Op zoek naar goed werkende webcam voor Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-04 18:03
Mijn vraag

Wie heeft ervaring met een webcam die probleemloos werkt op Windows 11?

Ik wil er graag één aanschaffen. Het is voor simpel vergaderen, liefst eentje met een goede ingebouwde microfoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hardware: MSI MAG Mortar moederbord, windows 11, up to date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al van alles gezocht online, maar er staat nergens bij of de camera's geschikt zijn voor Windows 11. Ik heb hier nu 3 camera's die wel zichtbaar (LIFECAM HD-3000; Logitech C170 en de Logitech C100) zijn bij de hardware in Windows 11, maar die niet functioneren. De laatste 2 zijn verouderd, maar de Lifecam doet het prima met Windows 10 professional.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-05 22:24

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Ik heb een logitech C920, die doet het prima in Windows 11. Probeer de drivers te installeren als het niet lukt met wat in windows zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:02

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Excuses. Dit wist ik echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:17
heb zelf een logitech brio; 4k met goede kwaliteit, al langer op de markt dus goed ondersteund en windows hello als je gezichtsherkenning zou willen. Zowieso denk ik dat de hele reeks van logitech ok is. Waarschijnlijk zijn die van microsoft zelf ook zonder problemen op windows 11 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Microsoft Lifecam Studio. Logitech drivers heb ik zelf altijd gedoe mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik de Microsoft Lifecam hd-3000 en deze bevalt erg goed en werkt hier wel in Windows 11, het geluid is naar mening van de ontvanger goed en het beeld is wat mij betreft goed genoeg, want ik hoef echt niet in 4k bekeken te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 15-04-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:02
@pennywiser dat komt niet overeen met de ervaringen van hordes gebruikers. Lifecams hebben bij veel mensen enorme autofocus issues (hunting),. Alleen uitzetten van de autofocus helpt dan, wat niet bepaald ideaal is. Ook werkt de softwaresuite al niet meer sinds 8.1. Mocht je denken dat ik overdrijf, doe maar een google naar Lifecam en autofocus issues :X

Logitech nieuwere generaties werkenout of the box (geen software nodig) en zijn voor de meeste mensen eigenlijk probleemloos.

FWIW, wij hebben 40 lifecams van verschillende types weggedaan en zijn overgestapt op Brio's.

@midete Budget is wel belangrijk om te weten. Ik adviseer de Brio 4k omdat die zowel qua beeld als geluid prima is, maar dat is een duur ding. Daaronder zit de Brio 500 die nieuw is en redelijk goed uit de verf komt, maar eerlijk gezegd is de prijs te hoog. Je wil dan liever de Brio 4k (algemeen gezien als best in class) of de C920 (veel goedkoper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
roffeltjes schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:01:
@pennywiser dat komt niet overeen met de ervaringen van hordes gebruikers. Lifecams hebben bij veel mensen enorme autofocus issues (hunting),. Alleen uitzetten van de autofocus helpt dan, wat niet bepaald ideaal is. Ook werkt de softwaresuite al niet meer sinds 8.1. Mocht je denken dat ik overdrijf, doe maar een google naar Lifecam en autofocus issues :X

Logitech nieuwere generaties werkenout of the box (geen software nodig) en zijn voor de meeste mensen eigenlijk probleemloos.

FWIW, wij hebben 40 lifecams van verschillende types weggedaan en zijn overgestapt op Brio's.

@midete Budget is wel belangrijk om te weten. Ik adviseer de Brio 4k omdat die zowel qua beeld als geluid prima is, maar dat is een duur ding. Daaronder zit de Brio 500 die nieuw is en redelijk goed uit de verf komt, maar eerlijk gezegd is de prijs te hoog. Je wil dan liever de Brio 4k (algemeen gezien als best in class) of de C920 (veel goedkoper)
Microsoft adviseert zelfs al sinds Windows 10 niet de suite meer te gebruiken. Gewoon geen drivers installeren. Ik gebruik hem dagelijks voor Teams, perfect beeld en geluid hoor ik altijd terug, nooit gedoe, Windows 11. Hiervoor had ik een HD5000, net zo perfect, die wordt nog steeds gebruikt voor middelbare school Teams. Logitech, kan aan mij liggen, maar hun drivers vind ik outdated aandoen.

Die HD5000 had trouwens een firmware update destijds, mogelijk heeft dat eea al gefixt toen. Met de Studio geen last van autofocus issues.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 15-04-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ernemmer schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:50:
Ik gebruik de Microsoft Lifecam hd-3000 en deze bevalt erg goed en werkt hier wel in Windows 11, het geluid is naar mening van de ontvanger goed en het beeld is wat mij betreft goed genoeg, want ik hoef echt niet in 4k bekeken te worden.
Nou dat vooral, 4k koop je voor de buitenwereld, niet voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:01:

Zo zal ieders ervaring anders zijn, maar ik heb voor de hd-3000 nog nooit iets hoeven installeren en focus werkt ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:02
Ieders ervaring is anders, maar met name de HD-5000 en de Lifecam cinema zijn berucht. Het vervelende was dat in early builds van Windows 10 dat autofocus uitzetten echt gedoe is (ontbrekende advanced settings tab en dat soort ongein).

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Je dat kan je ook voor de Brio doen, maar je krijgt echt aanzienlijk minder hits.

Mijn voorkeur voor Logitech wordt ook in tests echt heel breed onderschreven, dus als het gaat om extern advies komt er hetzelfde uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midete
Ik heb een C925e gekocht en het liep nog steeds voor geen meter. Op een andere pc deed ie het bij inpluggen.

In alle gevallen zijn de webcams zichtbaar in de hardwarelijst, maar niet in Teams of Streamyard.

Ik heb een paar dagen zitten zoeken en het probleem is zeer eenvoudig:

Ik heb de N versie van Windows 11. Die heeft standaard geen ondersteuning voor bepaalde dingen.

Na het installeren van de Media Feature Pack (> Instellingen > Apps > Optionele functies > Een functie toevoegen > Media ... intoetsen in de zoekbalk > hokje aanvinken en op installeren klikken. Ik heb het meerdere keren moeten doen want de installatie mislukte de eerste paar keer), worden alle in de starting post genoemde camera's herkend.

Probleem dus opgelost.

De C925e doet het overigens uitstekend, veel beter dan de andere 3.

Bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1