Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 12:36
Ik zoek een?
Goede soundbar voor in de woonkamer met Dolby Atmos/DTS:X ondersteuning

Wat is je budget?
250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het komt uiteindelijk in een kleine woonkamer en ik wil het gebruiken voor films en series

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf de SONY HT-XF9000 besteld. Deze kwam vandaag voorbij voor 237,-. Ik twijfel of de soundbar nog van deze tijd is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie nu steeds meer 3.1 of 3.1.2 soundbars. Bijvoorbeeld de Samsung HW-Q60B voor 220 euro. Wat maakt een soundbar nu echt goed? En zijn nieuwe soundbars beter dan bijvoorbeeld de HT-XF9000? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Beste antwoord (via TumTum op 27-04-2023 17:54)

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 22:26
@TumTum Helaas geen ervaring met deze soundbar.

Wat dingen die mij opvallen zijn:
1: hij is met stof bekleed, daar komt stof op, dus wat moeilijker schoon te maken. (zelfde met de q950t hier)
2: de 2 achterspeakers hebben geen zij of up firing. dus enkel front.
zoals eerder, echte atmos moet je losse speakers hebben, maar nu ga je echt niets merken van atmos. zeker niet met enkel voorkant upfiring
Als je echt specifiek atmos wil horen dan is dit niet de soundbar voor je.

Volgens reviews/filmpjes schijnt dit wel een redelijk goeie soundbar te zijn.
dus voor dat geld...
De andere soundbars kost je minstens het dubbele..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
Het antwoord is eigenlijk heel simpel...

Voor 250 euro ga jij geen "goede" dolby atmos soundbar vinden.

Dit budget is veeeeeels te laag.
Voor jou budget moet je niet veel verwachten..
Dolby atmos via een soundbar is sowieso een beetje mwa, je zal daar echt andere speakers voor moeten halen.
Daarnaast kun je al helemaal niets verwachten hiervan als de soundbar geen surround speakers heeft.
zoals die sony.. van die atmos ga jij niets merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Eskimoo schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:28:
Het antwoord is eigenlijk heel simpel...

Voor 250 euro ga jij geen "goede" dolby atmos soundbar vinden.

Dit budget is veeeeeels te laag.
Voor jou budget moet je niet veel verwachten..
Dolby atmos via een soundbar is sowieso een beetje mwa, je zal daar echt andere speakers voor moeten halen.
Daarnaast kun je al helemaal niets verwachten hiervan als de soundbar geen surround speakers heeft.
zoals die sony.. van die atmos ga jij niets merken.
Bedankt voor je reactie.

De Sony HT-XF9000 was destijds erg goed. Maar je hebt gelijk. Ik zal eens nadenken over een duurdere installatie met speakers in plaats van een losse soundbar + woofer. Daarnaast moet ik ook even nadenken over de stroompunten in de kamer. Als ik bijv. 2 speakers achter me wil hebben, moet het mooi weggewerkt kunnen worden in het plafond.

Voor nu stop ik even met kijken en maak gebruik van mijn huidige 'budget' soundbar. :P
De Sony gaat het ook niet meer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
Als je ECHT atmos geluid wil zit je aan losse speakers.
Nu is dit voor veel mensen een grote uitgave, want je bent er niet zomaar met 1500 euro.
Wat opzich begrijpelijk is. (Dan hebben we het nog niet gehad over buren en geschikte plek ect..)

Met de nieuwe soundbar van samsung (en wat oudere modellen) kun je een soort effect van Atmos creëren. deze kosten dus rond de 1000/1100 euro. Deze hebben dus ook atmos, zowel voor als achter kant.
Ja de kwaliteit en ervaring is minder. maar je hoeft geen speaker kabels te trekken of gaten te boren.

Wellicht voor jou een goeie optie!

Ook heb je iets oudere modellen zoals de q950a / t die ook prima presteren.
Deze kosten rond de 500 euro. op MP kun je er misschien een op de kop tikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Eskimoo op 18-04-2023 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Iemand ervaring met de Polk Audio MagniFi Max AX SR 7.1.2 Soundbar ?
@Eskimoo jij misschien een idee? Kost wel iets meer, maar is momenteel ook in de aanbieding voor 450,-

https://www.polkaudio.com...nd-bars/magnifi-max-ax-sr

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
@TumTum Helaas geen ervaring met deze soundbar.

Wat dingen die mij opvallen zijn:
1: hij is met stof bekleed, daar komt stof op, dus wat moeilijker schoon te maken. (zelfde met de q950t hier)
2: de 2 achterspeakers hebben geen zij of up firing. dus enkel front.
zoals eerder, echte atmos moet je losse speakers hebben, maar nu ga je echt niets merken van atmos. zeker niet met enkel voorkant upfiring
Als je echt specifiek atmos wil horen dan is dit niet de soundbar voor je.

Volgens reviews/filmpjes schijnt dit wel een redelijk goeie soundbar te zijn.
dus voor dat geld...
De andere soundbars kost je minstens het dubbele..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soundbars zijn vooral goed in het geluid van de tv verbeteren ten opzichte van de ingebouwde stereospeakers en dat in een formfactor die veel mensen aantrekkelijk vinden qua uiterlijk en weinig kabels. Als dat je doel is, is een soundbar helemaal prima.

Wil je echter echte surround horen, in 5.1 of 7.1 of zelfs atmos, laat een soundbar dan links liggen. Je kunt het effect wel een beetje benaderen, maar daar blijft het dan ook bij. Voor surround heb je nu eenmaal speakers op de juiste locatie nodig. Dat soundbars geadverteerd worden met surround en atmos is dan ook vooral slimme marketing en zegt maar heel weinig over de surroundbeleving. Met duurdere soundbars heb je hetzelfde technische probleem, dus wat dat betreft maakt de prijs dan niks uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1