15 meter HDMI 2.1 kabel door kabelgoot.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 23:10
Hi,

Hopelijk een makkelijk te beantwoorden vraag. Ik zie door de bomen het bos niet meer. " Even een HDMI kabel kopen ", is tegenwoordig wat lastiger met 4K/120hz / 8K.

Situatie:

Ik ga van zwevend TV meubel via de muur, kruipruimte, naar de andere kant van de woonkamer naar een 4K laser projector. De kabel moet dus wel enigzins een hoek kunnen maken.

Deze kabel, daar lees ik dan weer dattie vrij stug is en er specifiek een warning staat over kabelgoten etc.

Bij deze kabel lees ik iets over een handshake probleem..

En een hoop andere kabels hebben uberhaupt geen recenties.

Iemand ervaring mee?

Momenteel staat de kruipruimte nog deels onderwater (net opgeleverd), en ik doe dit klusje het liefst maar 1 keer :+ .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

Denk dat je het beste naar HDMI kabels met glasvezel kan kijken. Lange lengtes en hoge bandbreedte gaat waarschijnlijk niet lukken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Twazerty schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:39:
Denk dat je het beste naar HDMI kabels met glasvezel kan kijken. Lange lengtes en hoge bandbreedte gaat waarschijnlijk niet lukken.
Dat zijn bovenstaande kabels allemaal. :) Ik weet echter totaal niet welke ik moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:03
Inverted_World schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:24:
Hopelijk een makkelijk te beantwoorden vraag. Ik zie door de bomen het bos niet meer. " Even een HDMI kabel kopen ", is tegenwoordig wat lastiger met 4K/120hz / 8K.
Situatie:
Bij deze kabel lees ik iets over een handshake probleem..
Iemand ervaring mee?
Geen ervaring, maar de genoemde kabel heeft 1 slechte recensie en 5 uitstekende recensies.
Gegeven het feit dat consumenten eerder een slechte recensie plaatsen dan een goede denk ik dat je er van uit mag gaan dat die ene slechte recensie niet significant is voor de kwaliteit van de kabel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:58
RuiPro kabels op amazon zijn heel lekker soepel. Ik heb een 30m tussen pc op zolder en 4k tv in woonkamer hiermee verbonden via kruipruimte.
Door 3/4" of 5/8" buis ga je nooit een hdmi stekker krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
zzattack schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:22:
RuiPro kabels op amazon zijn heel lekker soepel. Ik heb een 30m tussen pc op zolder en 4k tv in woonkamer hiermee verbonden via kruipruimte.
Door 3/4" of 5/8" buis ga je nooit een hdmi stekker krijgen.
Dankje voor je antwoord.
Ik zie er drie!

HDMI 2.1
HDMI 2.1 " Certfied "
en
Certified S

Welke heb jij? En wat is het verschil in certified in hemelsnaam, scheelt best wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:18
Zelf deze langs/in de vloer gelegd en met meerdere andere kabels in een kabelgoot.

https://www.amazon.com/Ca...iber-Active/dp/B09GCWDXFZ

Ik heb de 10 meter variant, ik had daarvoor vaak problemen en deze heeft dat opgelost. Werden gepromoot voor Xbox, had met andere kabels minder succes.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberGuardian
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 16:16
Ik heb zelf ook een behoorlijke afstand moeten overbruggen met mijn HDMI kabel, hier zaten veel scherpe hoeken in waardoor ik specifiek gezocht heb naar een flexibele kabel. Afstand was 15M, heb tot nu toe geen enkel probleem ervaren met de kabel, heeft behoorlijk wat harde duwen (door de goten) overleefd en draait nu al anderhalf jaar zonder problemen. _/-\o_

Dit is de kabel https://www.amazon.nl/FIB...atibel/dp/B09L15QRG2?th=1
Ook genoeg reviews om een vergelijking te kunnen geven.

Edit: zie dat deze momenteel ook een 24% kortingsvoucher heeft :*)

[ Voor 18% gewijzigd door CyberGuardian op 21-04-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Dank voor de reacties... Uiteindelijk voor de RUIPRO 8K HDMI Glasvezel Ultra-gecertificeerde kabel 15 meter HDMI 2.1 gegaan. Helaas kan ik pas testen over anderhalve maand, maar hij wordt al wel gemonteerd. We gaan het zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Inverted_World op 21-04-2023 14:53 ]

• Ventasus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-05 11:12
Inverted_World schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:52:
Dank voor de reacties... Uiteindelijk voor de RUIPRO 8K HDMI Glasvezel Ultra-gecertificeerde kabel 15 meter HDMI 2.1 gegaan. Helaas kan ik pas testen over anderhalve maand, maar hij wordt al wel gemonteerd. We gaan het zien.
en hoe is het gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
Haha, dat is nog eens een oud topicje omhoog kicken :'(

Maar om inderdaad even te delen, het is goed gegaan haha. Alles werkt.

Ik kom nooit aan de kabel, want wil liever nooit in de positie komen dat ik hem moet vervangen. :P
Pagina: 1