Het grote PoolBiljart topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:16
Omdat dit nog niet bestaat(mijns inziens) een leuk begin van een topic.

Ik speel al vanaf eind 90 pool, zowel recreatief als in club- competitie- toernooi verband. Ben begonnen met biljarten toen ik 9 of 10 was. Mijn favoriete spel is 9-ball, maar speel van alles. Van straight tot one-pocket en weer terug.
Vroeger werd er voor mijn gevoel meer gespeeld, ik kom uit regio Eindhoven, en daar nog de toernooien in de Keizersgracht meegemaakt. Ik vind het jammer dat er weinig aanwas is van jeugd, die wat meer willen als een zaterdagavondje vermaakt. Liefst zou ik ze wat meer enthousiasmeren. 8)

Zijn er tweakers die iets hebben met poolbiljart(net als ik)?
Wat doen jullie hiermee?
Waar doen jullie dit? Kroeg, poolcentra, thuis???
Recreatief, competatief? Toernooien of iets anders?

Zie uit naar de leuke posts, discussies! :)

Interesse in Pool en technierk, zie hier
https://www.smartcue.nl/

[ Voor 50% gewijzigd door Probub op 17-04-2023 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Meestal trapt de TS zelf af met eigen ervaringen, maar misschien komt dat nog.

Eightball fan hier. (Nineball is voor gelukszoekers :P)
Ik speel ook graag straight of tenball, eigenlijk alles waarbij je moet callen ;)

Zelf niet verder gekomen dan de bitterballencompetitie maar nog steeds wel vermakelijke sport.
Ooit begonnen met pool na het kijken van snooker op de bbc, die gasten lieten het er makkelijk uitzien.
In Nederland kom je niet veel snookertafels tegen dus dan maar pool. Veel techniek overgenomen van snooker, met name stance en keu onder de kin ed. Vooral zelf veel uit moeten vogelen vanwege het gebrek aan pool 'leraren', bijna iedereen in het poolcentrum staat er voor de lol.

Jammer ook dat bijna alle pool die op tv langskomt nineball is, voor mij het minst aantrekkelijke spel.
Break & run, break & run, Break & run klaar volgende patiënt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
Je hebt helemaal gelijk, ik heb wat ervaringen toegevoegd.

Speel je alleen recreatief, of ook wat meer toernooien of in competitieverband?
Hippocampus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:37:
Meestal trapt de TS zelf af met eigen ervaringen, maar misschien komt dat nog.

Eightball fan hier. (Nineball is voor gelukszoekers :P)
Ik speel ook graag straight of tenball, eigenlijk alles waarbij je moet callen ;)

Zelf niet verder gekomen dan de bitterballencompetitie maar nog steeds wel vermakelijke sport.
Ooit begonnen met pool na het kijken van snooker op de bbc, die gasten lieten het er makkelijk uitzien.
In Nederland kom je niet veel snookertafels tegen dus dan maar pool. Veel techniek overgenomen van snooker, met name stance en keu onder de kin ed. Vooral zelf veel uit moeten vogelen vanwege het gebrek aan pool 'leraren', bijna iedereen in het poolcentrum staat er voor de lol.

Jammer ook dat bijna alle pool die op tv langskomt nineball is, voor mij het minst aantrekkelijke spel.
Break & run, break & run, Break & run klaar volgende patiënt :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Probub schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:43:
Speel je alleen recreatief, of ook wat meer toernooien of in competitieverband?
Recreatief. Ik ben er ondertussen achter dat ik niet genoeg talent heb voor nationaal niveau.
En niet genoeg tijd heb om dat gebrek aan talent te compenseren met trainingsuren. :P

Zoals je aan alle reacties hier kunt zien is het niet zo'n populaire sport hier in NL.
Het is ook niet zo laagdrempelig als darten, die andere cafésport, waar je vrij simpel thuis een bord ophangt en kan beginnen met oefenen. Poolen (en elke andere keu sport) moet je de deur voor uit en krijg je vaak te maken met tafelkosten.

Maar het is best een mooie sport als je het een beetje in de arm hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probub
leuk dat je enthousiast bent, maar inderdaad is het erg jammer dat het weinig leeft in NL.
SBS6 heeft nog een poging gedaan om het uit te zenden, maar dit heeft weinig nieuwe aanwas opgeleverd. Terwijl het een super leuk spel is, wat vaak gepaard gaat met sociale interactie(in een kroeg of poolcentra).

Wat me wel opvalt is dat de poolcentra in Ehv. bv. best veel bezoekers hebben in de weekenden. Maar dat er toch weinigen het leuk vinden om wat meer te doen als een zaterdag of zondagavond aan besteden... :/
Hippocampus schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:09:
[...]

Recreatief. Ik ben er ondertussen achter dat ik niet genoeg talent heb voor nationaal niveau.
En niet genoeg tijd heb om dat gebrek aan talent te compenseren met trainingsuren. :P

Zoals je aan alle reacties hier kunt zien is het niet zo'n populaire sport hier in NL.
Het is ook niet zo laagdrempelig als darten, die andere cafésport, waar je vrij simpel thuis een bord ophangt en kan beginnen met oefenen. Poolen (en elke andere keu sport) moet je de deur voor uit en krijg je vaak te maken met tafelkosten.

Maar het is best een mooie sport als je het een beetje in de arm hebt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Wij hebben sinds kort een pooltafel op kantoor staan. Mijn collega had nog nooit gespeeld en is echt verslaafd nu 🙂

We zijn dus niet professioneel bezig maar het is een erg leuk tijdverdrijf.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
haha, dat zou ik ook graag willen op mijn werk!

wellicht leuk om een keer een toernooitje te organiseren of mee te doen!
wodkabuikje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:06:
Wij hebben sinds kort een pooltafel op kantoor staan. Mijn collega had nog nooit gespeeld en is echt verslaafd nu 🙂

We zijn dus niet professioneel bezig maar het is een erg leuk tijdverdrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
Het is maar een 8ft tafel hoor maar zeer zeker groot genoeg voor ons. Die was nog goed te betalen, bij een 9ft zag ik ineens heeeeel andere prijzen. Hij staat er nu 3 weken denk ik en we spelen iedere dag wel een paar potjes.

Ook familie en vrienden zijn al langs geweest om te spelen toen ze hoorden dat we een tafel hebben staan :)

Vroegah, 20 jaar geleden alweer, gingen we ieder weekend naar het pool café in Breda. Een enkele keer naar een snooker gelegenheid maar dan moesten we al blij zijn als we de bal raakten.

Bij de tafel werden 2 keu's meegeleverd. Mwa, heel plat aan de bovenkant. In mijn herinnering waren deze wat ronder zodat je effect kon geven. Iemand tips voor een goede online zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
8 ft is ook een prima formaat om lekker op te kunnen ballen! Ben jaloers!

De standaard keus zijn meestal ruk inderdaad. Ik bestel meestal bij Sonny's in België. Aardige (Nederlandse)man en goede service. Ook veel diversiteit qua keus en prijs, van 50 euro tot duizenden euros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
wodkabuikje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:35:
Het is maar een 8ft tafel hoor maar zeer zeker groot genoeg voor ons. Die was nog goed te betalen, bij een 9ft zag ik ineens heeeeel andere prijzen. Hij staat er nu 3 weken denk ik en we spelen iedere dag wel een paar potjes.

Ook familie en vrienden zijn al langs geweest om te spelen toen ze hoorden dat we een tafel hebben staan :)

Vroegah, 20 jaar geleden alweer, gingen we ieder weekend naar het pool café in Breda. Een enkele keer naar een snooker gelegenheid maar dan moesten we al blij zijn als we de bal raakten.

Bij de tafel werden 2 keu's meegeleverd. Mwa, heel plat aan de bovenkant. In mijn herinnering waren deze wat ronder zodat je effect kon geven. Iemand tips voor een goede online zaak?
Vroeger (middelbare school tijd, 25 jaar geleden dus :P) konden we bij de lokale house of billiards een uur snookeren voor een consumptie. Dus dat was minimaal 1x in de week spelen (en nog enorm slecht zijn).

Jaren daarna ook veel gepoold, bijna elke vrijdagaond wel, en dat ging wel wat beter (als het meezat in 1x de tafel leegspelen). Maar dat stopte snel toen die tent steeds 'vervelender' publiek trok. Op een gegeven moment failliet gegaan en sindsdien hebben we niet echt een fatsoenlijke locatie meer om te poolen. Wat jammer is, want ik zou het best wel weer eens regelmatig willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
dat is helaas een veelgehoord verhaal, poollokalen die ophouden met bestaan...
Erg zonde, mede doordat er hierdoor weinig nieuw aanwas van nieuwe spelers is. 8)7
toolkist schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Vroeger (middelbare school tijd, 25 jaar geleden dus :P) konden we bij de lokale house of billiards een uur snookeren voor een consumptie. Dus dat was minimaal 1x in de week spelen (en nog enorm slecht zijn).

Jaren daarna ook veel gepoold, bijna elke vrijdagaond wel, en dat ging wel wat beter (als het meezat in 1x de tafel leegspelen). Maar dat stopte snel toen die tent steeds 'vervelender' publiek trok. Op een gegeven moment failliet gegaan en sindsdien hebben we niet echt een fatsoenlijke locatie meer om te poolen. Wat jammer is, want ik zou het best wel weer eens regelmatig willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
We spelen inmiddels echt meerdere keren per dag. Leuk is ook de trashtalk enzo al mag dat officieel uiteraard niet.

Merk wel dat de bal kan afwijken bij een langzame shot.

Zou dat kunnen komen door de goedkopere tafel en dat we geen tafel hebben die leisteen heeft? Tafel is waterpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
dat zou kunnen inderdaad, wat voor ondergrond heeft deze dan?
wodkabuikje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:35:
We spelen inmiddels echt meerdere keren per dag. Leuk is ook de trashtalk enzo al mag dat officieel uiteraard niet.

Merk wel dat de bal kan afwijken bij een langzame shot.

Zou dat kunnen komen door de goedkopere tafel en dat we geen tafel hebben die leisteen heeft? Tafel is waterpas.
Pagina: 1