Upload issue qua snelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Goedenavond,

Ik ben al een hele avond bezig met een probleem en zie door de bomen het bos niet meer.

Situatie:
Switch:
- 1gbit eurofiber connectie

Server 1
HP DL380 Gen10
- 10gbit verbinding naar switch
- Download speed ~900mbps
- Upload speed ~900mbps

Server 2
HP DL380 Gen10
- 10gbit verbinding naar switch
- Download speed ~900mbps
- Upload speed ~15mbps

Beide servers hebben identieke OS (Proxmox 7.4.3), in logs kan ik niet terugvinden. Issue doet zich zowel binnen de nodes als VM voor. Ook een SCP naar server 1 geeft max ~15mbps.

Switch porten zijn identiek geconfigureerd. Auto negotation staat uit, en de /etc/network/interfaces zien er identiek uit.

Ik werk op afstand en heb dus nog niet alles kunnen uitsluiten; de enige mogelijk problemen die ik in gedachten heb:
- 1 van de fibers zit vuil tussen (geen idee of dan download wel vol speed kan zijn of dat dat ook niet zou kloppen dan?)
- 1 van SFP module werkt niet zoals het hoort

Is 1 van de bovenstaande issues voor de hand liggend? Of zijn er nog andere ideeën?

Alvast enorm bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan je dat niet uitsluiten door de kabels even om te prikken? Als je weer op locatie bent dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
fm77 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 01:34:
Kan je dat niet uitsluiten door de kabels even om te prikken? Als je weer op locatie bent dan :)
Haha zeker! Alleen ben ik daar maandag pas weer, dus was tot die tijd benieuwd of het voor de hand ligt, en of een beetje vuil dit kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Is de NIC firmware identiek op beide systemen?

Desnoods even de nieuwste SPP eroverheen draaien als er nog support op de servers zit (of je hem “elders” verkregen hebt) en dan op beide nodes om zeker te zijn dat de software (incl. firmware) ook identiek is.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 15-04-2023 08:33 ]

I reject your reality and substitute my own