Hallo allemaal,
Ik heb besloten mijn huidige pc naar mn zoon/vrouw te doen en hun i7 6700K te verkopen.
Hierdoor kan ik weer mooi upgraden
Ik speel games op 4k, Ik heb al een 3080TI en die hou ik ook voor nu.
Verder heb ik al een Thermaltake peerless assasin besteld bij Amazon dus ik hoef niet een cpu koeler.
Welke games ik speel: WoW, Hell let loose, BF2047 dat soort dingen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer dan 1500 uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 3080ti, beeldscherm, muis en toetsenbord neem ik allemaal mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag AM5, ook wil ik graag een moederbord met minimaal 3 M2 slots.
En ik wil het allemaal best stil hebben aangezien de pc in de kamer staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen merk voorkeur, alleen AMD AM5
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil heel graag dat het zo stil mogelijk is. Daarom heb ik ook al een assasin peerless koeler gehaald. hoor dat die erg goed is.
minimaal 3 M2 sloten. nieuwe PCIE lane voor de gpu en ik wil op de voorkant van mn behuizing een Usb-C aansluiting.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Nou ik heb een aantal vragen: Ik zie dat op mn moedermord een 4080 audiochip zit, is dat echt merkbaar ten opzichte van een 1220 audiochip? (ik gebruik een astro A50 headset.)
Ik hoor dat er H7 te weinig fans mee heeft, dus mijn vraag is dan, welke stille fans zou ik moeten nemen (ik hou wel van Noctua die zijn goed maar zijn die ook stil?) en vooral, hoeveel? ik heb nooit iets gegeven voor airflow ofzo, maar wil dat toch iets meer mee doen met deze built. Vandaar ook mijn vraag m.b.t. de fans.
Het geheugen wat ik heb genomen is dat goed genoeg? Er mag trouwns best disco lapmpjes op zitten hoor, dus RGB is geen no-no.
Ik lees weleens dat er problemen zijn met de opstart tijden van AM5 platform met bepaalde moederborden, weet iemand of dat bij dit moederbord ook zo is? ik heb geen zin om 2 minuten te wachten eerlijk gezegd.
En ik heb deze voeding gekozen omdat die ook in mn andere systemen zit, maar wellicht is er een betere of goedkopere optie. Meer wattage is volgens mij niet nodig.
Dan kom ik eerst uit op deze build.
Ik heb besloten mijn huidige pc naar mn zoon/vrouw te doen en hun i7 6700K te verkopen.
Hierdoor kan ik weer mooi upgraden
Ik speel games op 4k, Ik heb al een 3080TI en die hou ik ook voor nu.
Verder heb ik al een Thermaltake peerless assasin besteld bij Amazon dus ik hoef niet een cpu koeler.
Welke games ik speel: WoW, Hell let loose, BF2047 dat soort dingen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer dan 1500 uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 3080ti, beeldscherm, muis en toetsenbord neem ik allemaal mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag AM5, ook wil ik graag een moederbord met minimaal 3 M2 slots.
En ik wil het allemaal best stil hebben aangezien de pc in de kamer staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen merk voorkeur, alleen AMD AM5
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil heel graag dat het zo stil mogelijk is. Daarom heb ik ook al een assasin peerless koeler gehaald. hoor dat die erg goed is.
minimaal 3 M2 sloten. nieuwe PCIE lane voor de gpu en ik wil op de voorkant van mn behuizing een Usb-C aansluiting.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Nou ik heb een aantal vragen: Ik zie dat op mn moedermord een 4080 audiochip zit, is dat echt merkbaar ten opzichte van een 1220 audiochip? (ik gebruik een astro A50 headset.)
Ik hoor dat er H7 te weinig fans mee heeft, dus mijn vraag is dan, welke stille fans zou ik moeten nemen (ik hou wel van Noctua die zijn goed maar zijn die ook stil?) en vooral, hoeveel? ik heb nooit iets gegeven voor airflow ofzo, maar wil dat toch iets meer mee doen met deze built. Vandaar ook mijn vraag m.b.t. de fans.
Het geheugen wat ik heb genomen is dat goed genoeg? Er mag trouwns best disco lapmpjes op zitten hoor, dus RGB is geen no-no.
Ik lees weleens dat er problemen zijn met de opstart tijden van AM5 platform met bepaalde moederborden, weet iemand of dat bij dit moederbord ook zo is? ik heb geen zin om 2 minuten te wachten eerlijk gezegd.
En ik heb deze voeding gekozen omdat die ook in mn andere systemen zit, maar wellicht is er een betere of goedkopere optie. Meer wattage is volgens mij niet nodig.
Dan kom ik eerst uit op deze build.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 157,25 | € 157,25 |
| Totaal | € 1.215,30 | |||