Ik wil een schakeling maken waarbij dagelijks op een vast tijdstip een mp3 wordt afgespeeld.
Het is bedoeld voor een geocache buitenshuis, waarbij ik niet wil dat ik iedere maand de batterij moet wisselen. Liefst iets wat minimaal een jaar zonder onderhoud kan blijven draaien.
Eisen:
- voeding op batterij
- minimaal stroomverbruik
- nauwkeurige tijd
- eenvoudig
- goedkoop
Mijn eerste gedachte was een Arduino, een RTC time module en een DFPlayer mini.
Maar ik ben bang dat het stroomverbruik van de Arduino te hoog is en dat het veel simpeler kan. Ik heb gevonden dat ik de DFPlayer mini direct kan aansturen door een contact te sluiten en dat ik dan geen Arduino meer nodig heb.
Ik zit nu te denken om een simpel digitaal klokje te kopen en daar het luidspreker signaal van te gebruiken om de mp3 speler te activeren.
Bijv. een goedkoop klokje zoals de IKEA Kupong.
Is dit een goed idee of niet?
Of heeft iemand een betere oplossing?
Het is bedoeld voor een geocache buitenshuis, waarbij ik niet wil dat ik iedere maand de batterij moet wisselen. Liefst iets wat minimaal een jaar zonder onderhoud kan blijven draaien.
Eisen:
- voeding op batterij
- minimaal stroomverbruik
- nauwkeurige tijd
- eenvoudig
- goedkoop
Mijn eerste gedachte was een Arduino, een RTC time module en een DFPlayer mini.
Maar ik ben bang dat het stroomverbruik van de Arduino te hoog is en dat het veel simpeler kan. Ik heb gevonden dat ik de DFPlayer mini direct kan aansturen door een contact te sluiten en dat ik dan geen Arduino meer nodig heb.
Ik zit nu te denken om een simpel digitaal klokje te kopen en daar het luidspreker signaal van te gebruiken om de mp3 speler te activeren.
Bijv. een goedkoop klokje zoals de IKEA Kupong.
Is dit een goed idee of niet?
Of heeft iemand een betere oplossing?