Velux dakraam stop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Ik ben opzoek naar een kunststof ringetje om aan het kozijn te bevestigen dat als stop functioneert voor het velux dakraam. Zie afbeelding.
Op google (lens) kom ik niets tegen… iemand een idee waar ik dat kan krijgen of moet ik velux bellen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biqhNgh3UW1SuhQOpfu6HViZwLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjmEhDCVOcMIhNvPZIU0zbB1.jpg?f=fotoalbum_large

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

is dat niet gewoon een muur-tegen-deurkruk-bechermdopje ?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:08
bombadil schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:06:
Dit, iets soortgelijks heeft elke bouwmarkt wel in het schap liggen

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Dat zijn toch echt andere (formaat) dopjes

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 05:39
Kan iemand het niet printen voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

breinonline

Are you afraid to be known?

A-J schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:04:
Dat zijn toch echt andere (formaat) dopjes
Ik kan ook niets vinden maar kan je niet een deurstopdopje iets opboren tot de juiste maat?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:03
Deurbuffer/ kozijnbuffer: Verkrijgbaar in alle maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
Gewoon Velux bellen? Lijkt me dat dat als service artikel geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:53
Foto even meenemen naar de bouwmarkt of ijzerwarenwinkel. Lijkt me vrij generiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:23
Dan kun je hem alleen niet meer omdraaien om de buitenkant schoon te maken, of is dat juist de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 12:30
Probeer het hier even https://onderdelen.veluxshop.nl/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doridob
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-11-2024
Gevonden, ik was op zoek naar dezelfde. Het is velux artikel nummer ZOZ 152 / EAN 5702322174524

Wel prijzig, maar omdat ze zo handig zijn toch maar besteld via de Praxis a 5,99 per stuk. Succes ermee ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doridob
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eimrY5N2Ys_VeKzdTqpl2nPbanM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhOUYNcuu1vD1dt43QM3tfjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Heel blij met dit topic!

Ik heb me rot gezocht naar dit onderdeel… op de een of andere manier staat het niet op de Velux site bij accessoires/onderdelen…

Ik dacht ook: zo’n dopje haal je gewoon bij de bouwmarkt, maar zowel bij Bauhaus, Hornbach als Gamma hebben ze geen dopjes in de juiste maat. Wel de goede diameter, maar allemaal te dik waardoor je raam er tegenaan draait, of het gat is te ondiep waardoor de vergrendelpen niet goed vast zit.

Ik heb zojuist een offerte gekregen van mijn dakraamleverancier van 73,66 (incl. verzendkosten) voor vier dopjes!

Dus ik ga even op zoek naar een ander adres, maar kom alleen maar Duitse webshops tegen…

@Doridob Begrijp ik goed dat de Praxis dit kan bestellen?

[ Voor 32% gewijzigd door Ethiron op 04-09-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Ethiron voor 74 euro mag je bijna aangifte gaan doen van poging tot oplichting :X

Bel https://www.dakraampje.nl/ even. Die hebben veel Velux accesoires en zijn behoorlijk goedkoop. De ZOZ152 staat niet op hun site, maar als ik de prijze van de accesoires die niet op de site staan zie zullen ze geen 74 euro vragen gok ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

The Eagle schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:08:
@Ethiron voor 74 euro mag je bijna aangifte gaan doen van poging tot oplichting :X

Bel https://www.dakraampje.nl/ even. Die hebben veel Velux accesoires en zijn behoorlijk goedkoop. De ZOZ152 staat niet op hun site, maar als ik de prijze van de accesoires die niet op de site staan zie zullen ze geen 74 euro vragen gok ik ;)
Goede tip, thanks! Ga even bellen.

En die offerte volgt ook nog na een uitgevoerde opdracht van € 5000…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Kan iemand zo'n dingetje niet even opmeten :) ? Buitendiameter, binnendiameter, hoogte en klaar ben je.
Iemand die handig is met een 3D-printer kan het dan zo namaken en nog in een gewenste kleur printen ook.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@The Eagle Helaas, zij verkopen het ook niet.

@ThinkPad Ik pak dadelijk even mijn schuifmaat en dan zal ik eens meten en het hier delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 05-09-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:05
Eigenlijk wel een handig dopje op die manier!
Kan niet moeilijk zijn, weet alleen de diameter van het pinnetje niet anders was die al klaar geweest. Vanavond maar ff één in elkaar knutselen in Tinkercad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:45

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zilverdael80
Mooi ... printer aangeslingerd voor een aantal stuks (wit PLA)...
Voor materiaal+verzendkosten (of ophalen in Wijchen) kan je ze bestellen ;) (ff via PB)
(nee, geen commercieel oogpunt, ik hoef er niks aan te verdienen, dus valt binnen de licentie)
Ben alleen van mening dat €75 voor 4 stuks crimineel is.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hé wat gaaf, dat is een leuk initiatief @Zilverdael80! _/-\o_

Ik stuur je even een PB.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:03
bombadil schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:06:
Nee: in de binnenkant moet de pin van het Velux vergrendelmechanisme vallen waardoor het raam blokkeerd :)
Lijkt erop maar is dus niet bedoeld als stopper zoals je dat bij een deur vaak ziet.

Uiteraard zou er iets vergelijkbaars moeten zijn. Een dop van een frisdrankfles (op de juiste lengte ingekort) zou al voldoende kunnen zijn :Y

Jeetje, even niet gezien dat het een oud topic is. waar is de M-F Oma als je haar nodig hebt?!

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 05-09-2024 11:39 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Heeft ieder Velux raam zo'n pin voor die vergrendeling? Heb nooit geweten dat dit bestond...

Ik heb een zelf gemaakte hor die geheel over de raamopening zit en aan de onderzijde scharniert. Als ik dan het raam open heb dan drukt de bovenzijde van het Velux raam gewoon tegen het frame van de hor aan, en dat voorkomt dat het raam te ver open gaat met wind.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 05-09-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
FastFred schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:59:
Heeft ieder Velux raam zo'n pin voor die vergrendeling? Heb nooit geweten dat dit bestond...
Volgens mij wel ja. In het frame zit er één waardoor je het raam op een kiertje kan zetten.
De pin zit links of rechts bovenin het frame van het raam wat open klapt. in het kozijn zit een gaatje waar deze pin ingeschoven kan worden en zo voorkom je dat het raam (minder)ver open gaat.
Met een extra plugje kan je het raam dus een stukje verder open en op slot zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Bij mijn velux raam uit ~2020 zit er zelfs nog één aan de onderkant. Waardoor je hem dus volledig kunt omdraaien en ook op ze plek locken. Handig voor schoonmaken en als je meer hoofdruimte wilt bij ander werk in die hoek :-D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Met dank aan @Zilverdael80 kan ik ze nu op meerdere plekken vastzetten!

Ik ben echt positief verrast over de kwaliteit. Ik had nog nooit een 3D-geprint object vastgehouden, maar het is echt keihard en met een hele strakke afwerking.

Pics or didn’t happen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kA2lyNOg9csL8hejxmCdwOjM3Ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCJgzezcGniwzXSyBrl0Rd1d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq_l4XHL0j44kTNntyhMUtitlYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQeT4BAPyhQEXhXcOHOUNuB9.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals dank, echt fantastisch! En dat voor een fractie van de offerte van € 75…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Ethiron schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:15:

Ik ben echt positief verrast over de kwaliteit. Ik had nog nooit een 3D-geprint object vastgehouden, maar het is echt keihard en met een hele strakke afwerking.

Nogmaals dank, echt fantastisch! En dat voor een fractie van de offerte van € 75…
Tof om te zien.
Afwerking kon wel beter, maar voor een functioneel product vond ik het prima zo.
Goed om te lezen dat simpele oplossingen soms zo veel plezier kunnen opleveren voor iemand anders dan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelling Crow
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-09 21:30
Zilverdael80 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:15:
[...]

Mooi ... printer aangeslingerd voor een aantal stuks (wit PLA)...
Voor materiaal+verzendkosten (of ophalen in Wijchen) kan je ze bestellen ;) (ff via PB)
(nee, geen commercieel oogpunt, ik hoef er niks aan te verdienen, dus valt binnen de licentie)
Ben alleen van mening dat €75 voor 4 stuks crimineel is.
Ik heb net de dopjes binnengekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82mziMB3wknXPqwvQ-CuEVDA590=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nh49rLnJsLppc5pBEComQNEM.jpg?f=fotoalbum_large

Supersnel en goedkoop geleverd…Ze passen perfect! 💪🙏🏻👊🏻

Superbedankt Thijs!

Gr. Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Ethiron schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:15:

Pics or didn’t happen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je toevallig ook een iets andere foto van de pin uit het dakraam zelf? Wil even kijken of dit ook iets voor mij is.

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Bellerophon Zal vanavond even voor je kijken.
Pagina: 1