netwerk en email werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb zins kort een netwerk met een aantal pc's er aan, ook een die de internet verind deelt. dit is een 486 66mhr 12mb win95b (niet beginnen dat dit verkeerd is of beter kan want dat weet. binnen kort word dit een linux bak.)ik heb er winroute lite op staan om het internet te delen. het probleem is dat ik geen email kan op halen en versturen. ik heb de poorten open gezet (25 en 110).hoe kan dit? moet een een mailserver opzetten of kan het ook anders?

P.s. ik heb 2 email adressen die op verschillende computers worden gezet.

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zaterdag 01 september 2001 20:01 schreef yeadder het volgende:
ik heb zins kort een netwerk met een aantal pc's er aan, ook een die de internet verind deelt. dit is een 486 66mhr 12mb win95b (niet beginnen dat dit verkeerd is of beter kan want dat weet. binnen kort word dit een linux bak.)ik heb er winroute lite op staan om het internet te delen. het probleem is dat ik geen email kan op halen en versturen. ik heb de poorten open gezet (25 en 110).hoe kan dit? moet een een mailserver opzetten of kan het ook anders?

P.s. ik heb 2 email adressen die op verschillende computers worden gezet.
Meer info!!!!
Welk prog gebruik je voor mail???

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• yeadder
  • Niet online
ik gebruik outlook 2000 versie 9.0....

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zaterdag 01 september 2001 20:05 schreef yeadder het volgende:
ik gebruik outlook 2000 versie 9.0....
Opzich kan het volgens mij.
Probeer eens tijdelijk Outlook Express, en zet alle poorten even op op winroute d.m.z naar de settings te gaan, security, en dan weer de settings van de security pakken, en daar dan alle poorten open zetten.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• yeadder
  • Niet online
ook ik ga het proberen

meld morgen wel ff of het werkt ik moet namelijk weg dus....

Verwijderd

Gebruik je Winroute als router of als proxy? Dus heb je op de pc voor de email het IP van de Winroute machine als gateway ingevuld?
Als je Gateway als proxy gebruikt moet je meestal in Outlook niet alleen de DNS naam van je POP3 server maar ook je gebruikersnaam en met een # oid....

• yeadder
  • Niet online
het werkt ook niet met alle porten open

ik heb winroute als router draaien en ik heb op alle pc het ip adress van de pc met winroute ingevuld als gateway

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Schop, want ik zit dus met hetzelfde probleem.

Ik heb nu winroute draaien op een server en een aantal applicaties gaat gewoon goed, zoals icq, msn en internet explorer. Kazaa, Smartftp en Outlook (de belangrijkste) werken echter nog niet, hij kan niet door Winroute heenkomen.

Ik wil graag een oplossing zonder de mailserver van winroute te hoeven gebruiken.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was of geen winroute gebruiken of er toch een mailserver van maken aangezien mijn ervaringen met winroute niet zo goed zijn betreffende dit verhaal.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 22:44:
Ik zou als ik jou was of geen winroute gebruiken of er toch een mailserver van maken aangezien mijn ervaringen met winroute niet zo goed zijn betreffende dit verhaal.
Dan wordt het dus tóch ervoor zorgen dat mn Exchange 2000 snel werkt.

:(.

Verwijderd

In de eerste plaats zou ik smoothwall downloaden en dat als firewall/proxy/ids gebruiken. werkt eenvoudig, snel, makkelijk op te zetten en gratis. Verder kun je als test vanaf een client een telnet doen naar de mailserver van de provider op port 25, krijg je antwoord dan werkt winroute goed. Ik neem aan dat het internet verder wel goed gaat dus dat de routes goed staan. Verder kun je vanaf de win95 bak zelf ook een telnet proberen naar de mailserver op poort 25, krijg je dan wel antwoord en eerder niet dan werkt winroute niet goed. Proberen dingen uit te sluiten en het probleem te isoleren (=troubleshooten). success
Pagina: 1