen zijn:
- heb je voor load balancing een abonnement nodig?
- kun je zonder abonnement de geladen hoeveelheid kWh van de voorgaande sessies terug zien?
- is er eventueel via een app historie terug te zien, uiteraard wederom zonder benodigd abonnement
- is het mogelijk laadinformatie in te lezen via Home Assistant zodat op die manier de laadhistorie bewaard kan blijven?
Ik heb ook interesse in de Ratio Solar, welke volgens mij alle functionaliteiten heeft die ik wens en daarbij ook wat goedkoper is.
Hoe verhoudt de Ratio zich ten opzichte van de Alfen wat betreft kwaliteit en functionaliteit?
Wat mijn wensen zijn:
- betrouwbaar, degelijk merk
- load balancing
- één of andere manier om historie terug te zien van de laadsessies met bijbehorend geladen hoeveelheid kWh
- geen terugkerende abonnementskosten
- eventueel mogelijkheid om rekening te houden met de opgewekte energie van de eigen zonnepanelen
- heb je voor load balancing een abonnement nodig?
- kun je zonder abonnement de geladen hoeveelheid kWh van de voorgaande sessies terug zien?
- is er eventueel via een app historie terug te zien, uiteraard wederom zonder benodigd abonnement
- is het mogelijk laadinformatie in te lezen via Home Assistant zodat op die manier de laadhistorie bewaard kan blijven?
Ik heb ook interesse in de Ratio Solar, welke volgens mij alle functionaliteiten heeft die ik wens en daarbij ook wat goedkoper is.
Hoe verhoudt de Ratio zich ten opzichte van de Alfen wat betreft kwaliteit en functionaliteit?