Ook wij willen (uiteindelijk) zonnepanelen.
Nadat diverse kleinere en lokale ondernemers niet reageerden op mails, (regio eindhoven) uitgekomen bij ZP. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met ze en ik hoop dat jullie dat ook kunnen zeggen over hun advies:
De foto's:
Dak op het oosten met een hellingshoek van 51 graden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/egcu5uRTbiPWzLgiSYnHDjGK.png?f=user_large)
Beschikbaar circa 10 x 7,50 meter
Met een jaarverbruik van circa 6.500 kWh gekozen voor een vol dak.
De meterkast is 3 fasen en voorzien van krachtstroom.
Als budget dacht ik circa 10-11.000 euro nodig te hebben, maar ZP bleef daar onder. Zie verderop.
Ik hou van een simpel systeem dat gewoon werkt en allerlei fancy uitleenmogelijkheden is voor mij niet essentieel.
Het advies van ZP:
17 zonnepanelen 400 Wp (DMEGC DM400M10-54HBB/-V)
1 x zonneplan omvormer (RAJ R5-6K-T2)
Max.PV Array Power [Wp]@STC: 9.000
Max. AC Power*1 [VA] 6.600
1 x One 4G module
Het legplan:
/f/image/vlfGCYnN4jY4bT4iYvNOBvqT.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet een basis uitvoering zonder optimizers of wat dan ook. Ik begreep dat de omvormer 2 strings (?) aankon. Links en rechts worden dus een aparte "groep"
Schaduw van de schoorsteen is minimaal en de dakkapel zou hooguit paneel 10 en 15 kortdurend kunnen schampen.
Met 17 panelen op oost is er een verwachte opbrengst van 5900 kWh
De kosten voor al dit moois bedragen 8827 euro, wat neerkomt op 1,30 euro per Wattpiek.
Kunnen jullie je vinden in dit advies of is er nog iets dat ik over het hoofd zie?
Nadat diverse kleinere en lokale ondernemers niet reageerden op mails, (regio eindhoven) uitgekomen bij ZP. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met ze en ik hoop dat jullie dat ook kunnen zeggen over hun advies:
De foto's:
Dak op het oosten met een hellingshoek van 51 graden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/egcu5uRTbiPWzLgiSYnHDjGK.png?f=user_large)
Beschikbaar circa 10 x 7,50 meter
Met een jaarverbruik van circa 6.500 kWh gekozen voor een vol dak.
De meterkast is 3 fasen en voorzien van krachtstroom.
Als budget dacht ik circa 10-11.000 euro nodig te hebben, maar ZP bleef daar onder. Zie verderop.
Ik hou van een simpel systeem dat gewoon werkt en allerlei fancy uitleenmogelijkheden is voor mij niet essentieel.
Het advies van ZP:
17 zonnepanelen 400 Wp (DMEGC DM400M10-54HBB/-V)
1 x zonneplan omvormer (RAJ R5-6K-T2)
Max.PV Array Power [Wp]@STC: 9.000
Max. AC Power*1 [VA] 6.600
1 x One 4G module
Het legplan:
/f/image/vlfGCYnN4jY4bT4iYvNOBvqT.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet een basis uitvoering zonder optimizers of wat dan ook. Ik begreep dat de omvormer 2 strings (?) aankon. Links en rechts worden dus een aparte "groep"
Schaduw van de schoorsteen is minimaal en de dakkapel zou hooguit paneel 10 en 15 kortdurend kunnen schampen.
Met 17 panelen op oost is er een verwachte opbrengst van 5900 kWh
De kosten voor al dit moois bedragen 8827 euro, wat neerkomt op 1,30 euro per Wattpiek.
Kunnen jullie je vinden in dit advies of is er nog iets dat ik over het hoofd zie?
/f/image/1YT84vxzG27dLyt0IlKDvSV4.png?f=fotoalbum_large)