AMD Ryzen 7000 (ZEN4) levertijden&beschikbaarheid topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:29

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-H6qRypyD0LZQGDXCwxK0T4baE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vFRQODHgDTUlrC2qFq1e3Ymz.png?f=user_large

Dit topic is er voor bedoelt om met elkaar te discussiëren over de beschikbaarheid en levertijden van de Ryzen 7000 processors. Gezien de anticipatie en hoge verwachting van de genoemde processors leek mij het een toevoeging om hier een topic over te maken.

AMD Ryzen (ZEN4) levertijden en beschikbaarheid topic

Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. De rest is off topic en wordt waar mogelijk verwijderd.
  • Slowchat mag in onze discord: Discord
  • Geen scalperdiscussies!
  • Geen aankoopadvies!
  • Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
  • Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
  • Garantie-issues.
Als je je niet kunt houden aan bovenstaande is het tijdelijk exit van Tweakers. We blijven niet bijsturen.
Posts die hier niet horen worden zonder notificatie verwijderd.

Blijf alsjeblieft rapporteren. We zien door de snelle stroom berichten niet alles. Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer het, want jouw bericht moeten we anders ook trashen wat nóg meer werk oplevert.

Hier maar verder dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
Samenvatting voor de situatie nu ?

De eerste inkomende batches hebben vertraging en moeten nog in Nederland arriveren.

Ik kreeg de datum 18 april door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepanther7
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 19:30
Ik heb op 10 april de 7800X3D besteld bij Megekko.
Laatste update van de bevestiging is ook 18 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
Ik zie bij Azerty dat de voorraad bij de leverancier van 50 naar 34 is gegaan. Kennelijk wat beweging daar.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:54
Afgelopen donderdag ook de 7800X3D bij Megekko besteld. Kleine vertraging en zou bij mij ook 18 april geleverd moeten worden. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien nog even erbij vermelden dat je de X3D series bedoelt want de 7000 series zijn volgens mij verder overal gewoon op voorraad.

Net een nieuwe build gemaakt met de 7950X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Leverdatum inmiddels van dinsdag naar woensdag verzet.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik houd sinds vorige week de beschikbaarheid van de 7800X3D in de gaten, maar bij Megekko zie ik dat de leverdatum iedere dag met een dag vooruit wordt geschoven (of anders gezegd: de leverdatum is altijd overmorgen). Doet mij vermoeden dat ze zelf ook geen idee hebben wanneer de CPU's daadwerkelijk geleverd worden.

Heeft er iemand uberhaupt al eentje geleverd gekregen van deze shop, of neemt men vooral bestellingen aan en that's it?

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 17-04-2023 18:11 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unox23
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb op 8 april besteld bij Megekko en krijg inderdaad iedere dag een mail dat de leverdatum weer met een dag is opgeschoven.
Volgens de klantenservice is dit omdat de leverancier zegt ze op voorraad te hebben, maar deze haalt de leverdatum steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada007
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik verwacht vandaag of morgen wel een mailtje van Azerty of de eerder genoemde levering van 18 april haalbaar is of niet. Verwacht niet dat ze hem al binnen hebben, maar een mailtje dat die weer vertraagd is verwacht ik onderhand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
dada007 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:14:
Ik verwacht vandaag of morgen wel een mailtje van Azerty of de eerder genoemde levering van 18 april haalbaar is of niet. Verwacht niet dat ze hem al binnen hebben, maar een mailtje dat die weer vertraagd is verwacht ik onderhand wel.
Zag de “voorraad bij leverancier” wel verminderen, heb me pc compleet daar besteld, maar omtrent de 7800x3d geen woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
Nyazzin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:44:
Afgelopen donderdag ook de 7800X3D bij Megekko besteld. Kleine vertraging en zou bij mij ook 18 april geleverd moeten worden. Ben erg benieuwd!
Hier inderdaad ook weer een dag opgeschoven. Alle alle onderdelen zijn op voorraad alleen de CPU nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
spone schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:11:
Ik houd sinds vorige week de beschikbaarheid van de 7800X3D in de gaten, maar bij Megekko zie ik dat de leverdatum iedere dag met een dag vooruit wordt geschoven (of anders gezegd: de leverdatum is altijd overmorgen). Doet mij vermoeden dat ze zelf ook geen idee hebben wanneer de CPU's daadwerkelijk geleverd worden.

Heeft er iemand uberhaupt al eentje geleverd gekregen van deze shop, of neemt men vooral bestellingen aan en that's it?
Yep, dag 1 besteld en een dag later geleverd. Als je dringend op zoek bent kan je blijkbaar nog steeds terecht op alternate.be , daar zijn ze nog steeds makkelijk leverbaar (binnen 2 dagen, verzending naar NL zal wel wat tijd kosten waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:31
https://www.notebooksbill...yzen+7+7800x3d+cpu+800136 hier op voorraad kost wel 518 Euro met verzending en extra BTW voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Mail van Megekko:

Helaas is de levering wederom vooruit geschoven, we verwachten een zeer grote levering waardoor we alle wachtende backorders direct kunnen voorzien, gezien de grootte van de levering kan er vertraging zijn ontstaan. Wij hopen, net als jij, de zending morgen eindelijk te mogen ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Rorata schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:12:
Mail van Megekko:

Helaas is de levering wederom vooruit geschoven, we verwachten een zeer grote levering waardoor we alle wachtende backorders direct kunnen voorzien, gezien de grootte van de levering kan er vertraging zijn ontstaan. Wij hopen, net als jij, de zending morgen eindelijk te mogen ontvangen!
Dus ook gewoon de 18de net als bij azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Waar ik bang voor ben is dat de webshops wel een grote bestelling hebben gedaan maar er maar een fractie daarvan geleverd wordt door de leverancier.

Ik heb nu op 2 paarden gewed en 2 CPU's besteld maar straks krijgen beide shops op dezelfde dag geleverd en zijn er 2 onderweg. Wellicht toch maar weer 1 annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorrend_varken
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:23
Alternate heeft ze nu ook. Meteen maar eentje gekocht daar. https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1898270

[ Voor 52% gewijzigd door Knorrend_varken op 18-04-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
Ik zag het net, early adopters hebben weer pech met pre-order die niet geleverd werd. Even Azerty mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 14:26
Ik ben benieuwd inderdaad als Megekko vandaag gaat leveren... geeft wel beetje hoop dat steeds meer webwinkels een levertijd van enkele dagen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Levertijd bij Megekko nu op zaterdag gezet...

Edit: En nu weer terug naar morgen...

[ Voor 31% gewijzigd door V-rg op 18-04-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1987
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08 22:51
lukt me niet eens in te loggen bij megekko, inlog knop doet niks...al men browsers, ben ik de enigste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Lucky1987 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:36:
lukt me niet eens in te loggen bij megekko, inlog knop doet niks...al men browsers, ben ik de enigste?
Werkt bij mij wel (gebruik zelf Firefox).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:13
Megekko:

Hartelijk dank voor je mail.

Helaas is de levering opnieuw uitgesteld doordat de leverancier nog steeds niet bij ons is gekomen. De leverancier zou inderdaad gisteren moeten bezorgen of vandaag, dit is echter nog steeds niet gebeurd. We hopen zo spoedig mogelijk de AMD Ryzen 7 7800X3D te mogen ontvangen zodat we deze ook spoedig bij jou kunnen bezorgen. Excuus voor de opgelopen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Haha wat een shitzooi ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:43
Hier een nieuw systeem besteld bij megekko met een 7800x3d. Zaterdag werd er aangeven dat ik hem vandaag zou ontvangen, maar nu net een melding dat het donderdag zou worden geleverd. Verder zie ik vaak dat de levertijd van 1 t/m 4 dagen wordt weergegeven op dezelfde dag. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Misschien dan voor een 7700x gaan? Speel voornamelijk op 4k met een 3080ti.

Net een reactie van megekko ontvangen.

"Helaas is de AMD Ryzen 7 7800X3D nog niet binnen gekomen in ons magazijn. Vorige week hebben wij op releasedatum helaas te horen gekregen vanuit de leverancier dat er problemen zijn in het logistieke proces, hij is vast komen staan in het buitenland.

We hebben helaas geen verdere informatie meer gekregen van de verloop van de reis van de producten. Wij zitten ook met smart op de processoren te wachten en we hopen ze deze week uit te kunnen leveren.

Als je nog verdere vragen hebt dan horen we het graag"

[ Voor 53% gewijzigd door ArjanE007 op 18-04-2023 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
Hier ook weer een dag vertraagd naar 20 april nav update van Megekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Spacewide schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:08:
[...]

Ik zag het net, early adopters hebben weer pech met pre-order die niet geleverd werd. Even Azerty mailen.
En wat zegt azerty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witmoos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 23:02
Azerty me net het volgende bericht gestuurd:
Goedenavond,
Helaas heeft AMD vanmiddag aangegeven dat er een vertraging is met de processoren in te voeren in Nederland. wat exact het probleem is weet ik niet, maar er liggen er een heleboel voor ons. mijn collega's houden ondertussen alle andere kanalen in de gaten om alle voorraad die er in nederland is op te kopen om de backorders zsm uit te leveren. Niet het nieuws dat je wilt horen natuurlijk. maar AMD heeft de monopoly in deze dus we kunnen niet veel anders dan wachten. Als er meer info is of we hebben er 1 voor je binnen gekregen komen we weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igundam
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-07 21:14
Duurt lang!

Zelfde verhaal: 9 april besteld en bij Megekko continu met een dag of twee delayen. Nu op 20 april, wat ze vast weer uiteindelijk over het weekend gaan tillen.
Dat te bedenken dat er wel sites zijn die al sinds een ruime week eind april als verwachte levering aangeven.
Heb dat nog liever dan dit geschuif elke keer.

[ Voor 58% gewijzigd door igundam op 18-04-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Nu online
ArjanE007 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:09:
Hier een nieuw systeem besteld bij megekko met een 7800x3d. Zaterdag werd er aangeven dat ik hem vandaag zou ontvangen, maar nu net een melding dat het donderdag zou worden geleverd. Verder zie ik vaak dat de levertijd van 1 t/m 4 dagen wordt weergegeven op dezelfde dag. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Misschien dan voor een 7700x gaan? Speel voornamelijk op 4k met een 3080ti.

Net een reactie van megekko ontvangen.

"Helaas is de AMD Ryzen 7 7800X3D nog niet binnen gekomen in ons magazijn. Vorige week hebben wij op releasedatum helaas te horen gekregen vanuit de leverancier dat er problemen zijn in het logistieke proces, hij is vast komen staan in het buitenland.

We hebben helaas geen verdere informatie meer gekregen van de verloop van de reis van de producten. Wij zitten ook met smart op de processoren te wachten en we hopen ze deze week uit te kunnen leveren.

Als je nog verdere vragen hebt dan horen we het graag"
Het lijkt wel alsof ze zelf niet weten waar het is en of deze levering überhaupt wel komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1982
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-07-2023
Na de klantenservice van Azerty te hebben gemailed over een update heb ik zojuist een mail terug ontvangen van Azerty.
Er zijn problemen met het invoeren van de cpu in Nederland. Er liggen een groot aantal van onze processoren in een dock te wachten tot ze verzonden worden naar ons. MIjn collega's van de inkoop zijn de afgelopen uren druk bezig geweest om alle vrij gekomen losse stuks in Nederland op te kopen. Dit zodat we als AMD nog meer vertraging oploopt we wel nog wat klanten eerder kunnen uitleveren. mochten we meer info hebben of voorraad hebben dan laten we het zsm weten
Mijn bestelling staat open vanaf 6 april, het zal nog wel even wat langer gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dada007
Bijzonder, heb bij Azerty besteld(zit ook bij de eerste batch), vandaag nog een mailtje verstuurd met de vraag wat de status is, maar nog geen antwoord gekregen. Terwijl andere wel een mailtje hebben gehad van Azerty.
Had op z'n minst wel een rondgaand bericht verwacht :\

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Ik heb de order geannuleerd bij Azerty. Hij was op voorraad bij de lancering en dan weer niet.

Hiermee wil ik niemand aanmoedigen om hetzelfde te doen. Het is een prima webshop, maar ik hou er niet zo van dat mijn geld ergens vast zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Spacewide op 18-04-2023 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
7800x3D is onderweg vanuit Alternate.be
Levering duurt 1 dag, maar dat is wel in eigen land.

Deze processoren zijn gewoon op voorraad, maar sommige NL shops hebben wat problemen met inklaren van hun eerste levering.

[ Voor 40% gewijzigd door Spacewide op 19-04-2023 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
Ik heb ook mijn order maar geannuleerd bij Azerty (complete systeem). Ga toch op vakantie over 2,5 week voor 3 weken. Zie daarna wel hoe het met de voorraaden is e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zyraxion
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 13:18
Net contact gehad met Azerty en de batch zou vast zitten ergens bij de doune maar ze hebben momenteel geen enkel idee wanneer deze geleverd zou worden. Ze zijn er wel mee bezig.

Gewoon veel geduld hebben dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:12
bij alternate nl is hij toch gewoon op voorraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanE007
Bij alternate hebben ze nu de volgende levertijd indicatie.

"Op voorraad
voor 22:00 uur besteld, vandaag verzonden"

[ Voor 27% gewijzigd door ArjanE007 op 19-04-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sraf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Heb op 8 april bij Megekko besteld, steeds een mailtje dat het een dag opgeschoven wordt.
Had liever gezien dat ze één mail sturen met een update over de situatie en contact zoeken wanneer ze meer weten.
We wachten maar af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorrend_varken
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:23
Aggressor schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:43:
bij alternate nl is hij toch gewoon op voorraad?
gisteren (dinsdag) een besteld bij alternate.nl, staat nu op verzonden, verder nog geen track en trace.

[ Voor 13% gewijzigd door Knorrend_varken op 19-04-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sraf
Ik krijg zojuist mail van Megekko dat hij verzonden is. Hoop voor iedereen hier op hetzelfde goede nieuws.
Geniet ervan mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamPeacock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 16:38
sraf schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:25:
Ik krijg zojuist mail van Megekko dat hij verzonden is. Hoop voor iedereen hier op hetzelfde goede nieuws.
Geniet ervan mensen
Ik heb nog niets ontvangen, en op de productpagina staat nu vrijdag.

Ik hoop dat ik erbij ben, ik wacht nu al lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
sraf schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:25:
Geniet ervan mensen
Wanneer had jij je bestelling gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanE007
V-rg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:31:
[...]

Wanneer had jij je bestelling gedaan?
Ik zijn vorige post gaf hij aan dat hij de bestelling op 8 april had geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamPeacock
Email van MeGekko:
We hebben een klein deel binnen gehad, maar de grote shipment moet nog komen.

Het is op dit moment niet te zeggen of jij in de batch zit, zit je er bij krijg je vanavond om 23:00 een track en trace.

Zit je er niet bij, geen zorgen de andere zending van 6x de omvang is onderweg.

Hiermee voorzien wij iedereen, en meer.
Ik heb gevraagd wanneer de grote batch zou toekomen, ik wacht op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
ArjanE007 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:54:
[...]

Ik zijn vorige post gaf hij aan dat hij de bestelling op 8 april had geplaatst.
Ik op 11 april... dus dat wordt maar afwachten.
Ik heb gevraagd wanneer de grote batch zou toekomen, ik wacht op antwoord.
Ben benieuwd... als dat nog een week gaat duren dan zit ik serieus te denken om morgen te kijken als Alternate het nog steeds heeft en het daar te bestellen.

Ik was zelf eigenlijk al aan het afwachten tot een webwinkel het op voorraad had. Maar ja als Megekko erover liegt (en nog steeds doet overigens)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Ook even bij Azerty nagevraagd, die herhalen gewoon hetzelfde bericht van een paar dagen terug:
Helaas heeft AMD aangegeven dat er een vertraging is met de processoren in te voeren in Nederland.
Wat exact het probleem is weet ik niet, maar er liggen er een heleboel voor ons.
Mijn collega's houden ondertussen alle andere kanalen in de gaten om alle voorraad die er in Nederland is op te kopen om de backorders zo spoedig mogelijk uit te leveren.

Niet het nieuws dat je wilt horen natuurlijk, maar AMD heeft de monopoly in deze, dus we kunnen niet veel anders dan wachten.
Als er meer info is of we hebben er 1 voor je binnen gekregen komen we weer in de lucht.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Fuck it, ik heb maar besteld bij Alternate.nl. Als die inderdaad wel versturen vandaag, dan annuleer ik die van Megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamPeacock
V-rg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:32:
Fuck it, ik heb maar besteld bij Alternate.nl. Als die inderdaad wel versturen vandaag, dan annuleer ik die van Megekko.
Ik heb even gebeld naar Alternate en die effectief zou op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
IamPeacock schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:40:
[...]

Ik heb even gebeld naar Alternate en die effectief zou op voorraad zijn.
Ik snap even je zin niet :p wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unox23
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb ook op 8 april bij Megekko besteld en krijg zojuist een mailtje dat de 7800x3d wederom vertraagd is.
Wel heb ik nu ook bij Alternate besteld- dus zal ik de bestelling bij Megekko annuleren zodra die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igundam
Megekko vertraagd mijne naar 21 april - besteld op 9 april.
Zo wordt je toch wel verleid om bij een andere tent te gaan bestellen die blijkbaar wel leveren.

[ Voor 46% gewijzigd door igundam op 19-04-2023 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
igundam schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:15:
Megekko vertraagd mijne naar 21 april - besteld op 9 april.
Zo wordt je toch wel verleid om bij een andere tent te gaan bestellen die blijkbaar wel leveren.
Ik zou het doen. Als je op je webshop aangeeft 'Op voorraad' dan hoor je het ook op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
Hier ook weer een bericht gekregen dat de cpu is vertraagd naar de 21e. Ik heb een complete build in de bestelling staan. Sta op het punt om alles te annuleren, mede om hun valse voorraadstrategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Bij Alternate vanmiddag besteld en nu al verstuurd. Dat gaat stuk beter dan Azerty en Megekko.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
anathema schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:35:
Bij Alternate vanmiddag besteld en nu al verstuurd. Dat gaat stuk beter dan Azerty en Megekko.
Snap echt niet wat nou het probleem is en waarom de ene wel voorraad binnenkrijgt en de andere klaarblijkelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1987
Net bericht van megekko, mijne is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada007
Dan verwacht ik dat Azerty zo ook wel volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Alternate.nl geeft nu 'Klaar voor verzenden' aan :)
Heb dus net om 17:30 besteld bij hen.

Ik ga dus annuleren bij Megekko.

[ Voor 26% gewijzigd door V-rg op 19-04-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icy074
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 12:24
V-rg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:17:
Alternate.nl geeft nu 'Klaar voor verzenden' aan :)
Heb dus net om 17:30 besteld bij hen.

Ik ga dus annuleren bij Megekko.
Eerder besteld en nog niks anders dan een bevestigings mail gezien🤡

www.battlefield6.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Ik heb hem zojuist ook maar bij Alternate besteld nadat ik sinds 6 april (15.01 uur) bij Azerty in de wacht sta. Fingers crossed dat hij vandaag nog verzonden wordt (dat zou moeten gebeuren als de informatie op hun site klopt), dan kan ik de Azerty order annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
Eerder besteld en nog niks anders dan een bevestigings mail gezien🤡
Kijk bij 'Mijn bestellingen' op Alternate. Want de T&T mail heb ik inderdaad nog niet gekregen, die krijg je vaak pas rond 23:00.

[ Voor 75% gewijzigd door V-rg op 19-04-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
Ik ook uiteindelijk bij Alternate besteld en bestelling staat op verzonden. Bij Megekko uiteindelijk geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn bestelling bij Sicomputers.nl is verzonden :)

Ook geannuleerd bij azerty.

[ Voor 23% gewijzigd door Cobiwan op 19-04-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
Net ook maar een order ingelegd bij alternate in de hoop dat hij vandaag verzonden wordt. Rest van de build laat ik dan wel door megekko leveren.

Edit: hij is inmiddels verzonden.

[ Voor 13% gewijzigd door ArjanE007 op 19-04-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Iemand nog iets gehoord van azerty ? Laatste bericht aan mij benoemde de 18de....

Nu zelf gemaild maar nog niks terug gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Palindrome schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:09:
Iemand nog iets gehoord van azerty ? Laatste bericht aan mij benoemde de 18de....

Nu zelf gemaild maar nog niks terug gehoord.
Yup pingkiller, zie hier:

pingkiller in "AMD Ryzen 7000 (ZEN4) levertijden&beschikbaarheid topic"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:23
Ik zie nu bij ook alle winkels staan dat je Jedi: survivor er gratis bij krijgt.
Dat was eerder niet het geval voor de X3D's. Zou toch mooi meegenomen zijn!
Zeker als het ook geld voor iedereen van ons die al sinds 6 april in de wacht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakhmet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-08 10:21
Ook hier gecanceld bij Azerty, jammer ook dat er zou weinig gecommuniceerd word naar de klant..

Besteld bij alternate en daar is status nu verzonden.

Hopelijk morgen binnen.

red een boom - eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Wat een gedoe zeg. Heb m ondertussen al bij 2 webshops besteld en als ik m nu nog een keer ga bestellen wordt mijn vrouw niet heel blij maar aan de andere kant, als Alternate m snel levert heb ik de CPU iig in huis.
Ben niet bang dat ik de 2x500 euro niet terug zal krijgen maar ergens beetje te gek om 1500 uit te hebben staan voor 1 processortje.... twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
JohnnyV76 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:44:
Ben niet bang dat ik de 2x500 euro niet terug zal krijgen maar ergens beetje te gek om 1500 uit te hebben staan voor 1 processortje.... twijfel twijfel.
Had ik ook, Megekko en Azerty reageerden snel op de annulering en storten terug binnen 3 en 5 dagen zeggen ze. Vind het verder ook netjes hoe Alternate dit doet, online zetten als ze het ook echt hebben.

Voordeel is ook nog es die game, waar ik zelf nogal naar uitkijk, dus mooi dat die erbij komt nu.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Nu online
Ik heb hem 18:13 bij Alternate Zakelijk besteld en nog steeds geen order- en/of verzendbevestiging. Hij staat ook niet tussen Bestellingen wanneer ik inlog.

[ Voor 4% gewijzigd door Rorata op 19-04-2023 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igundam
V-rg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:21:
[...]

Ik zou het doen. Als je op je webshop aangeeft 'Op voorraad' dan hoor je het ook op voorraad te hebben.
Heb dit inderdaad gedaan, 18:50 besteld bij Alternate. Voor morgen bezorging een verzendbevestiging gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakhmet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-08 10:21
Verzend bevestiging binnen! Hoppa

21.39 besteld vandaag bij Alternate.

red een boom - eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Nu online
Dan zal Alternate Zakelijk minder prio bij ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Sakhmet schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:35:
Ook hier gecanceld bij Azerty, jammer ook dat er zou weinig gecommuniceerd word naar de klant..

Besteld bij alternate en daar is status nu verzonden.

Hopelijk morgen binnen.
21ste verwachten ze nu en dezelfde dag verzending naar klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farynthane
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-12-2023
Heb gisteravond ook bij Alternate besteld en is al verzonden en komt vandaag binnen. Dus ook ik heb mijn bestelling bij Azerty geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Gisteravond laat toch ook maar besloten bij Alternate te bestellen gezien de berichten hier en omdat ze nog steeds op voorraad stonden. Heb de CPU bij Azerty geannuleerd maar ik wacht nog even tot ik bevestiging heb van Alternate voordat ik de CPU ook bij Megekko annuleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sraf
Kiampp schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:02:
Ik zie nu bij ook alle winkels staan dat je Jedi: survivor er gratis bij krijgt.
Dat was eerder niet het geval voor de X3D's. Zou toch mooi meegenomen zijn!
Zeker als het ook geld voor iedereen van ons die al sinds 6 april in de wacht staan.
Viel mij ook op inderdaad! Op de site van AMD zelf lijkt het te gaan om alle niet-x3d modellen.
Ik overweeg Megekko te mailen en om een code te vragen, gezien ik besteld heb binnen de actieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
sraf schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:40:
[...]

Viel mij ook op inderdaad! Op de site van AMD zelf lijkt het te gaan om alle niet-x3d modellen.
Ik overweeg Megekko te mailen en om een code te vragen, gezien ik besteld heb binnen de actieperiode.
Laat even weten wat ze zeggen. Ik heb een complete build bij azerty besteld op 6 april, maar wacht nog op de 7800x3d. Als megekko een code levert dan zal azerty dat ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
De status van de bestelling bij Alternate op de website is nu "Verzonden" al heb ik nog geen verzendbevestiging in de mail. Daarom nu ook maar definitief de processor bij Megekko geannuleerd. Toch wel erg benieuwd wat er nu allemaal achter de schermen gebeurt en hoe Alternate klaarblijkelijk wel een goede levering heeft ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sraf
Kiampp schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:50:
[...]

Laat even weten wat ze zeggen. Ik heb een complete build bij azerty besteld op 6 april, maar wacht nog op de 7800x3d. Als megekko een code levert dan zal azerty dat ook wel doen.
Heb dit als reactie:

Hartelijk dank voor je mail.

Geef ons een seintje als je hem binnen hebt! Wij zullen je dan voorzien van deze voucher. 😊

Als je nog verdere vragen hebt dan horen we het graag!

Hij komt vandaag binnen, dus dan mail ik ze vanavond nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Nu online
JohnnyV76 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:34:
De status van de bestelling bij Alternate op de website is nu "Verzonden" al heb ik nog geen verzendbevestiging in de mail. Daarom nu ook maar definitief de processor bij Megekko geannuleerd. Toch wel erg benieuwd wat er nu allemaal achter de schermen gebeurt en hoe Alternate klaarblijkelijk wel een goede levering heeft ontvangen.
Bij mij Klaar voor verzending bij Alternate. Toen ik de DHL app opende zag ik hem er ook opeens bijstaan maar heb nog geen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyraxion
Rorata schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:02:
Ik heb hem 18:13 bij Alternate Zakelijk besteld en nog steeds geen order- en/of verzendbevestiging. Hij staat ook niet tussen Bestellingen wanneer ik inlog.
Al iets meer gehoord? (Ik zou ook via zakelijk bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1987
zie nu ook idd de gratis game, maar heb besteld bij megekko voor die aanbieding er was....wel moeten wachten tot er geleverd word...
iemand toevallig al een mailtje gewaagd aan megekko ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Nu online
zyraxion schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:05:
[...]

Al iets meer gehoord? (Ik zou ook via zakelijk bestellen)
Hij is nu in behandeling en staat op Klaar voor verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Dat was bij mij nog wel gek, eerst stond ie op Verzonden en nu ook klaar voor verzending. Naja goede hoop dat ie vandaag verstuurd wordt en ook al mail van Megekko dat mijn order is aangepast. CPU er uit dus rest kan verstuurd worden, ook vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanE007
JohnnyV76 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:04:
Dat was bij mij nog wel gek, eerst stond ie op Verzonden en nu ook klaar voor verzending. Naja goede hoop dat ie vandaag verstuurd wordt en ook al mail van Megekko dat mijn order is aangepast. CPU er uit dus rest kan verstuurd worden, ook vandaag.
Die status stond er mij ook bij gisterenavond. Eerst stond hij op verzonden en later op klaar voor verzending. Hij is wel verstuurd gisteravond en is nu onderweg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Nu online
Ik weet niet of Klaar voor verzending al betekend dat die vandaag wordt verzonden bij Alternate. Ik wil namelijk mijn bestelling bij Megekko aanpassen en de 7800x3d weghalen zodat ik de rest van mijn pc onderdelen dan morgen zou ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Rorata schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:58:
Ik weet niet of Klaar voor verzending al betekend dat die vandaag wordt verzonden bij Alternate. Ik wil namelijk mijn bestelling bij Megekko aanpassen en de 7800x3d weghalen zodat ik de rest van mijn pc onderdelen dan morgen zou ontvangen.
Bij alternate lees ik dat als je voor 22:00 besteld, deze dezelfde dag nog verstuurd wordt. Hier in dit topic zijn er best wat mensen die de processor gisteren voor 22:00 besteld hebben en waar hij al onderweg is. Als je vandaag bestelt zou de processor vandaag verstuurd moeten worden. Bij mij reageerde Megekko heel snel en hebben ze de processor uit mijn bestelling gehaald. Daarbij ook het bericht dat de overige spullen vandaag verstuurd zullen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skredtsooj
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-09 15:13
Ik heb zojuist een bericht ontvangen van Azerty dat mijn bestelling onderweg is.

Ik had 'm besteld op 6 april 15:03. Hopen dat ie morgen bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
Gisteren rond 18:30 besteld bij Alternate en net half uurtje geleden geleverd. Nieuwe systeem build kan eindelijk beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
Oe bij dhl staat de nog steeds de status sorteren. Normaal zijn ze al onderweg.

Edit: Bezroger is onderweg :)

[ Voor 17% gewijzigd door ArjanE007 op 20-04-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
skredtsooj schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:27:
Ik heb zojuist een bericht ontvangen van Azerty dat mijn bestelling onderweg is.

Ik had 'm besteld op 6 april 15:03. Hopen dat ie morgen bezorgd wordt.
Potverdikkie... nu zie ik bij Azerty ook dat er een gereserveerd is, net nu ik bij Alternate besteld heb. 8)7
Als ik dat had geweten had ik nog wel een dag kunnen wachten. Nu hopen dat ze bij Azerty mijn mail lezen voor de annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
JohnnyV76 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:30:
[...]

Potverdikkie... nu zie ik bij Azerty ook dat er een gereserveerd is, net nu ik bij Alternate besteld heb. 8)7
Als ik dat had geweten had ik nog wel een dag kunnen wachten. Nu hopen dat ze bij Azerty mijn mail lezen voor de annulering.
Laat ze die van jou dan maar aan mijn order toevoegen zodat ze kunnen beginnen met bouwen ;)
Nu 2 weken later is de hele build inmiddels zo'n 50 euro goedkoper dan toen ik het bestelde en betaalde. Twijfel of ik daar nog iets over moet melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Eerste A620-moederbord is beschikbaar in de Pricewatch: ASUS TUF Gaming A620M-PLUS

En hier alle A620-moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Hier ook gereserveerd bij Azerty om 15u03 maar enkele dagen geleden geannuleerd en bij megekko, zelfde probleem daar..
Zonet bij Alternate.be besteld en verzonden op minder dan 15m..

Nu doet Alternate.be (Vlaamse kant) NIET mee voor de Star Wars Jedi Survivor code blijkbaar :(..
(Hopelijk krijg ik er alsnog eentje, enkel de FR site wou eraan meedoen.. had ik dat geweten had ik wel ff op de FR .be site besteld..)

DDR6000 CL30-38-38-96 geheugen was ook onmogelijk te bestellen de afgelopen 2 weken, dat ik voor een CL6400 CL32-39 kit gegaan ben.. ik kopieer wel de timings uit YouTube: Easy memory timings for Hynix DDR5 with Ryzen 7000.

Na 2 weken wachten vond ik het toch wel goed geweest, ik heb net wat tijd dit weekend om alles in elkaar te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyraxion
Verzonden bij bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
  • Registratie: Juli 2017
Ik heb Mijn Bestelling bij Azerty geannuleerd had hem daar op 06/04/2023 15:19 besteld maar stond nog steeds op "wachten op producten" na 2 weken wachten en geen direct zicht wanneer het geleverd gaat worden en naar aanleiding op post hier op het forum. Zojuist ook mijn 7800X3D bij Alternate besteld, staat momenteel klaar voor verzending.

Als het mee zit kan ik dan dit weekend mijn nieuwe systeem gaan bouwen.
Pagina: 1 2 Laatste