Handmatige koffiemolen elektrisch aandrijven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyingAngel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-07 21:43
Een tijdje geleden heb ik een nieuwe koffiemolen gekocht, een 1Zpresso K-Max.
Nu heb ik het idee gekregen om deze te motoriseren. Uiteraard had ik ook een electrische koffiemolen kunnen kopen, maar ik vind het knutselen ook gewoon leuk.
Ik heb een 3D printer en ik red me goed genoeg in sketchup zodat ik zelf tekeningen kan maken.
Ik heb nog een Bosch PSR 14,4-2 accuboormachine liggen die genoeg koppel heeft om zelfs op de fijnste stand de bonen te kunnen malen. De motor en het planeetwielmechanisme wil ik dan uit de boor halen en op de koffiemolen plaatsen. Daarnaast heb ik nog een 12V 2A voeding en een PWM controller liggen. Is het met dit alles haalbaar om de molen aan te drijven?

[ Voor 8% gewijzigd door DyingAngel op 14-04-2023 21:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik de plaatjes op https://koffietcacao.nl/product/1zpresso-k-max-handmolen/ zie kan de slinger er af en hou je dan een achtkant over. Betekent dat je met een simpele dop op je accutol dat ding aan zou kunnen drijven.
Bij de Action haal je een simpel doppensetje en een verloopje voor je accutol van hex naar vierkant voor aansluiting van de dop, en klaar ben je :)

Overigens behoorlijk zonde om dat met een koffiemolen van 200 euro te doen. Maar dat terzijde :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 12:21
Als je wil dat het binnen no time kapot is. Vooral doen.

Ben je echt serieus? Een veel en veel te dure handmatige koffiemolen kopen, (250+, wtf!) en dan de boel willen aandrijven met een boormachine? Dat kan niet serieus zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:06
Je hebt een printer, dus je bent waarschijnlijk ook wel een beetje bekend met de uitdagingen rond de z as (bij ender (clone) machines), je gaat nu ook een as - as koppeling maken, het zal redelijk uitgelijnd moeten zijn. Het moet voldoende koppel overbrengen en bijvoorbeeld ook stoppen als het maalwerk vastloopt. (Hoor ik daar sensor less homing...?🫣)

Een stappenmotor van een printer, een (goedkoop) moederbordje (skr 1.3 of 1.4 oid, setjes zijn al te koop voor 30 euro)
En wat Marlin gefröbel en je komt een heel eind.

Dat het een dure route is, lekker belangrijk. Of had je geld van @WEBGAMING gebruikt om dit te doen terwijl je eigenlijk eten moest kopen op de markt????😅😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
WEBGAMING schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:13:
Als je wil dat het binnen no time kapot is. Vooral doen.

Ben je echt serieus? Een veel en veel te dure handmatige koffiemolen kopen, (250+, wtf!) en dan de boel willen aandrijven met een boormachine? Dat kan niet serieus zijn toch?
1 april is al een poosje achter ons, dus vrees serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Ik herinnerde me dit topic toen ik deze reddit post zag:

https://www.reddit.com/r/3Dprinting/s/4AXvMkOFx9
Pagina: 1