Toon posts:

Nog een GA-7DXR / raid vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het GA-7DXR moederbord (specs). Moet ik dat RAID gedoe nou echt gebruiken? Ik wil uiteindelijk gewoon een stuk of vier schijven, een dvdspeler en een cd-rw installeren zonder dat RAID schijven begint te mirroren of data begint te splitsen over 4 schijven?

p 1. HDD
s 1. HDD

p 2. HDD
s 2. HDD

p 3. CDRW

p 4. DVD

Of moet ik hiervoor een ander moederbord kopen?

Alvast bedankt,

d0g1e

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Voor zover ik bergijp, niet.
Dit staat in de manual:

IDE 1and IDE 2 Supports PIO mode 3, 4 UDMA 33 /
ATA 66 / ATA100 IDE & ATAPI CD-ROM
IDE 3 and IDE 4 Compatible with Raid, Ultra ATA100,
Ultra ATA66, Ultra ATA33, EIDE
4 IDE bus master IDE ports for up to 8 ATAPI devices
^^^^^^^^^^^^^^^^
zou dus geen probleem moeten geven.
Misschien dat de 3 en 4, die PIO supporten niet geschikt zijn voor alle cd (RW)'s etc. Die moet je dan maar omruilen met je disken.

Ik zit er ook over te denken om dit bord te kopen. Maarja dan moet ik er ook weer DDR bij kopen. Ben er nog niet uit...

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op mijn 7DXR gebruik ik 4 devices per lint als master op alle vier de controlers als normale IDE opsteling
IDE 0 P 20G hD w2k/winME
IDE 0 s
IDE 1 P Teac brander
IDE 1 s
IDE 2 P 8gig HD win98
IDE 2 s
IDE 3 P philips cdrom
IDE 3 s

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan er max 8 atapi devices op aan sluiten, maar mijn vraag is dan, moet ik dan een RAID level kiezen, of kan ik ze gewoon als 4 losse schijven gebruiken. Ik wil namelijk helemaal niet dat er schijven gekopieerd worden of dat data wordt verspreid over 4 schijven.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op zondag 02 september 2001 11:58 schreef d0g1e het volgende:
Dus ik kan er max 8 atapi devices op aan sluiten, maar mijn vraag is dan, moet ik dan een RAID level kiezen, of kan ik ze gewoon als 4 losse schijven gebruiken. Ik wil namelijk helemaal niet dat er schijven gekopieerd worden of dat data wordt verspreid over 4 schijven.
Er zit toch een Promise controller op? Volgens mij moet je wel een array aanmaken, maak gewoon een striped array en prop er één disk in; wordt er niks speciaals gedaan als mirroring, striping of wat dan ook (heb je gewoon een losse disk). Zo heb ik het ook eens gedaan. Misschien is er een andere oplossing, maar voor mij werkte het destijds prima zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Ik dacht dus van niet.
Gewoon aansluiten.

Is er iemand die het zeker weet?

Vraag het morgen ff in de winkel.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt, fijn om te zien dat ik niet de enige ben die twijfelt :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

IK gebruik hem nu in niet raid opstelling dus gewoon een enkele hd op de lint en op de andere lint een CDrom device

weet wel dat bij de A7V133 er speciaal 'n jumper is voor de RAID optie te enablen dus gewoon U100 of RaiD en dan bijbehorende driver installeren U100 of RAID afhankelijk wat je gekozen hebt default stond die op U100 zo heb ik hem ook ingesteld

OP de GA7-DXR heb ik ook gewoon de U100 drivers gebruikt dus niet de RAID en het werkt waarom bij de GA7-DXR staat de RAID jumper standaartd op U100mode en niet op RAID mode

page36 mobo boekje GA7-DXR JP-54

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1