WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Dit, iets soortgelijks heeft elke bouwmarkt wel in het schap liggenbombadil schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:06:
is dat niet gewoon een muur-tegen-deurkruk-bechermdopje ?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp
Ik kan ook niets vinden maar kan je niet een deurstopdopje iets opboren tot de juiste maat?A-J schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:04:
Dat zijn toch echt andere (formaat) dopjes
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Wel prijzig, maar omdat ze zo handig zijn toch maar besteld via de Praxis a 5,99 per stuk. Succes ermee
Ik heb me rot gezocht naar dit onderdeel… op de een of andere manier staat het niet op de Velux site bij accessoires/onderdelen…
Ik dacht ook: zo’n dopje haal je gewoon bij de bouwmarkt, maar zowel bij Bauhaus, Hornbach als Gamma hebben ze geen dopjes in de juiste maat. Wel de goede diameter, maar allemaal te dik waardoor je raam er tegenaan draait, of het gat is te ondiep waardoor de vergrendelpen niet goed vast zit.
Ik heb zojuist een offerte gekregen van mijn dakraamleverancier van 73,66 (incl. verzendkosten) voor vier dopjes!
Dus ik ga even op zoek naar een ander adres, maar kom alleen maar Duitse webshops tegen…
@Doridob Begrijp ik goed dat de Praxis dit kan bestellen?
[ Voor 32% gewijzigd door Ethiron op 04-09-2024 12:01 ]

Bel https://www.dakraampje.nl/ even. Die hebben veel Velux accesoires en zijn behoorlijk goedkoop. De ZOZ152 staat niet op hun site, maar als ik de prijze van de accesoires die niet op de site staan zie zullen ze geen 74 euro vragen gok ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Goede tip, thanks! Ga even bellen.The Eagle schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:08:
@Ethiron voor 74 euro mag je bijna aangifte gaan doen van poging tot oplichting
Bel https://www.dakraampje.nl/ even. Die hebben veel Velux accesoires en zijn behoorlijk goedkoop. De ZOZ152 staat niet op hun site, maar als ik de prijze van de accesoires die niet op de site staan zie zullen ze geen 74 euro vragen gok ik
En die offerte volgt ook nog na een uitgevoerde opdracht van € 5000…
Iemand die handig is met een 3D-printer kan het dan zo namaken en nog in een gewenste kleur printen ook.
Kan niet moeilijk zijn, weet alleen de diameter van het pinnetje niet anders was die al klaar geweest. Vanavond maar ff één in elkaar knutselen in Tinkercad
Mooi ... printer aangeslingerd voor een aantal stuks (wit PLA)...hfolkers schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:59:
is al voor je gedaan:
https://www.thingiverse.com/thing:780223
Voor materiaal+verzendkosten (of ophalen in Wijchen) kan je ze bestellen
(nee, geen commercieel oogpunt, ik hoef er niks aan te verdienen, dus valt binnen de licentie)
Ben alleen van mening dat €75 voor 4 stuks crimineel is.
Nee: in de binnenkant moet de pin van het Velux vergrendelmechanisme vallen waardoor het raam blokkeerdbombadil schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:06:
is dat niet gewoon een muur-tegen-deurkruk-bechermdopje ?
Lijkt erop maar is dus niet bedoeld als stopper zoals je dat bij een deur vaak ziet.
Uiteraard zou er iets vergelijkbaars moeten zijn. Een dop van een frisdrankfles (op de juiste lengte ingekort) zou al voldoende kunnen zijn

Jeetje, even niet gezien dat het een oud topic is. waar is de M-F Oma als je haar nodig hebt?!
[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 05-09-2024 11:39 ]
Ik heb een zelf gemaakte hor die geheel over de raamopening zit en aan de onderzijde scharniert. Als ik dan het raam open heb dan drukt de bovenzijde van het Velux raam gewoon tegen het frame van de hor aan, en dat voorkomt dat het raam te ver open gaat met wind.
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 05-09-2024 13:04 ]
Volgens mij wel ja. In het frame zit er één waardoor je het raam op een kiertje kan zetten.FastFred schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:59:
Heeft ieder Velux raam zo'n pin voor die vergrendeling? Heb nooit geweten dat dit bestond...
De pin zit links of rechts bovenin het frame van het raam wat open klapt. in het kozijn zit een gaatje waar deze pin ingeschoven kan worden en zo voorkom je dat het raam (minder)ver open gaat.
Met een extra plugje kan je het raam dus een stukje verder open en op slot zetten
Ik ben echt positief verrast over de kwaliteit. Ik had nog nooit een 3D-geprint object vastgehouden, maar het is echt keihard en met een hele strakke afwerking.
Pics or didn’t happen:
:strip_exif()/f/image/HCJgzezcGniwzXSyBrl0Rd1d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vQeT4BAPyhQEXhXcOHOUNuB9.jpg?f=fotoalbum_large)
Nogmaals dank, echt fantastisch! En dat voor een fractie van de offerte van € 75…
Tof om te zien.Ethiron schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:15:
Met dank aan @Zilverdael80 kan ik ze nu op meerdere plekken vastzetten!
Ik ben echt positief verrast over de kwaliteit. Ik had nog nooit een 3D-geprint object vastgehouden, maar het is echt keihard en met een hele strakke afwerking.
Nogmaals dank, echt fantastisch! En dat voor een fractie van de offerte van € 75…
Afwerking kon wel beter, maar voor een functioneel product vond ik het prima zo.
Goed om te lezen dat simpele oplossingen soms zo veel plezier kunnen opleveren voor iemand anders dan jezelf.
Ik heb net de dopjes binnengekregenZilverdael80 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:15:
[...]
Mooi ... printer aangeslingerd voor een aantal stuks (wit PLA)...
Voor materiaal+verzendkosten (of ophalen in Wijchen) kan je ze bestellen(ff via PB)
(nee, geen commercieel oogpunt, ik hoef er niks aan te verdienen, dus valt binnen de licentie)
Ben alleen van mening dat €75 voor 4 stuks crimineel is.
:strip_exif()/f/image/Nh49rLnJsLppc5pBEComQNEM.jpg?f=fotoalbum_large)
Supersnel en goedkoop geleverd…Ze passen perfect! 💪🙏🏻👊🏻
Superbedankt Thijs!
Gr. Mike
Heb je toevallig ook een iets andere foto van de pin uit het dakraam zelf? Wil even kijken of dit ook iets voor mij is.Ethiron schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:15:
Met dank aan @Zilverdael80 kan ik ze nu op meerdere plekken vastzetten!
Pics or didn’t happen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN: Bellerophon-